Oren Ben Hakoon/POOL

החרדים יתמכו? הכנסת תצביע היום על תיקון חוק השבות ומחיקת סעיף הנכד

ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ יעלה במליאת הכנסת את תיקון חוק השבות ומחיקת סעיף הנכד אשר זכה בעבר לתמיכה של גורמים מעל הקשת הפוליטית והדתית: "אין לזה שום קשר להבאה ארצה של מאות אלפי מי שאינם יהודים. יש לנו אחריות על עתידו של העם היהודי"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ יעלה היום (רביעי) במליאת הכנסת את תיקון חוק השבות ומחיקת סעיף הנכד אשר זכה בעבר לתמיכה של גורמים מעל הקשת הפוליטית והדתית. "אוהבים את העולים ומאושרים שהם איתנו. אין לזה שום קשר להבאה ארצה של מאות אלפי מי שאינם יהודים. יש לנו אחריות על עתידו של העם היהודי. על עתיד קיומו. זה הסיפור", הסביר.

"מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה שיעורי התבוללות עצומים כפי שיש בארה"ב ובאירופה. כבר היום יש בישראל למעלה משלוש מאות אלף עולים שאינם יהודים. למרבה הצער מרביתם אינם מתגיירים. המשך הבאה ארצה של מי שאינם יהודים ואין להם שום זיקה ליהדות בחסות סעיף הנכד עלולה לייצר בדורות הבאים התבוללות קשה, לסכן את המשכיות העם היהודי, ולבטל את הרוב והאופי היהודי של המדינה".

יו"ר ח"כ אביגדור ליברמן הגיב ואמר כי "נדהמתי לגלות שביום רביעי עולה בכנסת הצעת חוק של חבר כנסת בצלאל סמוטריץ לביטול חוק השבות. אותו חוק בדיוק שבכנסת ה-15 הגיש הרב חיים דרוקמן. אין איוולת גדולה יותר מלהעלות את החוק הזה בעיתוי הנוכחי שרק יוסיף לשיסוי ולפילוג בקרב אזרחי ישראל. חוק השבות עבר בפעם ראשונה בשנת 1950, ביום פטירתו של הרצל שראה בעלייה נדבך מרכזי של החזון הציוני, ובשנת 1970 הוכנסו בו מספר תיקונים".

"המנהיגות ההיסטורית גם של המפד"ל וגם של גח"ל, מבגין ודוד לוי ועד ש.בן מאיר וזבולון המר, תמכו בהצעת החוק הנ"ל . בן מאיר שאז כיהן כיו"ר ועדת החוקה מטעם המפד"ל הגיש את הצעת החוק בכנסת. לכן, אני קורא לחברי הכנסת נפתלי בנט ואיילת שקד לדרוש מבצלאל סמוטריץ, להסיר את היוזמה המפלגת שלו מסדר היום של הכנסת לאלתר. עם כל ההערכה שלי לרב דרוקמן, חייבים לזכור מה כתב בהקשר הזה חוזה המדינה בספרו מדינת היהודים".

סמוטריץ והזכיר את העבודות: "המתקפות הצבועות והשקריות של איווט ליברמן ואנשיו הן דוגמא קלאסית לאיך עושים שטיפת מח ומקבעים נרטיב חסר כל אחיזה במציאות כדי לקדם אג'נדה הרסנית ומסוכנת. ליברמן משקר, כדרכו, ומגדיר את התיקון כלא פחות מביטול חוק השבות. כמו שתקראו התיקון שלי הוא אולי חוק לביטול מפעל יבוא המנדטים הלא יהודיים של ליברמן אבל הוא ממש לא ביטול חוק השבות".

"עכשיו תראו, בראשית שנות התשעים, עם נפילת מסך הברזל ועליית יהודי ברית המועצות ארצה, ניתן היה עוד איך שהוא להצדיק את סעיף הנכד. צאצאי יהודים שהתבוללו באונס תחת המשטר הקומוניסטי שרדף את היהדות עד חורמה אולם חשו זיקה אמיתית לעם היהודי ולמדינתו והיו חלק מגלי העליה הראשונים התקבלו כאן באהבה גדולה ובזרועות פתוחות. גם אותם חשוב מאוד להתאמץ לגייר כיום, להשלים את התהליך, ולהפוך ליהודים על פי ההלכה כדי למנוע התבוללות".

"אבל היום, שלושים שנה אחרי נפילת מסך הברזל, ניתן לקבוע במידה רבה של וודאות שמי שחש זיקה אמיתית לעם היהודי ולמדינתו וביקש לעלות ממניעים ציוניים כבר עשה זאת. היום זו כבר הגירה ממניעים כלכליים שאין לה כמעט שום קשר ליהדות וציונות", הסביר הח"כ הדתי.

עוד הוסיף כי "ביטול סעיף הנכד גם לא ימנע מצאצאי יהודים שאכן חשים זיקה ליהדות ולמדינת ישראל לעלות ארצה מכח חוק השבות. הם פשוט יצטרכו להראות רצינות ולהתגייר כהלכה בחוץ לארץ ואז לעלות ארצה כיהודים לכל דבר ועניין. מי שמבקש לאפשר למי שאינם יהודים לעלות ארצה מבלי להתגייר פשוט מתכחש להגדרה ההלכתית של היהדות ומבקש לעודד התבוללות וחורבן של העם היהודי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

,🤔

מבחן לכל המפלגות ששומרות תורה .

מדהים!! יישר חיילו והלוואי שיצליח!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture