מלך בחריין חמד בן עיסא אָאל ח'ליפה. צילום: ויקיפדיה

דיווח: בכיר ישראלי – "בחריין צפויה להכריז בקרוב מאוד על נרמול היחסים עם ישראל"

על פי הדיווח ההערכה היא כי הממלכה תכריז על כך לאחר חתימת ההסכם של מדינת ישראל עם איחוד האמירויות. ארה"ב מעוניינת לקיים את טקס החתימה עוד לפני ראש השנה. ישראל מעוניינת בשיתופי פעולה נוספים במפרץ בעיקר בתחומי ביטחון ומסחר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר ישראלי אמר אמש (רביעי) ל'כאן חדשות' כי בחריין צפויה להכריז בקרוב מאוד על נרמול היחסים. על פי הדיווח ההערכה כי הממלכה תכריז על כך לאחר חתימת ההסכם עם איחוד האמירויות. עוד פורסם כי ארצות הברית מעוניינת לקיים את טקס החתימה לפני ראש השנה. כמו כן, ישראל מעוניינת בשיתופי פעולה נוספים במפרץ בעיקר בתחומי ביטחון ומסחר.

בד בבד, דחתה בקשתה של הרשות הפלסטינית לכנס ישיבה דחופה של הליגה הערבית כדי להכריז על התנגדות לנרמול היחסים של איחוד האמירויות עם ישראל. כך דיווח הערוץ הלבנוני אל מיאדין. על פי הדיווח בחריין היא שדחתה את הבקשה. עוד דווח כי מקצת ממדינות ערב מנסות להשפיע על ההנהגה הפלסטינית ולהכריח אותה לקבל בכוח את תוכנית השלום של הנשיא טראמפ.

כזכור, ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ , נפגש השבוע עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן. בסוכנות הידיעות הסעודית דיווחו כי השניים דנו בסיכוי להשיג שלום במזרח התיכון וחשיבות של חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. קושנר אמר כי "נקווה שבחודשים הקרובים מדינות נוספות יגיעו להסכם עם ישראל".

בפגישה, בה נכח שר החוץ הסעודי הנסיך פייסל בן פרחאן אל סעוד שאמר לפני שבועיים כי מדינתו "נשארה מחויבת ליוזמת השלום הערבית" ושלאחר שיושג הסכם בין הישראלים לפלשתינים "הכל אפשרי", השניים שוחחו גם על דרכים בהן יוכלו לחזק את שיתוף הפעולה בין ארה"ב לסעודיה בשלל נושאים, "במיוחד בדרך שתשיג ביטחון ויציבות באזור, מה שיבטיח את חיזוק השלום העולמי ואת הביטחון".

בפגישה שערך יועצו של טראמפ מוקדם יותר עם מלך בחריין, שיבח חמאד בן איסה אל חל'יפה את המהלך ההיסטורי של איחוד האמירויות ואולי רמז על הרצון להסכם דומה בין מדינתו לישראל. על פי סוכנות הידיעות של בחריין, המלך גם אמר כי איחוד האמירויות הגנו על האינטרסים של מדינות ערב ושל המדינות המוסלמיות.

לפי הדיווחים בבחריין, המלך שיבח את היחסים האסטרטגיים ההיסטוריים בין ארה"ב וארצו והודה לממשל האמריקני על "המאמצים להשיג ביטחון, שלום ויציבות באזור המזרח התיכון". בנוסף, שיבח המלך את איחוד האמירויות הערביות על "המאמצים להשיג פתרון צודק וכולל שיביא לפלסטינים את הזכויות הלגיטימיות שלהם ויכונן שלום קבוע באזור". קושנר צפוי לבקר בהמשך גם בקטאר.

בתוך כך, העיתון הפלסטיני 'אל קודס' דיווח מפי מקורות יודעי דבר כי צוותי הממשל האמריקני פועלים כדי שטקס חתימת ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות ייערך בתאריך 13 בספטמבר – יום השנה ה-27 לחתימת הסכם אוסלו בבית הלבן. עוד הוסיף המקור כי קושנר ומזכיר המדינה האמריקני מפעילים לחץ על מנהיגים ערביים בכירים להשתתף בטקס, ולפי הערכות הם יצליחו לשכנע אותם להגיע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture