דיווח בסוריה: 11 הורגים בתקיפה הלילית נגד מחסני נשק של צבא אסד וחיזבאללה

הארגון הסורי לזכויות אדם מדווח כי במרכז התקיפה שיוחסה לישראל עמדו שורה של מחסני נשק השייכים למשטר אסד ולארגון חיזבאללה. בתקיפה נהרגו שבעה לוחמי מיליציות איראניות, שלושה חיילים ואזרחית. דובר צה"ל התייחס ברמז לתקיפה בסוריה המיוחסת לישראל ואמר כי "צה"ל פועל להבטיח את היעדים האסטרטגיים בעזרת סדרה של פעולות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שורה של מחסני נשק של צבא סוריה וחיזבאללה נפגעו במהלך התקיפה שהתרחשה הלילה (שלישי) במדינה ויוחסה לישראל – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. בין המטרות שהותקפו, המחסנים הממוקמים בנמל התעופה הבינלאומי שליד לדמשק ואל כיסווה. כמו כן, לפי הארגון, מניין ההרוגים בתקיפה עלה ל-11 בני אדם. לפי המרכז, שלושה הרוגים הם חיילים סורים ושבעה נוספים הם לוחמים במיליציה פרו-איראנית.

התקיפות הישראליות יועדו נגד אתרים של כוחות המשטר באזורים הכפריים בדרום דמשק ובדרעא שבצד הסורי של רמת הגולן. התקיפות בדרום דמשק פגעו בסביבת נמל התעופה הבינלאומי בעיר ובאזור אל-קיסווה שבדרום הבירה הסורית. התקיפה בגולן הסורי פגעה באזורי צפון מזרח פרברי דרעא, שבו נמצאים כוחות חיזבאללה.

דובר צה"ל הדי זילברמן התייחס היום במרומז לתקיפה המיוחסת לישראל ואמר כי "צה"ל פועל להבטיח את היעדים האסטרטגיים בעזרת סדרה של פעולות". זילברמן אמר את הדברים בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן רשת ב.

כזכור, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו בסוריה אמש בעקבות מה שדווח כתקיפה נרחבת באזור דמשק. הטלוויזיה הסורית הממלכתית אישרה כי המערכות הופעלו "נגד מטרות עוינות" באזור נמל התעופה הבינלאומי של דמשק ובאזור אל-כיסווה. גורם צבאי סורי מסר ציין כי התקיפה כוונה לעבר מוצבים של צבא סוריה ושרוב הטילים שנורו יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות לפני שהגיעו ליעדם.

על פי הדיווח, הירי בוצע מכיוון הגולן הישראלי והר החרמון וכמה טילים הופלו על ידי מערכות ההגנה האווירית הסוריות. הסוכנות ציטטה מקור צבאי שטען כי מדובר במטח טילים שנורה לעבר דרום סוריה משטח ישראל. "התמודדנו עם תוקפנות אווירית ישראלית באזור הדרומי ורשת הנ"מ שלנו הגיבה ויירטה חלק מהטילים". תושבי עמק הירדן דיווחו על רעש אווירי חריג.

מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם דיווח כי מטרת התקיפה הייתה מוצבים צבאיים סוריים שנמצאים במחוזות סווידא ודרעא שמדרום לדמשק. לפי המרכז, ההפצצות גרמו לאבידות חומריות גדולות באתרי התקיפה. חלק מהטילים פגעו באזור צפון-מזרח דרעא, שבו נמצאים כוחות של ארגון חיזבאללה הלבנוני. בשלב זה לא דווח על פצועים או הרוגים באזור זה.

כזכור, בתחילת החודש צה"ל תקף יעדים שונים של צבא אסד בסוריה, באזור הדרום-מערבי של דמשק וכן בקוניטרה, זאת בתגובה לניסיון פיגוע המטענים, שאותרו במהלך סיור שערך כוח צה"ל באזור רמת הגולן. הלוחמים מצאו תיק ובתוכו מספר מטעני נפץ, שהיו מוכנים להפעלה, במרחק של 25 מטרים בלבד מגדר המערכת בשטח ישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture