Oren Ben Hakoon/POOL

סמוטריץ': "להקים ועדת חקירה לבדיקת ניגודי העניינים של הרשות השופטת והפרקליטות"

לאחר הפרסומים המטילים עננה כבדה על התנהלות רשות השופטת והפרקליטות יוצא ח"כ בצלאל סמוטריץ' בפנייה להקים ועדה שתחקור את העניין. הוא אף שיגר פנייה ליו"ר הכנסת יריב לוין בבקשה להעלות את הדיון מחר בסדר היום. "מדובר בפרוצדורה פשוטה שבוצעה לא אחת בכנסת העשרים שבה כהנתי כסגן יו"ר הכנסת וחבר הנשיאות"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בבקשתו כותב סמוטריץ' כי "בתאריך יח באלול, פרסם הכתב עמית סגל תחקיר מטלטל ומפחיד המגולל התנהלות קשה מאוד ופגיעה בטוהר המידות ובשיקול הדעת של בכירים בפרקליטות המדינה המטיל צל כבד על אמינות עבודת הפרקליטות. כך עולה שבטענות שונות החליט פרקליט המדינה לסגור תיקי חקירה בנושא רב פקד רוטנברג והריגת יעקוב אבו אלקיען רק כדי לא לתת חומר ל"מתנגדי" הפרקליטות, שעה שהוא קובר את האמת במרתפי הפרקליטות".

"בד בבד" מוסיף סמוטריץ' "בחודשים האחרונים נגלו בפני הציבור הישראלי מספר ניגודי עיניינים של היועץ המשפטי לממשלה עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט. כך היועמ"ש החליט על דעת עצמו ובניגוד לעמדת שר המשפטים דאז כי קיימת מניעה משפטית למנות מ"מ לפרקליט המדינה בו בזמן שהוא דוחף לתפקיד מועמד בלעדי ששמו נקשר בעניינו בפרשייה פלילית מהעבר. עוד החליט היועמ"ש בניגוד עניינים מובהק כי ראש הממשלה נתניהו לא זכאי לקבל עזרה במימון ההגנה המשפטית שלו בו בזמן שהוא ולא אחר החליט על אותו כתב האישום שעליו ראש הממשלה מבקש את המימון".

"לא דיי בזה, היועמ"ש מנדלבליט החליט להכתיב לראש הממשלה הסדר ניגוד עיניינים בו הוא מנוע מלעסוק במינויים או בתקציבים של אותו משרד ממש, משרד המשפטים, שהיועמ"ש לממשלה הוא חלק ממנו ומצוי בו בעצמו בניגוד עיניינים. כך הדבר גם ב"חומת ההגנה" לכל תחלואי משרד היועמ"ש לממשלה שמספק שר המשפטים מקורבו של שותף בכיר בפרשת "המימד החמישי" שביד נעלמה ומסיבות עלומות מחליט אותו היועמ"ש להעביר את הטיפול בתיק מפרקליט "בעייתי" לפרקליט נוח יותר".

"זאת בנוסף לרצף התחקירים העיתונאיים שהתפרסמו לאחרונה המגלים מציאות שאינה מתקבלת על הדעת של ניגודי עיניינים קשים גם אצל שופטי בית המשפט העליון, היושבים בדין בתיקים של בעלי דין או עורכי דין שיש להם זיקה אליהם. מה שמטריד עוד יותר מהתחקירים עצמם הן תשובות השופטים המקוממות, המלמדות על חוסר הבנה, שלא לומר התכחשות, לבעייתיות הרבה הכרוכה בכך, ועל חוסר נכונות לתקן את המעוות".

סמוטריץ' מוסיף בבקשתו כי "עוד עולה מהתחקירים היחס המזלזל של השופטים לרשימת המניעויות שלהם, החוסר בכללי מניעויות למניעת ניגודי עניינים, העדר פיקוח ובקרה, הוספה ומחיקה של בעלי ניגודי עיניינים מרשימת המניעויות לפי העת והשעה, תוך התעלמות מוחלטת מחשש הטיית הדין והפגיעה הקשה באמון הציבור במערכת המשפט".

"משכך הם פני הדברים, ומתוקף תפקידה של הכנסת לבקר את פעולות הרשות המבצעת והרשות השופטת, נדרשת הקמתה של ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא. הוועדה תידרש לבחון לעומק את ניגודי העניינים האמורים, האם ניגודי העניינים קיימים בבית המשפט העליון לבדו, או שמא פשה הנגע בערכאות הנמוכות יותר, האם קיימים ניגודי עניינים נוספים במערכת המשפטית ובמשרדי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה שטרם נחשפו לציבור ועלולים להגדיל את הפגיעה באמון הציבור במערכת המשפטית ובמערכת אכיפת החוק אותה היועץ מייצג, ולבסוף לגבש את התיקונים המערכתיים הנדרשים בעניין ואת אמות המידה למניעת ניגודי עניינים במשרת היועץ המשפטי לממשלה, בפעולות פרקליט המדינה ובמערכת המשפט, לרבות באמצעות חקיקה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' אף פנה במכתב ליו"ר הכנסת יריב לוין וכתב כי "אתמול, פרסם עיתונאי חדשות 12 עמית סגל תחקיר מטלטל ומפחיד המטיל עננה כבדה על מערכת אכיפת החוק ופרקליטות המדינה. תחקיר זה מצטרף לשורת תחקירים חמורים לא פחות על ניגודי העניינים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה ושופטי בית המשפט העליון. פרסום התחקיר כאמור מעלה את הצורך הדחוף בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבחן את התנהלות מערכת אכיפת החוק ומערכת במשפט".

סמוטריץ' מוסיף "אני קורא לך להביא את אישור בקשתי למשאל טלפוני בנשיאות הכנסת בכדי להוסיף אותה לסדר היום של מחר יום רביעי. מדובר בפרוצדורה פשוטה שבוצעה לא אחת בכנסת העשרים שבה כהנתי כסגן יו"ר הכנסת וחבר הנשיאות. אני לא מעלה על דעתי כי בשל "קשיים" פרוצדורליים תמנע את העלאת הנושא לסדר יומה של הכנסת ואת הקמתה של ועדת החקירה המיוחלת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המושחתים האמיתיים ללא כל צל של ספק הם הפרקליטות. אין יותר מושחתים מהם בכל כדור הארץ

יישר כח גדול !!! כל הכבוד !!! כל מילה בסלע!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture