בכיר אמריקני: "סודאן תכריז על הסכם שלום עם ישראל בתוך כמה שבועות"

מזרח תיכון חדש: גורמים מדיניים בישראל אישרו כי בימים אלה מתחוללת פריצת דרך מול סודאן. בוושינגטון מעריכים כי בפועל מי שמקבל את ההחלטות הוא יו"ר המועצה הזמנית, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, שנפגש עם נתניהו לפני חצי שנה ותומך בחיזוק הקשרים גם עם ישראל וגם עם ארה"ב.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בירושלים ובוושינגטון גובר השכנוע כי בקרוב תתרחש פריצת דרך ביחסי ישראל-סודאן. בכיר בממשל שצוטט הבוקר (רביעי) ב'ישראל היום' אמר: "בתוך כמה שבועות תכריז גם סודאן על שלום עם ישראל, אנחנו קרובים לשם וזה יקרה". גם גורמים מדיניים בישראל אישרו כי בימים אלה מתחוללת פריצת דרך מול סודאן.

ההערכות האופטימיות הושמעו לאחר שאתמול הגיע מזכיר המדינה מייק פומפאו לחרטום בטיסה ישירה, ראשונה והיסטורית מירושלים בתום ביקורו בישראל. בשיחתו עם ראש ממשלת המעבר בסודאן, עבדאללה חמדוק, עסק פומפאו בין השאר באפשרות לקדם קשר ישיר עם ישראל. "דנו בהתפתחויות חיוביות ביחסי ישראל-סודאן", צייץ פומפאו בתום המפגש. חמדוק אמר לפומפאו כי לממשלת המעבר אין סמכות להחליט על נורמליזציה עם ישראל, אולם בממשל האמריקני אמרו כי היתה התפתחות חיובית בנוגע ליחסים עם ישראל.

בוושינגטון מעריכים כי בפועל מי שמקבל את ההחלטות הוא יו"ר המועצה הזמנית, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, שנפגש עם נתניהו לפני חצי שנה ותומך בחיזוק הקשרים גם עם ישראל וגם עם ארה"ב. סוכנויות הידיעות הערביות דיווחו כי ראש הממשלה חמדוק דרש מפומפאו לפעול להסרתה של סודאן מרשימת המדינות התומכות בטרור, וזאת בין השאר על רקע נרמול היחסים עם ישראל.

שר המודיעין אלי כהן בירך על מה שהגדיר פריצת הדרך עם סודאן. "רק לאחרונה פרסם המשרד מסמך עם מיפוי ראשוני של תחומי העניין המשותפים לישראל ולסודאן", אמר כהן, "על פי המסמך הזה, סודאן תוכל לסייע לישראל במניעה של הברחות נשק לרצועת עזה דרך הים האדום, וכך לתרום למלחמתנו בטרור. ההסכם גם יאפשר לנו להרחיק מסתננים מסודאן בחזרה לארצם".

בינתיים, ממשיך פומפאו במסעותיו במזרח התיכון, והיום הוא אמור להגיע לבחריין כדי לקדם גם את נכונותה לעשות שלום עם ישראל. ממנה ימשיך לאיחוד האמירויות ולעומאן. בפמליית פומפאו ציינו כי ייתכן שיבקר במדינה ערבית נוספת. כפי שנחשף ב"ישראל היום", מסע הדילוגים נועד לגבש הסכמה עקרונית של ישראל ומנהיגי ארצות ערב המתונות לערוך פסגת שלום אזורית, שתתקיים כנראה באחת מנסיכויות המפרץ הפרסי ותהיה בחסות אמריקנית. אתמול אישרו גורמים מדיניים בישראל את הפרסום.

לדברי דיפלומטים ערבים בכירים, בחריין, מרוקו ועומאן צפויות להעמיק את קשריהן עם ישראל, ובדומה לאיחוד האמירויות לחתום על הסכם שלום, אך לא לפני חתימת הסכם רשמי בין ישראל לאמירויות. הדיפלומטים הדגישו כי נעשו גישושים אצל הפלשתינים אם אבו מאזן יסכים לקחת חלק בוועידה. עם זאת, לדברי הדיפלומטים הערבים הפלשתינים, כל הזמנה תידחה על הסף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture