צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

גורם בליכוד: "כבר 3 ימים מחכים לתשובה מכחול לבן על הצעת הפשרה שהונחה"

גורם בליכוד: "בסיום פגישת המשא ומתן ביום שני סוכם בין הצדדים כי כחול לבן יבחנו את ההצעה לפשרה שהונחה על השולחן ויחזרו עם תשובות לליכוד, טרם נקבעה פגישה לדון על הדברים. איפה האחריות שלהם?". דיווח: בליכוד הציעו לכחול לבן לדלג לעבודה על תקציב 2021

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

גורם בליכוד תקף היום (חמישי) את כחול לבן ואמר כי "בסיום פגישת המשא ומתן ביום שני סוכם בין הצדדים כי כחול לבן יבחנו את ההצעה לפשרה שהונחה על השולחן ויחזרו עם תשובות לליכוד. כבר 3 ימים שמחכים לתשובה ואף טרם נקבעה פגישה לדון על הדברים. איפה האחריות שלהם?"

ב'כאן חדשות' דווח כי בליכוד הציעו לכחול לבן הצעה חדשה ולפיה ידלגו על אישור תקציב 2020 ויעברו ישירות לעבוד על תקציב 2021, כשהמשמעות היא לכאורה ללכת לקראת כחול לבן ולהתחיל לעבוד מעכשיו רק על תקציב 2021 בלי לאשר בכנסת את תקציב 2020.

על פי הדיווח, בהצעה הזו עדיין נשאר לנתניהו אותו חלון יציאה לבחירות בחודש מארס 2021, וזו הסיבה שבכחול לבן נוטים להתנגד להצעה ודורשים להתמקד כרגע רק באישור החוק שמאריך את המועד הסופי לאישור תקציב המדינה ב-100 ימים נוספים. על נושא זה כרגע אין הסכמה בין הצדדים.

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום למשבר הפוליטי ואמר כי "אני חושב שכראש כחול לבן אני עושה מה שניתן כדי שלא יהיו בחירות אין סיבה ולו אחת ברמה הלאומית בגינה אנחנו צריכים ללכת לבחירות, אין סיבה ולו אחת בעולם התוכן שעליו מדברים שהשתנתה באיזשהו סעיף שבגינן ההסכם אינו מאפשר את הסיפור הזה ושמירה על העקרונות האלה. אני מקווה שיש עוד אנשים נחושים כמוני למנוע את העניין הזה של בחירות במדינת ישראל".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין עורך בימים האחרונים סדרת שיחות עם ראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה במטרה למנוע את פיזור הכנסת ביום שני הקרוב – כך נמסר מבית הנשיא. ריבלין נועד עם השר יעקב ליצמן, שוחח טלפונית עם ח"כ משה גפני, שוחח טלפונית עם השר אריה דרעי ועם שר הביטחון בני גנץ ושוחח על הנושא גם בפגישתו השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי ההודעה, הנשיא הדגיש בשיחות כי לא יעלה על הדעת שסוגיית אישור התקציב היא שתביא אותנו למערכת בחירות רביעית. הוא הבהיר כי "על אף שקיימת חשיבות נעלה לכיבוד הסכמים, אם אישור התקציב הוא אכן המכשול היחידי בדרכנו למניעת בחירות, על כל ראשי הקואליציה להתגמש באופן שיאפשר את העברת התקציב".

בדבריו אל ראשי המפלגות הזהיר הנשיא כי "אמון הציבור בנבחריו יגיע לשפל קשה במקרה של מערכת בחירות נוספת. לאחר שלוש מערכות בחירות תוך פחות משנה אנו, האזרחים, חשים מרומים ומלאי חשש. אם נגזר עלינו להגיע לכך, עלינו להבטיח שאנו יוצאים אליהן בשקיפות מלאה, כשהציבור מבין בדיוק מדוע. אסור לנו לתת לתקציב להיות הסיבה".

שר המשפטים אבי ניסנקורן התייחס הבוקר ב'גלי צה"ל' להתקפות של הליכוד נגד גבי אשכנזי בטענה כי "הוא חותר להפיל את גנץ", ואמר כי, "אין מחלוקות בכחול לבן. אף אחד לא מערער על המנהיגות של גנץ. בליכוד מנסים למצוא 61, אז שיתעסקו בעצמם ויסבירו למה הם גוררים את ישראל לבחירות"

"העיסוק סביב מינוי פרקליט המדינה יותר מידי אובססיבי. מופעלים יותר מידי לחצים בלי סיבה", אמר שר המשפטים. :"בישיבות המשא ומתן עם הליכוד הם רוצים לעשות פוליטיזציה לתפקידים היועמ"ש, המפכ"ל ופרקליט המדינה".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ תקף בפתח ישיבת סיעה מיוחדת שהתקיימה אמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ימים קריטיים – נתניהו עלול להוביל לבחירות איומות למדינת ישראל". לדבריו, "דבר לא מצריך בחירות – כחול לבן מחוייבת ליציבות".

הוא הוסיף כי "לא השתנה דבר מלפני שלושה חודשים כשהקמנו ממשלת אחדות להתמודדות עם אתגרי המדינה מהקורונה הבריאותית, הכלכלית והחברתית שאנחנו מתמודדים עימה בימים אלה. דבר לא מצריך בחירות. בניגוד לאחרים, אנחנו לא משחקים פוקר על חשבון אזרחי ישראל".

שר הביטחון הוסיף כי "כשהלכנו עם הליכוד להסכם הזה, הלכנו למרות מטח האזהרות שקיבלנו. הלכנו להסכם כי בתקופה קריטית, ובתוך שסע נורא, יש לנו מחויבות לאומית לעם, למדינה, לחברה, והוא זה שיבטיח את יציבותה של ישראל ואת פרנסתם של אזרחי המדינה".

"בימים האחרונים קיימנו מגעים עם הליכוד מתוך מוכנות אמיתית למנוע בחירות ולמצוא את הפתרון שישרת את מדינת ישראל. אני לא באתי לפתור בעיות אישיות של אף אחד- הנכונות שלנו לפשרות תהיה רק על בסיס קיום ההסכם שנחתם והצרכים של מדינת ישראל. בימים הקרובים נמשיך לשמוע ספינים מכל הצדדים – אנחנו נמשיך לנווט ביושר ועל פי העקרונות שלנו", דברי גנץ.

ביום שני בחצות הלילה יפקע המועד להעברת התקציב או מה שסביר יותר – לחוקק את החוק לדחייתו. אם החוק לא יעבור בקריאה שנייה ושלישית עד אז, הכנסת תתפזר באופן אוטומטי מכוח החוק מאחר שלא עבר תקציב. לצד זאת, גם דחייה ב-100 ימים של התקציב לא תמנע בחירות לחלוטין אלא לכל היותר יכולה לדחות אותן. לנתניהו תהיה עדיין אפשרות ליציאה לבחירות לפני תום 2020, מבלי לתת לגנץ להיות ראש ממשלה בזמן ממשלת המעבר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture