ren Ben Hakoon/POOL

בנט במתקפה על נתניהו: "הגיע הזמן למנהיגות חדשה לישראל"

יו"ר האופוזיציה: "אין תקציב, אין תוכנית לטיפול באבטלה, כולם בממשלת המנותקים רבים עם כולם, סכסוכים לפני הכל. עלוב ועצוב". יו"ר ימינה: "מעולם לא היתה לישראל ממשלה כל כך מנוכרת לאזרחיה, כל כך עסוקה בעצמה, כל כך מסורבלת, כל כך כושלת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ימינה ושר הביטחון לשעבר ח"כ נפתלי בנט תקף את ראש הממשלה בנימיו נתניהו ושותפיו על העיסוק בפוליטיקה: "מעולם לא היתה לישראל ממשלה כל כך מנוכרת לאזרחיה, כל כך עסוקה בעצמה, כל כך מסורבלת, כל כך לא חכמה, כל כך לא מקצועית, כל כך מעוררת מבוכה, כל כך כושלת בביצוע. אפשר אחרת. הגיע הזמן למנהיגות חדשה לישראל".

יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "המפסידים הגדולים הערב: אזרחי ישראל. אין תקציב, אין תוכנית לטיפול באבטלה, כולם בממשלת המנותקים רבים עם כולם, סכסוכים לפני הכל. עלוב ועצוב".

ח"כ יואב סגלוביץ' מ'יש עתיד' אמר במליאת הכנסת כי "אתמול היתה הודעה דרמטית "יש הסכם פשרה". צופה מן הצד, מהחלל החיצון, היה שומע ומבין שיש גוף בסכסוך שהגיע לפשרה. הגוף בסכסוך זה ממשלת ישראל, החליטו לעשות סולחה, לשחוט כבש, רק הבעיה שאנחנו הכבש. הפשרה היא עלינו. פשרה על תקציבים למרכזים האקוטיים או למרכזים לנפגעות תקיפה מינית? לא, לא על זה הם התפשרו. הם התפשרו על לשבת יחד. מה שהיה נדמה שקרה לפני מספר חודשים בהסכם קואליציוני כתוב".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'ימינה' תקף: "גנץ ונתניהו משחקים במדינת ישראל, בכלכלתה, באזרחיה, בחינוך הילדים שלה, הבריאות שלה, ברווחה שלה ובחשבון הבנק שלה, בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים במדינת ישראל. הם לא מסוגלים להתעלות מעל המריבות הקטנוניות שלהם אפילו בשביל המינימום ההכרחי של תקציב מדינה. המדינה לא יכולה להתנהל בשגרה בלי תקציב מסודר ובוודאי ובוודאי שהיא לא יכולה להתנהל בתקופת משבר כלכלי בלי ודאות ויציבות".

ח"כ עאידה תומא סלימאן מ'הרשימה המשותפת': "אתמול בלילה והיום בבוקר לצערי הייתי חלק מצוות רפואת חירום. רופאה מתמחה בצוות טראומה שלא ישנה 26 שעות בבית חולים. עבדנו עד השעות הקטנות של הלילה צוות רפואי שלם, המשימה שלנו הייתה לחבר למכונת הנשמה חולה שנמצאת במוות קליני. אתם מכירים אם את המקרים המצערים האלה כאשר כל הצוות הרפואי אומר למשפחה המובהלת שהחולה שלהם בן המשפחה הוא כבר במוות קליני, אבל המשפחה מתקשה להיפרד ורוצה תשאיר אותו על מכונות הנשמה. זה היה המצב אתמול כשישבנו בוועדת הכספים להמשך החיים של הממשלה שנמצאת במוות קליני. ממשלת מוות קליני דוחה את התקציב ולוקחת אותו כבן ערובה להמשך שלטון הרודן".

ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו': "בצער לא רב וביגון לא קודר אני מודיע כי ממשלת ישראל ה-35 הלכה לבית עולמים. תעודת הפטירה כבר כתובה אך עדיין לא נחתם התאריך. הצער לא נורא והיגון לא קודר כי מאז הקמת הממשלה אני בכל פעם חושב שהממשלה הזו לא יכולה להגיע למחוזות נמוכים יותר, ופעם אחר פעם אני מגלה שנתניהו, גנץ, ליצמן, גפני ודרעי מצליחים להוריד את הציבוריות הישראלית נמוך יותר. עומדים מול הציבור הישראלי ומנהלים קרבות עזים לכאורה על נושאים שברומו של עולם, אבל בפועל אתם נלחמים על דבר אחד על ההישרדות האישית שלכם".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד תקף את ראשי כחול לבן ואמר כי "אתם מרגישים שהצלחתם להסיט את האש כלפינו כלפי הליכוד כלפי ראש הממשלה כאילו האשמה אם נלך לבחירות היא עלינו. איך יכול להיות שמפלגה שמובלת ע"י שני אנשים שלא עומדים בראשה, גוררת מדינה שלמה לחוסר יציבות ואולי לבחירות. שני האנשים שלא עומדים בראשה של השותפה הבכירה בממשלה, עושים הכל, אפילו כנגד האינטרסים של המדינה רק כדי להציל את עצמם. מתדרכים גורמים מדיניים בינלאומיים נגד ממשלת ישראל ותוכניותיה, מגנים בגופם על פקידים מושחתים לכאורה, ומקימים חומה מול כל אפשרות לבדיקת הדברים רק כדי להציל את עצמם, שמור לי ואסגור לך. בחירות לא טובות לאזרחי ישראל אבל נראה שההסכם הזה הוא ברכה לבטלה. בחירות לא טובות לאזרחי ישראל אבל ההתנהלות של חלק מחברי הקואליציה אם תימשך ככה גרועה אף יותר".

כזכור, בתום דיון ממושך ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר לדחיית המועד האחרון בו חייבים לאשר את תקציב המדינה ב-120 ימים. ההצעה אושרה בתמיכה של 67 חברי כנסת, בהם הליכוד וכחול לבן, לעומת 37 מתנגדים. בעקבות זאת, הכנסת לא תפוזר ונמנעה יציאה למערכת בחירות רביעית בתוך שנתיים.

דקות אחדות לאחר תחילת ההצבעות ראש הממשלה החליפי בני גנץ עזב את המליאה כשהבחין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו נוכח. זמן קצר לאחר מכן, באיחור קל, נכנס ראש הממשלה להצבעות. גנץ ביקש מהליכוד את היעדרות כחול לבן מהצבעה שקובעת כי הסכם הרוטציה עם נתניהו יקוים. למרות ההיעדרות, ההסתייגויות לא התקבלה.

הפשרה שאליה הגיעו בליכוד ובכחול לבן תשאיר את ישראל ללא מפכ"ל קבוע, יועץ משפטי לממשלה ופרקליט מדינה – ועדיין תאפשר לנתניהו לעזוב את ההסכם עם גנץ לפני הזמן. זמן קצר לפני שגנץ הודיע על תמיכתו בפשרה, ראש הממשלה פרסם סרטון שבו הודיע כי הליכוד יתמוך בדחיית התקציב – וגנץ השיב בתקיפות כי לא יאפשר מינוי "בובות" מטעמים פוליטיים.

חוק יסוד הכנסת קובע שבשנה בה התקיימו בחירות אחרי המועד להגשת חוק תקציב, יהיה היום הקובע שלאחריו יראו את הכנסת כאילו החליטה על התפזרותה לפני גמר כהונתה – 3 חודשים מיום תחילת שנת הכספים או תוך 100 ימים מיום כינון הממשלה, לפי המאוחר. בהצעת החוק נקבע, כי בתקופת כהונתה של הכנסת ה-23 יהיה היום הקובע 220 ימים מיום כינון הממשלה ולא 100 ימים כאמור. על פי ההצעה שאושרה הלילה, המועד הקובע לאישור התקציב, יהיה ה-23 בדצמבר 2020.

במסגרת הצעת החוק, סוכם על תוספת של 11 מיליארד ש"ח לתקציב המדינה לשנת 2020, נוסף על ההצמדה למדד המחירים לצרכן. סה"כ יעמוד התקציב המעודכן על 411 מיליארד ש"ח. התקציב נועד לממן בין השאר תכניות וצרכים שונים שמומנו בשנת 2019 ולא נמצא להם מקור תקציבי בשל התקציב ההמשכי, לצד תוספות תקציביות ותוכניות נוספות – התוכנית המלאה לשימושי התקציב תוצג בפני ועדת הכספים עד ל-13.9

כמו כן, נקבע במסגרת הוראת שעה כי לעניין התקציב ההמשכי לשנת 2020, שר האוצר יביא לאישור הממשלה הצעה לתוספת התקציב, לפיה הממשלה תהייה רשאית להוציא בכל חודש סכום השווה לחלק ה-12 של התקציב השנתי הקודם, בתוספת מדד המחירים לצרכן ובתוספת 11 מיליארד ₪, ובלבד ששר האוצר יביא לאישור של ועדת הכספים תכנית פעולות מפורטת לשימוש בהוצאה הממשלתית המותרת לתקופת 120 הימים, לרבות פעולות ותמיכות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נמאס מבנט הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture