צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"אתם גורמים לטרלול – חבורת אפסים": ועדת הכספים אישרה את דחיית התקציב

חילופי דברים קשים בדיון בוועדת הכספים לקראת ההצבעה על הצעת החוק בקריאה ראשונה. ח"כ האוזר, שיזם את ההצעה, קרא לח"כים "לגלות אחריות לאומית". ההצעה אושרה ע"י הוועדה והיא צפויה לעלות להצבעה בהמשך היום. יהדות התורה תתכנס לקראת ההצבעה כדי להכריע איך תצביע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (שני) לקריאה ראשונה, ברוב של שמונה תומכים מול חמישה מתנגדים, את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) שתאפשר לדחות את המועד האחרון להגשת תקציב המדינה. ח"כ האוזר הביע תקווה שהצעת החוק תובא עוד היום גם לאישור מליאת הכנסת בקריאה ראשונה.

חוק יסוד הכנסת קובע שבשנה בה התקיימו בחירות אחרי המועד להגשת חוק תקציב, יהיה היום הקובע שלאחריו יראו את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה לפני גמר כהונתה – 3 חודשים מיום תחילת שנת הכספים או תוך 100 ימים מיום כינון הממשלה, לפי המאוחר. בהצעת החוק נקבע, כי בתקופת כהונתה של הכנסת ה-23 יהיה היום הקובע 200 ימים מיום כינון הממשלה ולא 100 ימים כאמור.

במסגרת הדיון בוועדה היום נקבע כי המועד הקובע למניין תום 100 הימים יהיה ה-3 בדצמבר 2020, בנוסף נקבע כי יקבע בחוק במסגרת הכנתו לקריאה שנייה ושלישית, מועד בו יוגש התקציב לכנסת, על מנת לקבוע בחוק סד זמנים, שיאפשר לכנסת תקופה מספקת כדי לדון בחוק, ביחס לתקופה בה ידון החוק בממשלה.

צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ צביקה האוזר אמר בדיון כי "ההסדר יוביל לישוב הדעת ולהרגעת הרוחות במדינת ישראל, לאפשר לה לחזור למסילה ולהתמודד מול האתגר העומד לפניה. אל מול איתני הטבע במתכונת פוליטית הראויה היחידה לאירוע שלנגד עינינו. אנחנו מתמודדים עם אתגר בריאותי שיצר אתגר כלכלי שמעולם לא עמדנו לפניו. מי שחושב שלצאת לבחירות עכשיו זו תהייה בשורה למדינת ישראל, זה טירוף הדעת".

חברי כנסת מהאופוזיציה תקפו את דבריו של ח"כ האוזר. "מי הפריע לכם לאשר עד כה את התקציב", צעק לעברו ח"כ רם בן ברק מיש עתיד. עמיתו למפלגה ח"כ מיקי לוי אמר: "אז תאשרו תקציב. מי מפריע לכם?! חבורה של אפסים". ח"כ האוזר הגיב: "אל תענישו את הציבור. תשאירו את הטרלול לזמן אחר". לוי לא נשאר חייב: "אתם גורמים לטרלול המדינה. אין פה שום סדר. תביאו תקציב, נצביע בעד".

האוזר צעק לעבר ח"כי יש עתיד כי "זה לתת בעיטה בפרצופו של הציבור ללכת עכשיו לבחירות. אסור שהאופוזיציה תעניש את העם. אי אפשר להעביר תקציב ב-7 ימים, אל תשקר את הציבור. של נעלייך בפני כללי הדמוקרטיה". ח"כ בן ברק תקף בחזרה: "מה היה במאה ימים הקודמים? מה יהיה כעת שלא עשיתם?" האוזר סיכם: "החוק הזה צריך להיות מושלם בקריאה שלישית, אני קורא לכל חברי הבית לתמוך בהצעת החוק".

בליכוד בהנהגת ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניינים באישור תקציב חד-שנתי, בעוד בכחול לבן בהנהגת ראש הממשלה החלופי בני גנץ מעוניינים בתקציב דו-שנתי. כל עוד שני הצדדים מתבצרים בעמדותיהם, דחיית אישור התקציב תאפשר לליכוד ולכחול לבן עוד מרווח זמן בניסיון להמשיך את ממשלת האחדות.

השר אלון שוסטר כתב בחשבון הטוויטר שלו לקראת הדיון, כי "אחד האיומים הגדולים ביותר על מדינת ישראל הוא חוסר אמון של הציבור במשטר הדמוקרטי, וזה בדיוק מה שיקרה אם נלך עכשיו למערכת בחירות חדשה. יש לנו ימים ספורים לפני שהכנסת והממשלה מתפזרות, ויש לליכוד אפשרות לעצור זאת. הם רק צריכים לתמוך היום בהצעת החוק של צבי האוזר לדחיית אישור התקציב".

סיעת יהדות התורה צפויה להתכנס לקראת ההצבעה במליאה כדי להכריע איך חבריה יצביעו על הצעת החוק. לאישור ההצעה נדרש רוב של 61 חברי כנסת לאור זאת שמדובר בתיקון לחוק יסוד. בשבוע שעבר אושרה הצעת החוק בקריאה טרומית, ועד כה, אין הסכמה של הליכוד לקדם את הצעת החוק מעבר לקריאה ראשונה. אם הצעת החוק לא תאושר בשלוש קריאות עד יום שני הבא, הכנסת צפויה להתפזר אוטומטית בהיעדר תקציב מדינה, וישראל תלך לבחירות רביעיות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture