Tomer Neuberg/FLASH90

המו"מ מסתבך? "אל על לא הפנימו; אם לא מסדרים את עניין השבת אין עסקה"

למרות ההתקדמות המשמעותית במגעים, מופעלים לחצים רבים על מאיר גורביץ' לוותר על עסקת 'אל על': "הם לא הפנימו; אם לא מסדרים את עניין השבת – אין עסקה". הדיווח של מערכת 'בחזית' אף חושף את קשריו של מאיר גרוביץ עם רבנים ואדמורי"ם בכירים הלוחשים על אוזנו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעוד ב'אל על' מגדירים את איש העסקים החרדי מאיר גורביץ' הרוכש הידידותי ביותר של החברה, ולמרות הפגישה שנערכה בין הצדדים ביום ראשון והוגדרה כמוצלחת ביותר, נראה כי הדרך לרכישת השליטה ב'אל על' עודנה רחוקה.

ל'בחזית' נודע, כי על גורביץ' מופעלים בימים אלה לחצים רבים שלא להמשיך במגעים לרכישת השליטה ב'אל על', שבשליטת תמי מוזס בורוביץ', מאחר והחברה פועלת בשבת ולעת עתה נראה כי אין בכוונתה לוותר על פעילות זו.

בין המתנגדים לעסקה נמנה גם אחד ממנהיגי הציבור החרדי, אדמו"ר המשמש חבר מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל'. בנוסף, מופעלים כלפי גורביץ' לחצים גם מכיוונם של קרובי משפחתו מקירבה ראשונה.

למערכת 'בחזית' שחושפת את הסיפור נודע כי בין הלוחשים לאוזנו של גורביץ' שלא יוותר בנושא השבת נמנים גם הרב נתן זוכובסקי, מראשי ישיבת 'גאון יעקב' וחבר וועדת הרבנים של 'דגל התורה', והרב מאיר לוריא, מבכירי רבני סלונים. הרב זוכובסקי ולוריא הם קרובי משפחתו של גורביץ' ולחציהם עשויים להשפיע באופן ניכר על תנאי העסקה, ככל וזו אכן תיחתם.

אחד המניעים העיקריים של מאיר גורביץ' להתעניין בעסקה, הוא האתגר. "מאיר הוא אמנם טייס ומכיר מקרוב את תחום התעופה, אבל אני לא מבין איך זה קשור לניהול החברה הכושלת הזו", אומר ל'בחזית' גורם המעורה בפרטים.

גורביץ', המתגורר בארה"ב, נחת ביום ראשון בישראל ונפגש בנתב"ג לישיבה ממושכת עם צמרת 'אל על', כאשר לאחריה הוא שב מיד לארה"ב. בסביבתו מגדירים את הפגישה כמוצלחת ביותר וסבורים כי ב'אל על' פורסים בפניהם שטיח אדום ומעוניינים להתקדם לחתימה.

"זה בא מן הסתם בגלל שהמתמודדים האחרים על העסקה באים כביכול בגישה של השתלטות עוינת על החברה, בעוד מאיר בא באופן ידידותי", מסביר ל'בחזית' גורם הבקי במו"מ המתנהל. "היה בפגישה רגע שאנשי 'אל על' שאלו 'מה עכשיו' ומאיר הציע לצאת לאכול פלאפל. התחושה הייתה שזה אחד משלנו". אלא שדווקא הצלחתה של הפגישה, היא זו שנושפת בעורפו.

ל'בחזית' נודע כי בביתו של אדמו"ר נחשב, חבר מועצת גדולי התורה, ביקשו למסור למאיר, כי "האדמו"ר התייחס להשקעה באל על והדגיש שבכדי לראות ברכה ולשאת פרי בעמלו עליו לדרוש הקפדה מוחלטת על שמירת השבת".

בשיחה עם 'בחזית' מסביר מקורב לגורביץ', כי "זה לא סוד שמאיר קשור לרבנים וכולם לוחצים עליו שעניין השבת, שהוא ציפור הנפש של כל יהודי, יהיה תנאי בסיסי לכל עסקה. הם עובדים בכיוון הנכון, אבל הם לא הפנימו שאם לא מסדרים את עניין השבת אין עסקה", הסביר המקורב ל'בחזית'.

איש העסקים מאיר גורביץ' איננו החרדי הראשון שמתעניין ברכישת 'אל על'. כפי שכבר דווח בהרחבה ב'בחזית', איש העסקים החרדי אלי רוזנברג הגיש אף הוא בקשה לרכישת החברה ודחה באמצעות עורכי דינו את הטענות לפיהן הוא מבקש לרכוש את החברה עבור אביו המתגורר בארה"ב ודרש להתקדם להשלמת העסקה.

רוזנברג נשען על האישור שקיבל מרשות החברות הממשלתית, כי ימליצו עליו בעת רכישת 40% ממניות החברה – כך שיהפוך לבעל השליטה. "ההיתר האמור חותם את הגולל על כל טענה אחרת, ועל הניסיונות להטיל ספק בעובדה שמרשנו הינו המשקיע, ניסיונות שנסמכו אך ורק על דברי רכילות והשערות בלתי מבוססות", לשון המכתב.

מערכת 'בחזית' פנתה לבקש את תגובתו של מאיר גורביץ', אך הוא סירב להגיב לכתבה. לכשתתקבל תגובתו – נפרסמה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עובדי אל-על לא מוכנים לוותר על תוספת מאות אחוזים והטבות נלוות עבור פעילות בשבת. זה כנראה כל הסיפור

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture