Marc Israel Sellem/POOL

"אין מנוס מהקמת וועדת חקירה ממלכתית שתחקור את התנהלות גופי החקירה"

נתניהו על החשיפה לפיה במשטרה ובפרקליטות טייחו חשדות נגד חוקרים בתיקיו: "מזעזע, פצצת אטום". לוין: "לפתוח לבבדיקה מקיפה". סמוטריץ: "מצפה מיו"ר הכנסת לעלות להצבעה הצעה לוועדת חקירה פרלמנטרית". עודה: "לפתוח בועדת חקירה בעניין הטיוח של רצח יעקוב אבו אלקיען"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

תגובות סוערות בעקבות החשיפה של עמית סגל ב'חדשות 12' לפיה במשטרה ובפרקליטות טייחו חשדות לפלילים נגד חוקרים בתיקי נתניהו: "מזעזע. עמית סגל מטיל הערב פצצת אטום ומוכיח בהתכתבויות בין בכירי משטרה ופרקליטות: כך תפרו תיקים לראש הממשלה נתניהו, במעשים פליליים ותוך שיבוש הליכי חקירה", כתב ראש הממשלה בנימין נתניהו ברשתות החברתיות. הוא גם שיתף תמונה שבה נכתב "לחקור את החוקרים" וכתב: "הערב הוכח לכולם שכל התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו – תפורים".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי "הפרסום הערב אודות מפעל הטיוח שקם בהשראת שי ניצן במשטרה ובפרקליטות, תוך התנהלות פסולה, בחוסר תום לב ובכוונה לפגוע בראש הממשלה ולהדיחו באמצעות שימוש לרעה בסמכויות רשויות אכיפת החוק, צריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח בישראל. בכוונתי להעלות בפני מבקר המדינה בפגישתי עימו מחר, את הדרישה החד משמעית והמתחייבת לפתוח ללא דיחוי בבדיקה מקיפה של התנהלות כל רשויות אכיפת החוק בתיקי ראש הממשלה".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב: "עצוב לראות את השחיתות במערכות אכיפת החוק לא רק בסדרות טלוויזיה, אלא גם בחיים עצמם. מערכות שהעמידו אג'נדות מעל חקר האמת. וד"ל. פעילות משולבת כנסת/ממשלה יכולה להביא לתיקון. לצערי, לא כל החברים בקואליציה מחויבים לתיקון זה, ויש הפועלים במסגרתה כיו"רי ועד העובדים של המערכות".

עוד הוסיף אוחנה כי "כשר המשפטים, הקמתי וועדת בדיקה ממשלתית למח"ש. היועמ"ש, המצוי בניגוד עניינים כמי שממונה על מח"ש, קבע "יש מניעה". התעקשתי. אחרי 72 שנים בהן זה לא קרה, הממשלה הצביעה פעמיים נגד היועמ"ש בזמן כהונתי. ועדת הבדיקה קיימת. שר המשפטים חייב לחדש את פעילותה. אם לא יעשה זאת – אקרא לממשלה לפעול".

שרת התחבורה מירי רגב: "זעקנו והתרענו כל הזמן, שתיקי הסרק נגד ראש הממשלה נגועים בהתנהלות פסולה באופן חסר תקדים, של רשויות החקירה והפרקליטות. אין מנוס מהקמת וועדת חקירה ממלכתית שתחקור את התנהלות גופי החקירה בתיק".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד: "כבר בשבוע הבא אגיש הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת התנהלות מערכת אכיפת החוק בעשור האחרון כולל סיפור מותו של יעקב אל קיאן. גם כי צריך צדק וגם כי דרך הסיפור הזה, כפי שחושף עמית סגל, נגלה את כל מה שרע פה. מערכת אכיפת חוק מושחתת שאסור שתתקיים במדינה דמוקרטית. יש לפרקה באופן מיידי ולבנותה מחדש".

בימינה מאתגרים את הליכוד: סמוטריץ' יעלה הצעה לוועדת חקירה נגד מנדלבליט

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט: "החשיפה של עמית סגל מאירה באור קשה את מערכת אכיפת החוק בישראל. ‏יש לחקור את הארועים המתוארים בצורה מעמיקה וללא מורא, ולטפל בכשלים בצורה נחושה. ‏רק כך יהא ניתן להשיב את האמון של אזרחי ישראל במערכת החוק".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף כי "הפרסום של עמית סגל הוא רעידת אדמה. שחיתות עמוקה במערכות אכיפת החוק, ששמו צלב על הראש של נתניהו והחליטו ש"טובת המדינה" (המדינה זה הרי הם) מחייבת להרשיע אותו בכל מחיר. כל האמצעים כשרים. אם מנדנבליט רוצה להציל במשהו את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק, תיק 2000 צריך להיסגר היום".

"‏מה שמדהים זה שתיקי נתניהו מבוססים על טהרנות שמחילה על נתניהו סטנדרטים מחמירים ותקדימיים, בשעה שהמערכת שחוקרת ומאשימה אותו שומרת על עצמה ומטייחת שחיתות עבריינית חמורה פי אלף. זה סטנדרט כפול על סטרואידים".

"‏כלל המעורבים בשחיתות המערכתית שחשף הערב עמית סגל חייבים להיחקר מחר בבוקר. השאלה מי יחקור אותם. אין סיבה להניח שאפשר לתת אמון במערכת הקיימת, שתמשיך לצופף שורות ולהגן על עצמה בכל מחיר. אולי מבקר המדינה. ‏שאלת מליון הדולר: האם מנדנבליט ידע על הסיפור (ואז זה מסביר את ההתעקשות שלו על מינוי מומי למברגר למ"מ פרקליט המדינה)? אם כן הוא חייב להתפטר עוד הלילה מתפקידו", דברי סמוטריץ'.

בהמשך הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי כי "‏החשיפה של עמית סגל על ניגודי העניינים של חוקרי נתניהו מחייבת הקמת וועדת חקירה פרלמנטרית. הוספתי להצעה הקודמת (שהתמקדה בבג"ץ) גם את ניגודי העניינים של היועמ"ש ואנשיו. מצפה מיו"ר הכנסת לאשר את העלאת ההצעה להצבעה כבר ביום רביעי הזה ומכל חברי הכנסת, קואליציה ואופוזיציה, לתמוך בה".

ח"כ איילת שקד כתבה בחשבון הטוויטר: "כיו"ר סיעת ימינה פניתי ליו"ר הכנסת וביקשתי להעלות להצבעה כבר ביום רביעי הזה את הצעתו של ח"כ סמוטריץ להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת ניגודי עניינים של שופטי העליון והפרקליטות".

הרשימה המשותפת: "לפתוח בועדת חקירה בעניין הטיוח של רצח יעקוב אבו אלקיען"

במקביל, ברשימה המשותפת התייחסו בעיקר לחשיפה על הטיוח בפרשת אום אל חיראן והאשימו גם את נתניהו: "בקרוב אגיש דרישה נוספת לפתוח בועדת חקירה בעניין הטיוח של רצח יעקוב אבו אלקיען. בפעמים הקודמות שהעלתי את הדרישה זה לא עניין את הליכוד. נראה מי דורש לחקור ניגוד עניינים של שוטר ולא רצח של אזרח. ‏ואזכיר שאשמה היא לא משחק סכום אפס. הטיוח של אלשיך ושי ניצן לא מזכים את נתניהו", אמר יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה.

ח"כ אחמד טיבי: "‏רצח יעקוב אבו אלקיעאן הוא פשע נתעב. ידענו שהוא נרצח ושהחקירה טויחה. המניעים לא מענינים אותנו. זה טיוח.כווולם שותפים לטיוח שרים ופקידים בכירים וזה מחייב חקירה מעמיקה".

ח"כ יוסף ג'בארין: "יעקוב אבו אלקיעאן נרצח בדם קר לפני יותר מ-3 שנים. המשטרה שיקרה. מח"ש טייחה. הפרקליטות גיבתה. השרים הסיתו. זה לא כתב זיכוי לראש ממשלה מושחת, אלא כתב אישום נוסף לממשלה גזענית בראשותו".

ח"כ עופר כסיף: "‏נתניהו, ארדן ואלשיך יחדיו ביזו את שמו של יעקוב אבו אלקיעאן, מורה חף מפשע שנרצח ע"י שוטרים. שלושת השקרנים, שביזו את שמו וזכרו של אלקיעאן כדי לטייח את הרצח – צריכים לתת על כך את הדין. כך גם פרקליט המדינה לשעבר שמנע הליכים נגד המפכ"ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם נתניהו לא תומך בועדת חקירה הוא מטומטם

להקים ועדת חקירה בעניין הצוללות.
הפרשייה הביטחונית השחיתות והבגידה החמורה ביותר בתולדות העמים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture