Olivier Fitoussi/Flash90

בכיר בליכוד: "ייתכן שזה יום רביעי האחרון של הכנסת"; גנץ: "נתניהו רוצה בחירות"

בכיר בליכוד הבהיר כי "אם נלך ביום שני לבחירות זה נורא, אבל להמשיך במצב הזה יהיה אפילו נורא יותר". לדבריו, כחול לבן הפרו את ההבנות בעניין הריבונות, מאפשרים למערכת המשפט "לעשות ככל העולה על רוחה מכשילים כל הצעה של ראש הממשלה ושר הבריאות בעניין הקורונה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר בליכוד יצא היום (רביעי) במתקפה חריפה נגד כחול לבן, בה הוא מאשים אותם בטרפוד כלל מהלכי הממשלה וכן בחוסר התפשרות בנוגע לסוגיית התקציב. בפתח דבריו רמז לפיזור הכנסת ואמר כי "ייתכן שזהו יום רביעי האחרון של הכנסת ה-23, לא התקיימו מגעים עם כחול לבן משלשום".

"דחפתי מאוד חזק להקים את הממשלה" אמר הבכיר "לא היה לי ספק שיהיה קשה מאוד אבל לא תיארתי לעצמי שזה יהיה ככה. זה בלתי נסבל ואי אפשר לעבוד ככה. צריך ממשלה מתפקדת. בסוף זאת החלטה של ראש הממשלה, אבל מבחינתי אם לא מייצבים את הממשלה ופותרים את כל הבעיות – אי אפשר להמשיך ככה".

עוד הוסיף "כחול לבן מכשילים כל הצעה של ראש הממשלה ושר הבריאות בעניין הקורונה. הממשלה קמה כדי לטפל בקורונה והם מנסים לשים רגליים ומנסים להתחמק מהחלטות קשות".

הבכיר הוסיף "שרים בממשלה מצביעים באופן שיטתי נגד עמדת הממשלה. שר המשפטים כראש ועדת שרים לחקיקה מצביע נגד הממשלה. כשראש הממשלה נואם במליאה כחול לבן מחרימים את הדיון. לא הייתה ממשלה כזאת בתולדות המדינה. המציאות הזאת מחייבת הסדרה כדי שתהיה ממשלה מתפקדת".

"הועלו על ידינו הרבה רעיונות כדי לפתור את סוגיית התקציב. עד עכשיו כחול לבן לא הסכימו לאף אחד מהם. עשינו פשרות דרמטיות למען הממשלה הזאת. צריך להגיע להסכם שמאפשר פתרון מיידי לבעיות במשק ולפתור את כל הבעיות ביציבות כדי שנוכל לעבוד ביחד ולא להיתקע כל שבוע בחוסר תפקוד וכלום לא קורה" – אמר הבכיר בליכוד.

לגבי העניין המשפטי אומר הבכיר: "הייתה התחייבות של ניסנקרון שלא תהיה שבירה של הסטטוס קוו. הוא הפר אותה. ההתייצבות המוחלטת שלו שלא יאפשר שום שינוי בשום אופן. כך למשל חוק ההסדרה – הוא הבהיר מייד שלא יתן יד לחוק עוקף בג"ץ. כך גם הריסת בית המחבל. המסר הוא שבית המשפט מוגן לגמרי, וראינו שיטפון פסקי דין שמגיע אלינו".

על נושא הריבונות אמר הבכיר: "שר החוץ אשכנזי עשה כל שביכולתו לטרפד את הריבונות. לפני חודש בפגישה איתם (האמריקנים) הוא אמר שאי אפשר להמשיך ככה, אבל הוא המשיך. זה לא טרפד את הריבונות, אבל פגע בריבונות והפר את ההסכם".

לדברי הבכיר, "היה בהסכם הקואליציוני סעיף ברור שישב צוות ויגבש המלצות לכלל המינויים בשירות הציבורי. הייתה הבנה ברורה שהמבנה הקיים של ועדת האיתור חייב להשתנות. זה חלק מבסיס ההסכמות, וניסנקורן למרות כל הפניות לא מוכן לכנס את הצוות הזה ולא מוכן להכניס שום שינוי. זו נקודה שמגיעה לפיצוץ מוחלט".

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו אולי כבר התחיל לשדר בחירות – והגיע לביקור חפוז בשוק מחנה יהודה בירושלים. שיירת רה"מ עצרה לשלוש דקות, ונתניהו יצא מהרכב כדי לקנות בעצמו מנת עראיס וזכה לתשואות מהקהל: "ביבי מלך ישראל" ו"היידה ביבי". לאחר מכן המשיך לדרכו. ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, מצידו, ערך באותו זמן פגישה מקוונת עם ראשי רשויות מעוטף עזה ואמר להם: "נתניהו רוצה בחירות".

בליכוד תקפו מוקדם יותר את שותפתם לממשלה ומסרו כי "כחול לבן שוב נלחמים בממשלה בזמן שראש הממשלה נתניהו נלחם בקורונה. היום בועדת הכספים הם עצרו כסף חיוני לפתיחת שנת הלימודים, כולל תוכניות לילדים בסיכון וילדים בפריפריה. כחול לבן חייבים להפסיק להפריע לראש הממשלה להעביר תקציב ולפתוח את שנת הלימודים בזמן".

מכחול לבן נמסר בתגובה כי "מועד ההוכחה מתקרב והשטיקים והטריקים מתגברים. הליכוד מפר את הבטחתו לאחדות ויציבות ומחפש בכל יום תירוץ חדש לבחירות. מי שטובת ישראל לנגד עיניו יפעל להעברת תקציב אחראי ולא ישפוך כסף פוליטי כדי להתחזק לקראת הבחירות. כחול לבן תפעל ותמשיך לפעול מתוך מניע אחד בלבד: למנוע בחירות למען מיליון מובטלים, ולמען עם ישראל כפי שהתחייבה".

מהעבודה נמסר כי "המוסר הכפול מצד הליכוד זועק לשמיים. אם הליכוד היה באמת דואג לאזרחי ישראל, אז היה כבר מוגש לכנסת תקציב יציב לעד סוף שנת 2021 שהיה נותן מענה לכל אזרחי ישראל, כפי שהם התחייבו בהסכם הקואליציוני עליו חתמו רק לפני 3 חודשים. אבל, מה שבאמת מעניין את הליכוד זה לייצר מנופים שיפגעו בשילטון החוק".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture