Miriam Alster/FLASH90

שלח על החלטת לפיד בעניין הפריימריז: "אנשים חזקים לא מפחדים מאתגר כזה"

שלח הגיב להחלטת יאיר לפיד וכתב כי ""אנחנו צריכים קהלים חדשים ורעיונות חדשים. אנחנו צריכים לשים את האמת שלנו על השולחן, ולתת פתרונות לציבור הישראלי. רק כך הוא יאמין בנו בעת המשבר הזו, ויהיה מוכן לשים בידינו את גורלו". הוא אף כינה את תשובת לפיד כתשובה "מתפתלת ומתחמקת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שעות לאחר הצהרת יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד בישיבת הסיעה כי הוא לא יאפשר פריימריז פתוחים כבקשת ח"כ עפר שלח, יוצא שלח בפוסט חריף בדף הפייסבוק שלו וכותב את השתלשלות העניינים. "מאז יום רביעי שעבר לא הגיב יאיר לפיד על דרישתי לקיים בקרוב בחירות לראשות יש עתיד – פתוחות לכל מועמד ומצביע, כיאה לתהליך שבו בוחרים את האיש שיפיל את בנימין נתניהו".

עוד כתב שלח "היום באה התשובה: מתפתלת, מתחמקת, נמנעת מהכרעה. "נתכנס בשנה הבאה ונחליט על תהליך?" "פריימריז פתוחים הם קבלני קולות ומפקדי ארגזים?" דווקא פריימריז סגורים, רק למתפקדים, הם קבלני קולות ומפקדי ארגזים. הפרטים אצל מפלגת העבודה".

"אבל לא הפרטים חשובים" הוסיף שלח "חשובה הרוח. במקום לאחוז באתגר, לטובת האלטרנטיבה השלטונית וגם לטובתו שלו, לפיד מתחמק. אף אחד לא מציב לי אולטימטומים, הוא אומר. לא הצבתי אולטימטום. שמתי על השולחן, ללא איום, את הדבר היחיד שיכול בעיני להצעיד את יש עתיד אל מחוז חפצה ואל מה שהציבור הישראלי צריך".

"אנחנו צריכים קהלים חדשים ורעיונות חדשים. אנחנו צריכים לשים את האמת שלנו על השולחן, ולתת פתרונות לציבור הישראלי. רק כך הוא יאמין בנו בעת המשבר הזו, ויהיה מוכן לשים בידינו את גורלו. אנשים חזקים לא מפחדים מאתגר כזה" – דברי שלח.

כזכור, יו"ר 'יש עתיד – תל"ם' חבר הכנסת יאיר לפיד התייצב הבוקר בישיבת הסיעה בנוכחות חבר הכנסת עופר שלח אשר דרש לפני ימים בודדים לקיים פריימריז פתוחים ולהתמודד ראש בראש מול היו"ר הנוכחי יאיר לפיד. בדבריו אמר לפיד כי "נעשה הכל בלי לחץ, לא יהיו פריימריז פתוחים".

יאיר לפיד אשר התייחס לראשונה לדרישת חבר הכנסת עופר שלח לקיים פריימריז פתוחים להנהגת הרשימה אמר כי עופר שלח ראוי להתמודד מולו, וכי הוא מאמין שיהיו עוד שיעשו זאת. "ההצעה של עפר לא באה בחלל ריק", ציין לפיד. "המטרה היא להגיע במהלך 2021, לוועידת המפלגה הראשונה. בוועידה הזו אנחנו נמצא את הדרך הטובה ביותר לקיים בחירות פנימיות לתפקיד יושב ראש המפלגה".

"תהיה התמודדות. אני מברך עליה, הגיע זמנה, אבל אנחנו נעשה הכל בלי לחץ. אף אחד לא מציב לי אולטימטומים. אני לא אתן לתופעות שהרסו מפלגות כמו העבודה וקדימה להרוס גם את יש עתיד", אמר לפיד.

"אנחנו התחלנו כבר לפני כמה חודשים בתהליך של בחינת כל האפשרויות לדמוקרטיזציה של המפלגה. זה השלב הבא, הטבעי, של מפלגה גדולה. של אלטרנטיבה שלטונית. את התהליך מרכזים חברי הכנסת אורנה ברביבאי ויואב סגלוביץ'. הם עובדים עם ראשי המטות שלנו. המטרה היא להגיע במהלך 2021, לוועידת המפלגה הראשונה" – אמר לפיד.

בסיום דבריו בישיבת הסיעה הוסיף לפיד "ביש עתיד חברים אלפי פעילים שנלחמים שנים בשוחות. הם הרוויחו בזיעה, בצמתים ובגשרים את הזכות לעצב את דמותה ולבחור את הנהגתה. את הבחירות הפנימיות אנחנו נבנה איתם בעבודה משותפת. עם ראשי המטות ועם הפעילים המרכזיים. יש עתיד-תל"ם היא האלטרנטיבה האמיתית היחידה לשלטון נתניהו. יש לנו מטרה ברורה: להחליף את השלטון בישראל. להוציא את נתניהו מבלפור ולהקים ממשלה בראשותי שתלך להלחם בקורונה ולטפל בכלכלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture