צילומים: פלאש 90

השחיתות נחשפת: ניגוד העניינים בתיקי נתניהו והמייל הסודי של שי ניצן

חשיפה דרמטית: צמרת הפרקליטות והמשטרה טייחה חשדות חמורים נגד חוקרים בתיקי נתניהו, בכירי המשטרה פעלו לשבש הליכי חקירה - והכל הוסתר במשך שנים. וגם: פרקליט המדינה מנע את פרסום האמת בפרשת אום אל חיראן כדי לא לסייע לנתניהו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל חשף הערב (שני) פרטים מטלטלים על התנהלות המשטרה במהלך חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו הגב' שרה נתניהו. על פי המסמכים שחשף סגל, רב פקד אבי רוטנברג, שמקורב לג'ודי ניר מוזס שלום – מבקרת חריפה של נתניהו, אחותו של מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס ומחזיקה בעצמה מניות בעיתון שנמצא ביריבות עם נתניהו, היה מעורב בתהליך חקירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו, ובחלק מהזמן אף בתיק 2000 – בו מוזס האח הוא אחד החשודים המרכזיים.

על פי הדיווח, בכירים במערכת אכיפת החוק העבירו בימים האחרונים למבקר המדינה את פרטי הפרשה, בגיבוי עדויות ומסמכים רבים. הטענות המרכזיות: במערכת אכיפת החוק טייחו חשדות לפלילים מצד חוקרים בתיקים. ממשרד מבקר המדינה נמסר הערב כי "הפנייה התקבלה היום ונבחנת כעת על ידי מבקר המדינה, בהתייעצות עם גורמי המקצוע במשרדו".

מהתחקיר עולה כי רב פקד אבי רוטנברג הסתיר ממפקדיו את ניגוד העניינים בו הוא מצוי. במהלך תקופת ההסתרה, במשך שנה וחצי, גיבש את התיק נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות והמליץ להעמיד אותה לדין. אך אם זה לא מספיק, בתחילת 2016, בסודיות מוחלטת, נחתו במשטרה הקלטות הסתר של ראש הממשלה נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס, שיהפכו בהמשך ל"תיק 2000".

מפקדו של רוטנברג, מומי משולם, זימן אותו לשיחה בכדי לברר את השמועות בנושא. "הוא ציין שהוא בהחלט יכול לנהל את התיק הנדון (תיקי נתניהו). שאלתיו באם ישנן סיבות נוספות שבגינן יכולה להיות בעיה מבחינתו לנהל את התיק – והנ"ל השיב בשלילה", סיכם משולם את המפגש. בכך רוטנברג הפך גם לשותף סוד בהקלטות נתניהו – מוזס.

בהמשך התברר לצמרת המשטרה שרוטנברג שיקר, ראש יאח"ה כורש ברנור כתב בסיכום מפגש עם רוטנרבג: "קראתי היום לנדון למשרדי. שאלתי אותו אם יש לו היכרות וקשר לג'ודי ניר מוזס – והנדון השיב בחיוב. בהמשך שוחחתי עימו ארוכות על ההיבטים הפסולים בהתנהגותו ועל הנורמות המצופות מקצין משטרה".

אך למרבה ההפתעה, מפקד להב 433 רוני ריטמן, שטען עבר שנתניהו תפר לו תיק בגלל פרשת המעונות, הסתיר את המידע – שיכול היה לסייע לזוג נתניהו. בתוך יממה הוא סגר את הפרשה בלי לדווח למח"ש. הוא כתב אז: "סיכמתי שכורש ישוחח בדיסקרטיות עם רפ"ק רוטנברג ויציע לו לעבור בהסכמתו לתפקיד אחר. בנוסף תירשם לנדון הערת מפקד".

בהמשך, כשגורם בכיר במשטרה איים על ראש אגף החקירות, מני יצחקי, שיפרסם את המידע בתקשורת, צמרת המשטרה הבינה שהמידע עומד להתפרסם בתקשורת – ובניסיון למנוע את העניין – נזכר מני יצחקי למלא את חובתו ודיווח על החשד למחלקה לחקירות שוטרים.

במח"ש הזדעזעו מההסתרה ומניגוד העניינים וקבעו כי אין מנוס מחקירה. "קם החשד", קבעו במחלקה לחקירות שוטרים, "כי החשוד טיפל תוך ניגוד עניינים בחקירת רעיית ראש הממשלה וראש הממשלה, ובפרט בנוגע לחקירת נתניהו בעניין קשרים אסורים עם נוני מוזס, אשר בצוותא עם אחותו מכהן כבעל השליטה בעיתון ידיעות אחרונות".

במכתב גם ציינו אנשי מח"ש את המתיחות הידועה בין משפחות נתניהו ומוזס – והעירו כי קרוב לוודאי שרוטנברג ידע עליה. צוין כי יש אינדיקציה להסתרה מכוונת מצדו של הקצין, ש"היה מודע לעניין האישי של הגברת מוזס בתוצאות החקירה ובאופן ניהולה, והציב את עצמו בניגוד עניינים מובהק". עוד נאמר במסמך של מח"ש כי "עוצמת ניגוד העניינים ומידת הסטייה מן השורה של החשוד מתעצמת, ועלולה לעלות לכדי עבירה פלילית של הפרת אמונים".

אבל כשפנה ראש מח"ש אורי כרמל לבקש אישור לחקירה מפרקליט המדינה שי ניצן ומהמשנה שלו מומי למברגר, הוא נתקל פתאום במשיכת רגליים ובחוסר רצון. למברגר כתב: "עוד בטרם נתקדם שאלה מקדמית, ידעתי גם את פרקליט המדינה בעניין והדברים על דעתו: ככל שהחוקר נוקט בפעולות לטובת אותו חשוד כי אז אין ספק שמדובר בעבירה. אך אם אין כל אינדיקציות לכך?".

למעשה, מממשיך סגל לפרט את פרטי התחקיר הדרמטי, בכירי הפרקליטות טענו כי למרות ניגוד העניינים, אין מקום לחקירה – כיוון שלא הוכח שרוטנברג פעל לטובת האינטרסים של מוזס. אך אז מגיעה הפצצה במכתבו של למברגר: "הערה אחרונה: אני לא רואה מצב בו בעת הזאת מח"ש נכנסים לבדיקת חומרים בתיק 2000. מסיבות מובנות".

"ואלה הסיבות", מסביר סגל, "באותם ימים ממש, במהלך 2018, החריפה המתקפה של נתניהו על המשטרה לקראת פרסום ההמלצות בתיקיו. תיק אלפיים היה אז תיק הדגל. למברגר אסר על מח"ש לחקור חשדות לכשלים, מחשש שהדבר יעניק לנתניהו נשק ציבורי רב עוצמה".

מח"ש התעקשה לחקור, אבל אז, באמצע 2018, התחלף ראש מח"ש. אורי כרמל הלך הביתה – והפצצה המתקתקת הונחה על שולחן מחליפתו, קרן בר מנחם. אלשיך וניצן נלחמו לטובת מינויה, בתקווה שהיא תהיה נוחה בהרבה למשטרה. ראש מח"ש החדשה לא אכזבה: היא עיכבה את ההחלטה בתיק חודשים ארוכים למרות הפצרות מצד הכפופים לה. בסוף החליטה לסגור אותו.

אפילו בנימוקי הסגירה שנכתבו יש עדות לחשדות פליליים נגד החוקר רוטנברג ונגד מפקדיו, ריטמן ויצחקי: "יש תשתית לחשד שרפ"ק רוטנברג עבר עבירה פלילית של ניגוד עניינים. גם נגד ראש להב וראש אח"מ עולה לכאורה חשד ראשוני לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי חקירה". אך סיבת הסגירה שנכתבה: "על כל פנים הם אינם עוד שוטרים ועל כן אין עניין ציבורי בפתיחה בחקירה במישור הפלילי". כזכור, הסיבה שהמעורבים כבר הספיקו להשתחרר משירות – היא הסחבת בטיפול בתיק.

לסיום חושף סגל מקרה נוסף בו נבלמה חקירה פלילית על מעשים פסולים בתיקי האלפים של נתניהו, זאת כשהתנהלה חקירת מח"ש ,שקבעה כי בניגוד לדברי המפכ"ל רוני אלשיך – ההרוג באום אל חיראן לא היה מחבל אלא אזרח חף מפשע. אלשיך זעם, הדליף נגד מח"ש – וראש מח"ש דרש לנקוט צעדים נגד המפכ"ל.

"מודה שאני מתלבט", כתב שי ניצן במייל. "מחד, זו התנהגות בלתי נסבלת. מאידך, ללכת בדרך המפכ"ל ולפעול כמוהו קשה לי. מה גם שאם מתרוממים מעל האירוע ומסתכלים על כלל מערכת יחסי הפרקליטות-משטרה, להסלים כעת את המריבה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק, ודי לחכימא. המפכ"ל אכן פעל פה באופן שערורייתי, אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול", כך כתב ניצן.

אבי רוטנברג מסר בתגובה: "כל בר דעת המכיר את האופן שבו מתנהלות חקירות, יודע שהן לא מנוהלות על ידי חוקר אחד, אלא על ידי מערך שלם מפוקח ומבוקר. אין ולא היה שום קשר בין ההיכרות עם ג'ודי ניר מוזס לבין אופן החקירה שנוהלה ללא אג'נדה. הטענה שנחשפתי לחומרי תיק 2000 היא שקרית מיסודה. מעולם לא נחקרתי בעניין במח"ש, ככל הנראה בגלל מופרכות הטענות. זהו פייק ניוז המהווה חלק ממאבק שאני לא צד בו". ‎

תגובת הפרקליטות: "מדובר בבליל טענות שקריות וחסרות שחר. ההחלטות בכל תיק מתקבלות בהתאם לראיות שבו ולנסיבותיו. גם הטענות ביחס לרוטנברג מופרכות וחסרות כל שחר. באותה עת הובאה המלצה של פרקליט במח"ש לפתוח בבדיקה, כאשר גם מנהל מח"ש דאז, נמנע מלהמליץ על כך. ההחלטה שלא לפתוח בחקירה התקבלה בין היתר בשל הספק שהתעורר בדבר קיומה של עבירה פלילית, פרישת השוטר מהמשטרה וצעדים פיקודיים שננקטו במשטרה בעניינו. גם כאן הניסיון לקשור זאת לתיקי רה"מ הינו מופרך וקונספירטיבי".‎

תגובת מח"ש: "הטענות כנגד מנהלת מח"ש מופרכות ושקריות. בעניין רוטנברג הוצגו חוות דעת של פרקליטים זוטרים שהמליצו לפתוח בבדיקה (ולא בחקירה). מנהל מח"ש דאז נמנע מלהכריע בעניין. סמוך לכניסתה לתפקיד הובא העניין בפניה, והיא העבירה אותו לבחינה בה נשקלו כלל חוות הדעת שנכתבו בנושא, ובסיומה החליטה לגנוז את התיק. היא ודאי לא עיכבה את הטיפול בתיק, אלא טיפלה בו מיד עם הבאת העניין בפניה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איזה תגובות מהפנטות יש לפרקליטות

הפרצוף האמיתי של הפושעים האלה. השיבה שופטינו כבראשונה

יש כאלו שמותר להם ויש כאלו שאסור להם.
מערכת המשפט מסואבת עד צואר, הכל ענין של אינטרסים!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture