צילום: דובר צה"ל

גנץ: "חמאס יספוג פגיעה קשה מאוד"; כוכבי אישר תוכנית לתרחישים האפשריים

שר הביטחון והרמכ"ל קיימו הערכות מצב בעקבות המצב הביטחוני בדרום. 5 שריפות פרצו בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. גורמים ביטחוניים: "המצב בלתי נסבל. אם הארגון לא יירגע - ניערך לכמה ימי קרב". ארגוני הטרור בעזה בהודעה משותפת: "נגיב על כל פגיעה מצד ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (שישי) הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד דרום אלוף הרצי הלוי. "סיימתי עכשיו הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל בעקבות המשך הירי בדרום. צה"ל ערוך, מגן וימשיך להגן על תושבי הדרום, יתקוף את התוקפים אותנו, ויפגע בהם פגיעה קשה מאוד. תושבי עזה סובלים מהחמאס, אנחנו נמשיך להגן על תושבי הדרום ואזרחי ישראל", אמר גנץ.

במקביל, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי קיים ביקור בפיקוד הדרום בו קיים הערכת מצב לאור אירועי הימים האחרונים, בהשתתפות מפקד פיקוד הדרום אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה תא"ל נמרוד אלוני, ומפקדים נוספים. "הרמטכ"ל שמע סקירה מודיעינית ואישר את תוכנית מוכנות הפיקוד לתרחישים האפשריים", נמסר מדובר צה"ל.

לאורך היום פרצו חמש שריפות ביישובי העוטף כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה, רובן באזור מועצה אזורית חוף אשקלון באזור שמורת כרמיה. חקלאים בעוטף עזה הונחו שלא לעבוד בקרבת גדר הגבול ברצועת עזה. כמו כן, צה"ל תגבר אתמול את פריסת סוללות כיפת ברזל באזור הדרום. בנוסף, כמה אזורים בעוטף עזה נסגרו בעקבות המתיחות באזור.

הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועת עזה פרסמו בצהריים הצהרה משותפת שבה הן מאיימות על ישראל כי "ההתנגדות הגיבה ותגיב על כל פגיעה של ישראל במתקניה או כל כל תוקפנות נגד בני עמנו". בהודעה המשותפת נכתב: "לא נסכים לכך שהאויב משתמש באמצעים בדרכי שלום כגון הבלונים כתירוץ להפציץ יעדים של ההתנגדות. לא נאפשר לאויב להמשיך המצור העושק על עמנו, וזוהי זכותו של עמנו להביע בכל הדרכים המתאימות את סירובו למצור הזה".

ב'וואלה' דווח כי בינתיים, למרות המתיחות הגוברת בדרום הארץ, בצה"ל לא ממהרים לשבור את הכלים מול חמאס, מתוך תקווה שמגעים מאחורי הקלעים יצליחו להביא לשקט בדרום. גורמי ביטחון בכירים אמרו כי "מאחורי הקלעים נעשה מאמץ משמעותי לקדם את תהליך ההסדרה ששני הצדדים מעוניינים בו", אך הזהירו: "אנחנו מבינים שהרצועה במשבר כלכלי חמור, אבל אם לא תהיה ברירה צה"ל יגביר את היקף התקיפות ויכנס לכמה ימי קרב. המצב בדרום הפך לבלתי נסבל".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הבוקר למתיחות בדרום: "תושבי העוטף, עוטף מדינת ישראל, עברו שוב לילה קשה שכלל פגיעות קשות ברכוש. גם הבוקר אנחנו איתם, מלאי הערכה אל החוסן שלהם. אנחנו לא נעמוד מנגד בזמן שחמאס משתולל. צה״ל מגיב בעוצמה ובנחישות, גיחה אחרי גיחה, וכך ימשיך גם אם זה ידרוש אורך רוח וזמן. דליקות, רקטות, בלוני נפץ – לא יהפכו שגרה. אנחנו סומכים על צה״ל ועל יכולותיו ובטוחים כי לא ירפה עד אשר השקט ישוב".

במהלך הלילה נורו 12 רקטות לשטח ישראל, אחת מהן פגעה בבית בשדרות, ונגרם לו נזק כבד. שלושה אנשים בקרבת הבית נזקקו לטיפול אחרי שסבלו מחרדה, שתי תושבים נוספים נחבלו בדרך למרחב המוגן. החמישה טופלו בבית החולים ברזילי באשקלון ושוחררו לבתיהם. צה"ל תקף שלוש פעמים הלילה ברצועה. בין היעדים שהותקפו: אתר לייצור רקטות ומערכי מנהרות של חמאס.

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לכבוד אדוני שר הביטחון וראש הממשלה החליפי: האיומים/ הבטחות זה נשמע נחמד מאוד אבל בפועל חבורת הפושטקים הזאת מעמידה את הצבא החזק ביותר במזה"ת על הברכיים, אזרחי ישראל שבעים מהבטחות, אנחנו דורשים שתעמוד בהתחייבויותיך אנחנו דורשים תוצאות בשטח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture