צילום: נועם רנקין פנטון / Flash90

מח"ש פתחה בבדיקה נגד קצין המשטרה סגן הניצב שתועד כשהוא מכה מפגין

אלימות השוטרים בהפגנות: המחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) פתחה הבוקר בבדיקה בעקבות התיעודים מאמש, בהם נראה סגן ניצב ניסו גואטה תוקף מפגין במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים. מוקדם יותר, האגודה לזכויות האזרח פנתה למ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בבקשה להשעות את גואטה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

המחאות נגד נתניהו: המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בבדיקת התיעוד מההפגנה אתמול ליד מעון ראש הממשלה בירושלים, שבו נראה קצין המשטרה סגן-ניצב ניסו גואטה מכה מפגין – כך דווח הבוקר (ראשון) ב'כאן חדשות'. סגן ניצב גואטה ייחקר באזהרה במח"ש בשעות הקרובות

מפקד מרחב ציון במשטרה, תת ניצב עופר שומר, התייחס הבוקר להפגנה אתמול בירושלים, ולתיעוד שבו נראה סנ"צ גואטה מכה מפגין. "זה נמצא כרגע בבירור. נעצרו שניים על התקיפה של הקצין, אחד מהם הודה שתקף אותו. יש סרטון שבו רואים שהקצין קיבל אגרוף", אמר תנ"צ עופר בראיון ל'רשת ב".

עוד אמר מפקד מרחב ציון: "אתמול בלש נפל על הרצפה במהלך ביצוע של מעצר, ואחד המפגינים בעט לו בצלעות, וכתוצאה מכך הבלש שבר את הצלע. המפגינים הפכו את משטרת ישראל למטרה, אולי הם חושבים שזה משרת אותם. האם ראיתי תלונות על אלימות משטרתית? איזו אלימות משטרתית? יש חמישה שוטרים פצועים. נזרקה אבן לעבר השוטרים.

"מתנהגים אלינו בצורה גזענית כאילו אנחנו לא תורמים למדינה, כאילו רק המפגינים תורמים. נובחים לעברנו כאילו אנחנו כלבים, מאיימים שישימו אותנו במעצר ברגע שיעלו לשלטון, שיעשו נגדנו ועדות חקירה. נמשיך לשמור על הדמוקרטיה ואנשים יוכלו להפגין".

בתוך כך, בתו של סנ"צ גואטה, שקד, יצאה להגנתו בפוסט בפייסבוק: "אתחיל ואומר שאני לא רואה שום דבר רע בהפגנות. להפך, תצאו ותעמדו על שלכם, תילחמו על הזכויות שלכם ועל מה שמגיע לכם. אבל רגע לפני שאתם עושים מהומה, תזכרו שיש מאחורי הקלעים את אנשי הביטחון שכל תפקידם הוא לשמור עליכם, לשמור על הסדר, לדאוג למזער נזקים ולמנוע נפגעים".

"מאז שאני זוכרת את עצמי, אבא שלי התמודד בעבודה שלו עם מיליוני מקרים מסכני חיים שבהם שמר על איפוק וידע לנהוג באנושיות יוצאת דופן", כתבה הבת. "תדמיינו לכם בן אדם שעומד מולכם בטווח אפס, מקלל אתכם, קורא לכם נאצים ושונאי ישראל. אבא שלי עמד בדממה מוחלטת, הוא ידע שאותם אנשים כועסים על המערכת ואין מה לעשות, הוא הנציג שלה.

כזכור, שוטרים תועדו במהלך ההפגנה כשהם מכים מפגינים. בסרטונים שהופצו ברשת נראה שוטר בדרגת סגן ניצב וכמה שוטרי מג"ב נוהגים באלימות כלפי מפגינים. באחד התיעודים נראים כמה שוטרים רומסים מפגינה מבוגרת הנשענת על אחד המחסומים. בסרטון בו מופיע קצין המשטרה, ניסו גואטה, הוא תועד כשהוא מתנפל על אחד המפגינים במכות, המפגין נופל אל הקרקע והשוטר ממשיך להכות בו. בסרטון לא ניתן לראות מה גרם לקצין לנהוג באלימות זו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "מבדיקה ראשונית שנערכה עם הקצין, לטענתו הותקף. יחד עם זאת האירוע הספציפי ייבדק ויתוחקר. בהתייחס לאירוע המחאה הערב, למרות המאמצים והמשאבים הרבים שהמשטרה משקיעה להבטיח מחאה בטוחה וחופש ביטוי לכל, ניכר כי קבוצות שונות בחרו היום בדרך של פרובוקציה, לרבות אלימות פיזית ומילולית כנגד שוטרים שתפקידם לשמור על הבטחון והסדר גם של המוחים עצמם. משטרת ישראל מובילה בתקופה מורכבת זו מדיניות ברורה של חופש הביטוי והמחאה לכל, ומותחת את כוחותיה ואמצעיה במאמץ מיוחד בהתייחס להיקף משמעותי של משימות שנוספו לה לנוכח מצב החירום המיוחד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה האגודה לזכויות האזרח נמצאת כשמדובר במפגינים מציבורים אחרים ועם אידיאלים הפוכים משל המפגינים האלו?
זו בעצם האגודה לאכיפת שלטון בג"צ.

חייב לציין שבמקרה הזה אם מעטים את הסרט שפורסם מזהים שהותקף פעמיים בפניו. אחת שנצמד לפניו מפגין ושתיים שסטר לו מפגין אחר ומסכתו זזה מפניו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture