איחוד האמירויות: מצפים שההסכם עם ישראל יסיר כל מכשול לרכישת מטוסי F-35

שר במשרד החוץ של האמירויות טען כי לעסקה אין קשר להסכם עם ישראל, אך העובדה שאין מלחמה בין המדינות - אמורה להקל על מכירת המטוסים. עוד הוסיף: "לא יכולים להיות אסירים של הבעיה הפלסטינית - הפסקת סיפוח השטחים הוא תנאי להסכם". לדבריו, "זה יהיה שלום חם יותר מאשר השלום עם מצרים וירדן". הודיע: השגרירות תוקם בתל אביב

השר במשרד החוץ של איחוד האמירויות הערביות, אנוואר גרגאש, אמר היום (חמישי) כי הבקשה של מדינתו לרכוש מטוסי F-35 אינה קשורה להסכם עם ישראל: "הבקשה שלנו לרכוש את המטוסים האלה לא קשורה להסכם הנורמליזציה עם ישראל, אבל העובדה שלא יהיה מצב מלחמה עם ישראל בעקבות הסכם הנורמליזציה צריכה להקל (על ממשל טראמפ) לספק לנו את המטוסים".

לדברי גראגש, מדינתו כבר ביקשה בעבר את מטוסי ה-F35, וזה עדיין על השולחן. "הדרישות הנוגעות להגנה, ובכלל כך הדרישה למטוסי F35, אינן חדשות. כל דרישותינו היו ידועות לאמריקנים", אמר גראגש בתדרוך במכון מחקר בוושינגטון. "זוהי בקשה לגיטימית בת כמה שנים, אנחנו צריכים את המטוס הזה". בנוסף הדגיש השר כי "האפשרות של מצב לוחמה או מתיחות ביטחונית מול ישראל כבר לא קיימת".

השר התייחס גם לסוגיית פתרון שתי המדינות ואמר כי: "האיום הכי גדול ליזומת השלום הערבית ולפיתרון שתי המדינות זה סיפוח ישראלי חד צדדי של שטחים. איחוד האמירויות ראתה הזדמנות לעצור את המהלך הזה". בנוגע לביקורת מצד הפלסטינים על ההסכם עם ישראל, אמר השר: "איננו יכולים להיות אסירים של הבעיה הפלסטינית, יש הזדמנות לקדם בו זמנית את המדינה הפלסטינית ואת הנורמליזציה".

השר אנוואר גרגש אמר בשיחה עם עיתונאים: "מדינות ערביות נוספות נמצאות בשלבים שונים של הכנות לנורמליזציה עם ישראל". הוא הוסיף בהתייחס להסכם של איחוד האמירויות עם ישראל כי "השלום בינינו יהיה חם משום שבניגוד למצרים ולירדן, לנו לא היתה מלחמה עם ישראל", וציין כי השגרירות של איחוד האמירויות בישראל תשכון בתל אביב.

לגבי איראן, הדגיש גרגאש כי "ההסכם לא בא על חשבונה, ב-20 השנים האחרונות איראן הרסה את יחסיה עם שכנותיה". גרגש גם הודה: "לא שיתפנו מראש אף מדינה ערבית במהלך".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו