Yonatan Sindel/Flash90

בדרך לבחירות? נתניהו מתכוון לבחון קידום חוקים שנוגעים למערכת המשפט

במערכת הפוליטית מעריכים: נתניהו פועל להקמת ועדת בדיקה או חקירה כדי לבקש דחייה במפשט. בליכוד מתלבטים אם לתמוך בהקמת ועדה - גם במחיר פירוק הממשלה. נתניהו: "סוף שלטון הפחד, זאת מערכת עקיפת החוק" • כל הפרטים מהישיבה הדרמטית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע לחברי הכנסת של הליכוד כי מתכוון לבחון את ההצעות שהעלו, להתחיל לקדם חוקים בכנסת שנוגעים למערכת המשפט גם ללא הסכמה או תיאום עם כחול לבן – כך דווח ב'כאן חדשות'. "מה שקרה כאן הערב, זה אירוע מכונן. סוף שלטון הפחד. זאת לא מערכת אכיפת החוק, זאת מערכת עקיפת החוק", אמר נתניהו בתום ישיבת סיעה סוערת שנערכה הערב (רביעי).

ב'חדשות 12' דווח כי גורמים במערכת הפוליטית מעריכים שנתניהו פועל להקמת ועדת בדיקה או חקירה כדי לבקש דחייה בפתיחת שלב ההוכחות במשפטו עד שיתבררו הטענות‎. בליכוד מתלבטים אם לתמוך בוועדת חקירה לפרקליטות גם אם הממשלה תתפרק. ההתלבטות במפלגה היא אם לתמוך ולקדם את המהלך, ייתכן שבתמיכת סיעת "דרך ארץ" של האוזר והנדל או בתמיכת הרשימה המשותפת.

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר בישיבת הסיעה כי "ראוי ונכון להקים ועדת חקירה פרלמנטרית. הדיון שיתקיים פה הערב חשוב מאוד. אסור לכנסת לעמוד מנגד, חובתנו שהדברים ייחשפו ולדאוג שהם ייחשפו במהרה". עוד אמר לוין כי "כל אחד ואחת מאיתנו בסכנה גדולה. אם זה מה שהתגלה אני לא רוצה לחשוב מה עוד מוסתר מאיתנו ועתיד להתגלות. יש קלטות, מזכרים, מינויים בשיטת חבר מביא חבר, תיקים שנסגרים ונפתחים. האחד אוחז בגרונו של השני, האחד מחפה על השני. זה חייב להיפסק".

הוא הוסיף כי "במערכות הרגישות ביותר אסור שיהיו תפוחים רקובים. חייבת להיות שקיפות מלאה ובקרה הדוקה. אסור להסכים להשתקת הביקורת. זה לא עניין של קואליציה ואופוזיציה, זה דבר שצריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח". לדבריו, "אי אפשר לדבר גבוה-גבוה על שקיפות וביקורת, אבל לנסות בכל מחיר לבלום ביקורת ושקיפות במקומות הרגישים ביותר במערכות אכיפת החוק. נדרשת כאן חקירה ובדיקה מיידיים".

"ייתכן שאבי ניסנקורן צח כשלג", אמר בישיבה השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, "אבל עצם החזקת הבדיקה באוויר היא כלי הנשק. הוא עמד במליאה והתנפל על אחד האנשים הישרים, יריב לוין, כאילו היה יו"ר ועד עובדים שמגן על עובדיו ולא על הצדק. הציבור מחפש מי שיגן עליו מפניהם ולא להפך, כתב אישום נגד נבחר ציבור, כל נבחר ציבור – וודאי ראש ממשלה, הוא פיגוע בדמוקרטיה".

השר זאב אלקין אמר כי "בכנסות קודמות היו כאלה בסיעת הליכוד שחשבו בניגוד לדעתי ולדעת יריב לוין שאפשר להיות ימין מדיני ושמאל משפטי. בשנים האחרונות הוכח אחרת. בלי ניצחון של ימין משפטי לא יהיה ניצחון של ימין מדיני. הגיע הזמן להפסיק עם ההססנות ולתקן את מה שלא עשינו בעבר, ולעשות את המהפכה של הימין המשפטי".

"אנחנו צריכים לא רק לדבר אלא גם לחוקק ולהעביר רפורמות. יש אולי סיכוי לעשות את זה בכנסת הזו, אבל גם אם זה יביא למשבר פוליטי ויגזר על הממשלה המקרטעת הזו להתפרק, נכון שזה יהיה על נושא אידיאולוגי. אם נצליח לחוקק ולשנות מה טוב ואם לא נוכל לבוא עם אג'נדה ברורה של ימין משפטי וימין מדיני כחבילה אחת. הוכח שאי אפשר להיות חצי ימין", דברי אלקין.

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בתוך הישיבה כי שר המשפטים אבי ניסנקורן הוא זה שצריך ליזום הקמה של ועדת חקירה בנושא. "נדרש לבדוק את כל המיילים והמסרונים. מה הם מסתירים?", היא תהתה. "מה עם הקלטות הרפז, פרשת אלשייך והממד החמישי? בואו נשים הכול על השולחן".

ח"כ עוזי דיין אמר כי "הגיע הזמן שהיועמ"ש ילך הביתה. אנחנו צריכים כהצהרה לעשות כמיטב יכולתנו לדרוש שהיועץ המשפטי יסיים את תפקידו. יש לזה עוד משמעות, והיא מה יקרה עם הקואליציה. אני הגעתי למסקנה שהגענו למצב שאם על הנושא הזה יפרקו את הממשלה ונלך לבחירות אז נלך לבחירות".

ח"כ מאי גולן תקפה את ניסנקורן בחריפות: "הוא, לדעתי, האיש המסוכן ביותר היום בממשלת ישראל. אם היה מושג שנקרא דיפ סטייט, שהיינו מדברים עליו כל כך הרבה, הוא הנציג האולטימטיבי של אותה מדינה מסוכנת, מחתרתית שיושבת באפלה ומתכננת את עתיד המדינה הזו. לעזאזל עם רצון העם והמצביעים. זה מה שאני חושבת עליו. הציבור מתחיל להבין את זה. לקח לו מעט זמן, אבל יש כעס גדול מאוד על האיש המסוכן הזה שבא מארגון שהתנהל כאילו הוא ראש כנופיית פשיעה".

בפתח הישיבה, התייחס יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר לדיווח לפיו היועץ המשפטי לממשלה שינה את עמדתו בנוגע ליציאתו של נתניהו לנבצרות: "מדינת ישראל בצומת קריטי. גופים שלא נבחרו חושבים שהם יכולים לעשות דין. הגענו לנקודה בלתי נתפסת. אם זה נכון – אני מקווה שנגיע למצב שרק הציבור יכול להחליט ולא אף אחד אחר".

"חוקרים אותנו כי אנחנו ימין. זה לא ייאמן. הגענו לנקודה בלתי נתפסת. אחרי שנחשפה המזימה לעיני כל, איך תפרו לראש הממשלה תיקים – ממשיכים באליטה המשפטית לטכס עצה איך להפיל את הימין ואת העומד בראשו. יכול להיות שהמדינה הזו הגיעה לשוקת שבורה. אני סומך על ראש הממשלה להוביל אותנו בדרך שרק הציבור יקבע מי ינהיג אותנו – ולא אף אחד אחר", הוסיף זוהר.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מסר אחרי הישיבה: "אירוע מכונן הערב בליכוד: תום עידן הפחד והדיקטטורה השיפוטית. הצהרנו שלא ניתן יד לשלטון האפלטוני- רודנות על ידי קומץ מורמים מעם. אני בטוח שאני הבא בתור לחקירת שווא של הפרקליטות כדי להשתיק אותי. סיעת הליכוד בהובלת רה"מ תעמוד איתן כנגד רוחות הפרצים שמנסות לעקור את הדמוקרטיה מהשורש. נחקור את השחיתויות בכנופיית שלטון החוק, נוביל חוקים משמעותיים להשבת השלטון לעם כהקמת בית משפט לחוקה והפרטת התאגיד ונאבק בכל הכוח. זו האחריות שלנו. לא נהסס. גם במחיר הליכה לבחירות. יש לנו ארץ אחת ולא ניתן למפלגת צלאח א-דין ונציגיה בכחול לבן להרוס אותה".

סגן השר לביטחון פנים, ח"כ גדי יברקן: "על הצורך בועדת בדיקה למח"ש ולפרקליטות אני זועק כבר הרבה שנים, עוד לפני כניסתי לכנסת. לשמחתי עכשיו כולם מבינים על מה אני מדבר. לכשתקום וועדת החקירה לבדיקת מערכת אכיפת החוק, עליה לכלול את התנהלות מח"ש והפרקליטות, עליה לחקור את מותם של סלמון טקה, יהודה בידאגה, יוסף סלמסה ואיאד אל חלק ועוד עשרות נערים שמצאו את מותם במגע עם שוטרים. דמם זועק מהאדמה. מערכת בריאה היא מערכת שבודקת ומבקרת את עצמה. הגיעה השעה להוציא את האמת לאור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (רביעי) ישיבת סיעה מיוחדת של חברי הכנסת בליכוד שהוגדרה על ידי יו"ר הסיעה ח"כ מיקי זוהר כ"ישיבת סיעה דחופה בעניין התנהלות המשטרה והפרקליטות. יש לציין כי ייתכן ויתקבלו שם החלטות לגבי פעולות שהסיעה צפויה לנקוט. הישיבה חובה", כתב לחברי הכנסת מוקדם יותר היום.

נתניהו התייחס לחשיפה כיצד המשטרה והפרקליטות טייחה ניגוד עניינים בחקירת תיקיו ואמר כי "רבים מכם דיברו איתי בימים האחרונים על מה שנחשף השבוע. כולנו ראינו את אותם גילויים מזעזעים על טיוח חקירות ושיבוש חקירות, מעשים שנעשו על ידי בכירים בפרקליטות ובמשטרה".

"אתמול גילינו איך קברו חקירה שביקשה לבדוק את האמצעים הפסולים שהשתמשו בהם כדי להביא את ניר חפץ להיות עד מדינה. מח״ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק. חוקר בכיר בתיקים נגדי ונגד רעייתי היה בניגוד עניינים חריף. אבל אותו חוקר בכיר עסק בתיקים התפורים נגדי ונגד רעייתי בניגוד לכל ההנחיות. גם כאן מח״ש רצו לחקור – בפרקליטות קברו את התיק".

"אזרח ישראלי נהרג באום אל חיראן והוגדר כמחבל על לא עוול בכפו. גם כאן מח״ש רצו לחקור ובפרקליטות קברו את התיק. למה עשו את כל זה? לא בגלל שיקולי אכיפת החוק, אלא בגלל שאמרתי שיש דברים לא ראויים שנעשים בתוך החקירות האלה ומשום כך לא רצו לחקור את הטענות על עבירות כאלה".

"אי אפשר שלא להזדעזע. את ההתנהלות הזאת חייבים לחקור. אבל מי יחקור? המפכ״ל ששומר על החוקר? הפרקליט ששומר על המפכ״ל? אולי היועמ״ש? האם ייתכן שהיועמ״ש לא ידע את כל ההתנהלות הזאת? האם ייתכן שלא אישר את ההתנהלות הזאת? אני מעריך בזהירות שהיועמ״ש לא יבדוק את זה. אין מנוס מחקירה עצמאית ובלתי תלויה. אזרחי ישראל רוצים לדעת את האמת ורק כך אפשר להבטיח את שלטון החוק והדמוקרטיה. אין דרך לטייח את זה יותר", חתם נתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture