צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

היועמ"ש: הבדיקה נגד ניסנקורן נסגרה לקראת כניסתו לתפקיד שר המשפטים

מנדלבליט מבהיר כי "השר ניסנקורן איננו חשוד ולא היה חשוד בעבירה כלשהי, ולא התקיימה בעניינו כל חקירה". לדבריו, "הועלתה האפשרות במאי 2017 לבצע בדיקה של הנושא באמצעות המשטרה. הנושא נבחן במשטרה אשר סברה כי אין מקום להמשך טיפול משטרתי בנושא". השר אוחנה: "מדוע דבר הסגירה לא פורסם כלל לציבור ונחשף רק כעת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות הפרסום כי היועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לסגור בדיקה משטרתית בעניינו של שר המשפטים אבי ניסנקורן מכחול לבן, בחשד לכאורה לביצוע עבירות פליליות בתקופת הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות, פרסם מנדלבליט תגובה בה תיאר את השתלשלות האירועים, ממנה עולה כי ההחלטה לסגור את התיק התקבלה לקראת כניסתו של ניסנקורן לתפקיד במשרד המשפטים.

על פי ההודעה, "בעקבות פרסום עיתונאי מתחילת שנת 2017, שבו הועלו טענות שונות לגבי הבחירות להסתדרות העובדים ולגבי מר אבי ניסנקורן, הועלתה האפשרות במאי 2017 לבצע בדיקה של הנושא באמצעות המשטרה. הנושא נבחן במשטרה אשר סברה כי אין מקום להמשך טיפול משטרתי בנושא, בין היתר נוכח העדר תשתית ראייתית לפתיחת חקירה פלילית וטיבן של הטענות שעלו".

"באוקטובר 2017 הודיע ראש אח"מ לפרקליט המדינה דאז, כי המלצת היחידה החוקרת היא לסיים את הטיפול בנושא ללא פתיחה בחקירה, וזאת משום שבבדיקה שנערכה לא נמצאה כל תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית. בפגישת עבודה שקיים ראש אח"מ עם היועץ המשפטי לממשלה בחודש מאי 2020, הביא ראש אח"מ בפני היועץ המשפטי לממשלה נושאים שהיו מטופלים בלשכת פרקליט המדינה עד אז".

"אחד מהנושאים הללו היה המלצת המשטרה מאוקטובר 2017 שלא לפתוח בחקירה פלילית, עניין שהועלה מחדש בפני היועץ המשפטי לממשלה לנוכח האפשרות שמר ניסנקורן ימונה לתפקיד שר בממשלה. בפנייה הובהר, כי לא התקבל מאז מידע רלוונטי לעניין, ואין כל הצדקה לביצוע כל פעולות בדיקה נוספות בנושא. היועץ המשפטי לממשלה ביקש מראש אח"מ לבצע בחינה נוספת של ההמלצה, ולברר האם העמדה המובאת בהמלצה משנת 2017 שלא לפתוח בחקירה תקפה גם בעת הזו".

"לאחר בחינה נוספת ועדכנית של הדברים הודיע ראש אח"מ ליועץ המשפטי לממשלה, כי אין שינוי בעמדה שהוצגה בשנת 2017 לפיה אין בנמצא תשתית ראייתית המצדיקה פתיחה בחקירה פלילית גם היום, ועל כן יש לסיים את הטיפול בנושא ולגנוז את העניין, כפי שהומלץ ב-2017. היועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדת ראש אח"מ, ובכך תם הטיפול של מערכת אכיפת החוק בנושא".

"למען הסר ספק, ועל מנת למנוע פרסומים שגויים", נאמר עוד בהודעה מטעם היועץ המשפטי לממשלה, "נדגיש כי השר ניסנקורן איננו חשוד ולא היה חשוד בעבירה כלשהי, ולא התקיימה בעניינו כל חקירה. ההשתלשלות המתוארת לעיל, שעיקרה בהתייעצויות פנימיות של גורמי אכיפה שונים, לא נוהלה מטבע הדברים במישור הגלוי ומשכך לא פורסמה ברבים, וממילא הדברים גם לא הובאו לידיעתו של השר ניסנקורן".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה מהליכוד הגיב לפרסום ואמר כי "אפשר להרוג את סיפור סגירת הבדיקה נגד שר המשפטים מאוד בקלות, אם יציגו, למשל, שהסגירה התקיימה בסמוך לאחר הפתיחה. אבל אם הבדיקה שנפתחה על חשדות שהופנו נגד יו"ר ההסתדרות (אז) נסגרה על ידי היועץ המשפטי לממשלה בסמוך לכניסתו לכנסת או לתפקיד שר המשפטים, שבמשרדו שוכן היועץ המשפטי לממשלה, האם זה עדיין "ספין"? האם, כשאנחנו כבר מכירים איך פועלת מערכת המשפט לשימור כוחה, התזה לפיה "יד רוחצת יד" כה מופרכת?"

"נכון", מוביף אוחנה, "תיקים נפתחים ובדיקות נערכות כל העת. חלקם מבשילים לכתבי אישום וחלקם נסגרים. אך מדוע שלא יפורסם המסמך שמציג מתי היועמ״ש החליט שהבדיקה בעניינו של מי שמכהן היום כשר המשפטים נסגרה? מדוע דבר הסגירה לא פורסם כלל לציבור ונחשף רק כעת בעבודה עיתונאית? עיתונאים וכלי תקשורת רבים שפרסמו אז על דבר הבדיקה, לא מעוניינים להשלים כעת בפני הציבור את התמונה המלאה? כשמדובר בגורמים הכי בכירים במשרד המשפטים כיועץ המשפטי לממשלה ושר המשפטים (בסדר הזה) — זכות הציבור לדעת".

כזכור, העיתונאי אראל סגל דיווח כי משטרת ישראל ניהלה בדיקה לחשדות לכאורה כנגד ניסנקורן בגין ביצוע עבירות פליליות בתקופת הבחירות לתפקיד יו"ר ההסתדרות. הבדיקה התקיימה ביחידת להב 433 בליווי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה. דבר הבדיקה המשטרתית פורסם בעבר, אך כעת פורסם לראשונה כי מנדלבליט גנז את הפרשה.

בליכוד מיהרו להגיב לפרסום ולנצל את ההזדמנות למתקפה על ניסנקורן, ברקע המשבר בממשלה: "האם אבי ניסנקורן גורר את המדינה לבחירות בגלל עסקה סודית עם מנדלבליט שסגר את התיק נגדו?", מסרו בליכוד.

"ניסנקורן מפר את ההסכם הקואליציוני ומסרב להקים ועדה למינוי בכירים בשירות המדינה, לרבות מינויים במשרד המשפטים. עכשיו מתברר שמנדלבליט סגר תיק פלילי נגד ניסנקורן, וניסנקורן לאחר מכן הדיח את מ"מ פרקליט המדינה דן אלדד שהחל לחקור נושאים משפטיים הקשורים למנדלבליט – ומינה במקומו את מנדלבליט שהפסיק את החקירה נגד עצמו".

"הליכוד דורש תשובות מיידיות לשאלות הבאות: 1. מתי החליט מנדלבליט לסגור את התיק נגד ניסנקורן? 2. מדוע הסתירו מנדלבליט וניסנקורן את קיום התיק וסגירתו בפני הציבור, כשמדובר בתפקיד כל כך רגיש כשר המשפטים? 3. מדוע ניסנקורן לא נתן גילוי נאות לגבי קיום התיק וסגירתו לפני מינויו לשר המשפטים ולפני שהחליט למנות את מנדלבליט כמ״מ פרקליט המדינה".

"הנה הסעיפים בהסכם הקואליציוני שניסנקורן הפר ברגל גסה", הוסיפו בליכוד, "סעיף 3ג: 'במשך 100 ימים, כל המינויים הזמניים יוארכו' (מייד עם כניסתו לתפקיד שר המשפטים ניסנקורן הפר סעיף זה כשלא האריך את כהונתו של דן אלדד ומינה את מנדלבליט במקומו)"

"סעיף 3ד: 'מעבר ל-100 ימים, צוות שוויוני של הליכוד וכחול לבן יגבש בהסכמה כללים לביצוע מינויים בכירים בשירות הציבורי הטעונים אישור הממשלה. כל החלטה שתתקבל בוועדה טעונה הסכמה של שני ראשי הוועדה משני הגושים והוועדה תסיים את עבודתה עד תום 100 הימים' (אנחנו נמצאים כ-100 ימים אחרי כינון הממשלה וניסנקורן מסרב אפילו להקים את הוועדה, תוך הפרה ברורה של ההסכם הקואליציוני)".

לסיום נמסר מהליכוד: "האם יש פה סגירת תיק תמורת מינוי ומינוי תמורת סגירת תיק? מנדלבליט וניסנקורן חייבים תשובות לציבור – ומייד". יצוין שהודעה הליכוד נגד שר בממשלה פורסמה גם ברשתות החברתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

השר ניסנקורן כתב לאחר מכן בטוויטר: "לכל מי שמנסה להפיץ שקרים מופרכים ולהמציא פרשה, לא תרתיעו אותי לרגע מהגנה על שלטון החוק. עלובי נפש, המתקפות שלכם רק מחזקות אותי". ראש האופוזיציה יאיר לפיד יצא להגנתו וכתב כי "יש לי הרבה מחלוקות עם אבי ניסנקורן אבל אין לי ספק קל שבקלים לגבי היותו איש ישר. הודעת הליכוד כלפיו היא נבזות צרופה ואין אדם במדינה שקונה את הסיפור המכוער הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מפחיד מאוד מה שקורה סביב הפרשיה הזאות ולא פחות מפחיד הבחור הזה מנדבליט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture