רגע לפני שבת: מאות חסידי ברסלב שוחררו משדות התעופה באוקראינה

בעקבות פעילותו של יו"ר שלומי אמונים סגן השר מאיר פרוש מול שר החוץ גבי אשכנזי, שגריר ישראל באוקראינה הרב יואל ליאון וגורמי ממשל נוספים באוקראינה, שוחררו לפני כניסת השבת לפי שעון אוקראינה הישראלים שהוחזקו בשדות התעופה ובגבולות של המדינה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות פעילותו של יו"ר שלומי אמונים סגן השר מאיר פרוש מול שר החוץ גבי אשכנזי, שגריר ישראל באוקראינה הרב יואל ליאון וגורמי ממשל נוספים באוקראינה, שוחררו לפני כניסת השבת לפי שעון אוקראינה הישראלים שהוחזקו בשדות התעופה ובגבולות של המדינה – כך נמסר הערב (מוצאי שבת) מלשכת פרוש.

כזכור, בלילה שבין חמישי לשישי נסגרו שערי הגבול לאוקראינה, כשמאות חסידי ברסלב שכבר היו ברדכם למדינה על טיסות שונות מצאו את עצמם מעוכבים בנמלי התעופה בלי לדעת היכן יעשו את השבת. כ-400 חסידים שהגיעו לאוקראינה מישראל וארצות הברית עוכבו בשדה התעופה בקייב. גם בשדה התעופה בלבוב עוכבו כ-30 חסידים. גם עשרות אנשים שסורבו להיכנס לאוקראינה דרך שדה התעופה באודסה, כמעט ועשו את השבת בשדה.

כזכור, ביום חמישי עוכבו כמאה חסידי ברסלב בקייב ובאודסה לאחר שנחתו מישראל, לאחר שעות ארוכות הם שוחררו והורשו להיכנס למדינה, אך מי הוחלט שמי שיגיע מהיום יסורב להיכנס לאוקראינה. ממשלת אוקראינה אישרה אמש סמוך לחצות את ההגבלות על הכניסה למדינה, שהחלו מחצות (שבין חמישי לשישי) ועד ל-28 לספטמבר, יום הכיפורים – זאת בניגוד להחלטה הקודמת שהייתה אמורה להיכנס לתוקף בשבוע הבא.

בתוך כך, עימות פרץ בערב שבת בין תושבי אומן לבין חסידי ברסלב שכם הצליחו להגיע לעיר. חסידים שהצליחו להיכנס לאוקראינה בטרם נכנס איסור כניסת הזרים למדינה נתקלו בהפגנה מצד תושבי אומן, חלקם מנעו מהחסידים מלהיכנס לדירות אותן שכרו בעיר. כוחות משטרה חצצו בין הצדדים. ראש העיר האנטישמי של אומן התייחס לעימות ואמר כי הם "חוששים לחיים שלנו, לא רוצים פה זרים השנה".

תושב וחבר מועצת העיר פרסם סרטון הוא הוא נשמע מקלל וקורא "להכות ביהודים". בסרטון שהעלה האיש לרשת החברתית נראים חסידי ברסלב מגיעים לעיר תוך שהוא נשמע מקלל וקורא "להכות בהם", לאחר שסיפר כי הוא הותקף על ידיהם כשהגיע לצלם אותם. בנוסף הוא נשמע אומר "הגיעו השוטרים, אבל הם עומדים ללא מעש, מחכים להנחיות, לא לחוקים. האוטובוס עומד, הכל עובד, תראו. כך אומן פוגשת את החסידים בזמן הקורונה".

יהודי תושב המקופ סיפר ב'מעריב' כי "אני באומן כבר כמה שנים טובות ולא פגשתי הרבה מקרים של גילויי שנאה למעט מקרים בודדים, אבל כבר פעמיים בימים האחרונים צעקו לי ולעוד יהודי ברוסית 'תלך מכאן, אתה וכל היהודים מפיצי מחלות. למה הגעתם לפה', וזה לא אדם בודד, אלה קבוצות של אנשים". לדבריו, "הרשע הזה גמזו וחבר מרעיו, כולל העומד בראשו, לא מבינים לרגע מה הם עושים ליחס בין הגויים ליהודים באוקראינה שגם ככה עמד על כרעי התרנגולת, והם יותר ויותר מתחילים להראות את השנאה שלהם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture