Ron Przysucha/ Public Domain

פומפאו הודיע: ארה"ב תטיל סנקציות על בכירי בביה"ד בהאג שרודפים את ישראל

מזכיר המדינה הכריז על סנקציות נגד בכירים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, לאחר שחקר חשדות לפשעי מלחמה אמריקניים באפגניסטן. בין הבכירים שייכנסו לרשימה השחורה: התובעת פאטו בנסודה וראש חטיבת אזורי השיפוט פקיסו מוצ'וצ'וקו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו הודיע היום (רביעי) כי יוטלו עיצומים על התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג פאטו בנסודה, בשל החקירה נגד החיילים האמריקנים באפגניסטן בחשד לפשעי מלחמה. פומפאו אמר שבנוסף לבנסודה גם אחד העוזרים הבכירים שלה, פקיסו מוצ'וצ'וקו, נענש בסנקציות.

"היום אנחנו עושים את הצעד הבא, בגלל שלצערנו בית הדין הפלילי הבינלאומי ממשיך לפעול נגד אמריקנים", אמר פומפאו לכתבים. מזכיר המדינה הוסיף כי גורמים שיסייעו לבית הדין בחקירות צפויים גם הם לעיצומים ולהגבלות באשרות הכניסה לארצות הברית, והאשים את בנסודה ב"ניסיונות בלתי-לגיטמיים לחשוף אזרחים אמריקנים לשיפוטו של בית הדין".

ההחלטה התקבלה בעקבות המשך החקירה שמנהלת בנסודה נגד פשעי מלחמה שביצעו לכאורה חיילים אמריקנים באפגניסטן, בכלל זה פשעים שבוצעו על ידי הטליבן, הצבא האפגני וגם כוחות ארה"ב. בוושינגטון הביעו התנגדות חריפה לחקירה וטענו כי לבית הדין אין את הסמכות לחקור חיילים אמריקנים, אלא שעד כה מאמצי הממשל להפסיק את עבודתה עלו בתוהו.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כבר לפני שלושה חודשים כי החליט להטיל סנקציות על בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר אז כי "הנשיא החליט להטיל סנקציות כלכליות על הגורמים שמעורבים באופן ישיר בכל ניסיון לחקור אנשי צוות אמריקנים – ללא הסמת ארה"ב. פעולות בית הדין הן מתקפה על הציבור האמריקני והפרה של הריבונות הלאומית שלנו". עוד נכתב בהודעה: "למרות דרישתנו, בית הדין רדף בצורה פוליטית גם את ישראל, בעלת בריתנו".

בהצהרת הבית הלבן נכתב כי על אף קריאות חוזרות ונשנות של ארצות הברית ובעלות בריתה, סירב בית הדין לעשות את הרפורמות הדרושות וממשיך לערוך חקירות המונעות ממניעים פוליטיים. עוד נכתב בהודעה כי וושינגטון מאמינה שיש שחיתות והתנהגות לא נאותה בדרגים הגבוהים ביותר של התביעה בבית הדין, המערערות את אמינות החקירה נגד חיילי ארצות הברית.

הצו שנחתם על ידי הנשיא טראמפ מסמיך את מחלקות המדינה והאוצר האמריקניות להטיל סנקציות על בכירי בית הדין בהאג, בגין "פתיחת חקירות לא הוגנות על פעולות ארה"ב באפגניסטן". הצו נחתם לפי תקנות הביטחון הלאומי, לפיהם פעולות בית הדין בהאג עלולות לפגוע בביטחון המדינה. הנשיא אישר גם להרחיב את מגבלות הוויזה נגד פקידי בית הדין הבינלאומי ובני משפחתם.

פומפאו אמר כי בית הדין הפלילי הבין-לאומי רודף חיילים אמריקנים. "בית המשפט יכול להתבסס על עדויות שמיעה, הם לא מתבססים על שום ערך אמריקני. הגבנו בצורה הכי הגיונית שיכולנו. לא נעמוד מהצד בעוד החיילים שלנו נחקרים על ידי בית משפט לא רציני. בית המשפט מאיים לחקור גם את ישראל על לכאורה פשעי מלחמה. בישראל יש היסטוריה טובה של חקירה של פשעים. זה ברור שבית המשפט מחפש את ישראל בצורה לא הוגנת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture