Yossi Zamir/Flash90

בעקבות "רשימה השחורה": רמי לוי בתביעת דיבה נגד האו"ם על מאות אלפי שקלים

לאחר פרסום ה-"רשימה השחורה" ארגון שורת הדין הגיש תביעת דיבה בשם חברות המזון והסלולר של רמי לוי על סך מאות אלפי שקלים נגד מועצת זכויות האדם של האו"ם בעקבות החרמתן: "הרשימה השחורה הזו משקפת את דמותה האמיתית של מועצת זכויות האדם של האו"ם, שהתגלתה שוב כגזענית, חשוכה ומוטה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני פרוץ הקורונה פרסמה מועצת זכויות האדם של האו"ם, "רשימה שחורה" הכוללת 112 בתי עסק הפועלים ביישובים היהודיים ביהודה ושומרון, 94 מה ישראליות ו-18 בינלאומיות, אשר לטענת האו"ם, מסייעים להפרת זכויות אדם של הפלסטינים ביהודה ושומרון, מזרח ירושלים ורמת הגולן. מטרת הרשימה היא להביא לחרם בינלאומי על חברות אלה, כאשר על החברות נמנות רשת המרכולים "רמי לוי שיווק השקמה" ורשתות הסלולר "רמי לוי תקשורת", בבעלות איש העסקים רמי לוי, המנהלות עסקים באזור יהודה ושומרון.

בעקבות כך, מגיש הבוקר רמי לוי תביעת לשון הרע כנגד מועצת זכויות האדם של האו"ם על סך 280,000 ש"ח באמצעות ארגון זכויות האדם "שורת הדין", המתמחה במלחמה משפטית וכלכלית בטרור. בכתב התביעה נטען, כי פעילות בשטחי יהודה ושומרון איננה מפרה זכויות של פלסטינים, כי אם להיפך. היא מיטיבה עמם. ברשתות השיווק של רמי לוי מועסקים עובדים פלסטינים ויהודים כאחד, תחת מתן שוויון זכויות מלא.

"אם כבר, ניתן לומר שהחברות התובעות משפרות את זכויותיהם של הפלסטינים ואת רווחתם הכלכלית לאין ערוך. תנאי העבודה ותנאי השכר שהתובעות מעניקות לעובדיהם הפלסטינים גבוהים וטובים עשרת מונים מתנאי העבודה והשכר שמקבלים עובדים ברשות הפלסטינית או במקומות עבודה בשטחה. יתרה מכך, על פי הלמ"ס הפלסטיני, עובד פלסטיני ממוצע ברשות הפלסטינית משתכר כיום במשכורת הנאמדת בכ-2,200 ₪ בלבד, לעומת עובד פלסטיני שמרוויח עד פי 3 אצל החברות של רמי לוי".

אשר לטענת החסינות של האו"ם מסבירים בארגון שורת הדין, כי בדרך כלל, לא ניתן להגיש תביעות נגד ארגונים של האו"ם, אלא שתביעה זו הינה יוצאת דופן. בבדיקה שעשה ארגון שורת הדין נמצא, כי ב"רשימה השחורה" מצויות אך ורק חברות ישראליות בבעלות יהודית, ואין אף חברה בבעלות ערבית ישראלית שפועלת בשטחי יהודה ושומרון, ועל כן הוגשה לבית המשפט רשימה במעטפה סגורה אשר כוללת 11 חברות כאלו. לכן, במקרה זה מועצת זכויות האדם של האו"ם איננה נהנית מחסינות משום שהיא פועלת מתוך הפרה של מגילת האו"ם ונוהגת באפליה.

רמי לוי, מנכ״ל ובעלים רשת ״רמי לוי שיווק השקמה״: ״אני מאמין בדו קיום אמיתי. כלל העובדים ברשת השיווק שלנו, מועסקים ללא הבדלי דת, גזע ולאום, ובאופן שווה זכויות, ואף משתכרים בשכר הגבוה פי 3 מאשר השכר הממוצע ברשות הפלסטינית. אנו שמחים לשרת את כל הלקוח ללא הבדל דת גזע ולאום וכך נמשיך לעשות״.

נשיאת ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את רמי לוי הוסיפה: "טענת מועצת זכויות האדם של האו"ם כי אין לפעול בשטחי יהודה ושומרון מאחר ואלה שטחים כבושים, אינה אלא עלילת דם. הרשימה השחורה הזו משקפת את דמותה האמיתית של מועצת זכויות האדם של האו"ם, שהתגלתה שוב כגזענית, חשוכה ומוטה. המועצה הזו לא תקבע היכן יעברו גבולותיה של מדינת ישראל".

בהגשת כתב התביעה סייע עורך הדין אבי גז, מטעם ארגון שורת הדין.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture