צילום: דובר צה"ל

כוכבי: "פעולתו של כוח יוניפי"ל אינה אפקטיבית במתכונת הנוכחית" • צפו

הרמטכ"ל על המצב הביטחוני בצפון: "בנושאי ביטחון אין ממשלה בלבנון. היא כנועה ומתבטלת בפני חיזבאללה, ואפשרה לו לרוקן מתוכן את החלטה 1701. ממשלת לבנון אפילו מפריעה למילוי משימותיו של יוניפי"ל - ובדיוק כפי שלא עשתה דבר עם מצבורי האמוניום כך היא חסרת מעש מול עשרות אלפי הטילים הנמצאים בכפרים, מתחת לבניינים ובמחסנים שבאזורי המגורים"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום (שלישי) למצב הביטחוני בצפון ואמר כי "דוגמה מובהקת להשתלטות האויב על העומק היא חזבאללה, שהפך לצבא טרור, הפועל בביירות ובבקעא בנוסף לכל דרום לבנון. הוא מפר ברגל גסה את הדין הבין לאומי, ואת החלטה 1701 של מועצת הביטחון. הוא ממשיך להתעצם, להתחמש בנשק מדויק ולנסות לפגוע במדינת ישראל".

"הניסיון האחרון להוצאת פיגוע בגזרת הר-דב רק ממחיש את היותו ארגון טרור הפועל בחסות אדישותה והתבטלותה של ממשלת לבנון – חזבאללה צובר אמל"ח ויכולות בדרום לבנון בניגוד להחלטה האוסרת על נשק לא ממשלתי מדרום לליטאני, ומונע פיקוח מכוחות יוניפי"ל. בנושאי ביטחון אין ממשלה בלבנון. היא כנועה ומתבטלת בפני חיזבאללה, ואפשרה לו לרוקן מתוכן את החלטה 1701".

"המנדט שניתן ליוניפי"ל על מנת לאכוף את ההחלטה חסר משמעות ואינו מרתיע את חזבאללה או את מדינת לבנון. יותר מכך ממשלת לבנון אפילו מפריעה למילוי משימותיו של יוניפי"ל – ובדיוק כפי שלא עשתה דבר עם מצבורי האמוניום כך היא חסרת מעש מול עשרות אלפי הטילים הנמצאים בכפרים, מתחת לבניינים ובמחסנים שבאזורי המגורים".

"פעולתו של כוח יוניפי"ל אינה אפקטיבית במתכונת הנוכחית והגיעה העת להגביר באופן ניכר את המשאבים והסמכויות הניתנות לו. לצד זאת, חובה לתבוע מממשלת לבנון למשול, לשלוט ולהשתלט על הנעשה בלבנון מבחינת טרור ונשק. האירועים האחרונים בזירות השונות מהווים תזכורת לנפיצות האזור ולחשיבות של המוכנות של צה"ל דריכותו וכשירותו", תקף הרמטכ"ל את כוח האו"ם.

כוכבי אמר את הדברים במהלך טקס חילופי מפקד מפקדת העומק. אלוף איתי וירוב נכנס היום לתפקידו כמפקד מפקדת העומק, בנוסף לתפקידו כמפקד המכללות הצבאיות. טקס החילופים נערך בקריה. אלוף איתי וירוב מחליף בתפקידו את אלוף מוני כץ אשר כיהן כמפקד מפקדת העומק במהלך שלוש השנים האחרונות. אלוף מוני כץ מסיים את שירותו הצבאי ויוצא לחופשת פרישה, לאחר 37 שנות שירות.

מפקד מפקדת העומק הנכנס, אלוף איתי וירוב: "את המלחמה, אמר מי שאמר יש להתחיל מסופה. להכות את האויב מעורפו מיד ובעוצמה גדולה, להוציאו משיווי משקלו, לפגוע ברצונו, להמשיך במאבק- לקבוע לו תג ומחיר להתכתשות. או כמו שתיאר זאת גנרל פטון בדרכו הציורית, 'העניין הוא לאחוז את האויב באפו ולבעוט באחורי'".

"כדי לקיים מחשבה תחבולנית, לפתח ידע, לתכנן, לאמן ולפקוד נוסדה מפקדת העומק. תפקידה לקיים מחשבה זו, לפתחה, לתכננה לפקוד על היכולת להניע כוחות אל נקודת התורפה. אל מרכזי הכובד של האויב, ממקום שאינו צפוי ולהכותו בו באפקטיביות עד לניצחון. לסנכרן בין הגופים ולשרת את רעיון התחבולה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture