איראן מאיימת על בחריין: "השליט המוציא להורג צריך להמתין לנקמה קשה"

הרשות הורתה אמש לשגרירה בבחריין לשוב להתייעצויות בעקבות ההודעה על נרמול הקשרים עם ישראל: "מלך בחריין וממשלתו פועלים לפי הנחיות והוראות אמריקניות". טורקיה גינתה את המהלך: "מעודד את ישראל להישאר באופן קבוע בשטחים הפלסטיניים הכבושים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

משמרות המהפכה של איראן הזהירו היום כי בחריין תספוג "נקמה כואבת" מצד אזרחיה שלה והפלסטינים בעקבות הסכם הנורמליזציה עם ישראל. "השליט המוציא להורג של בחריין צריך להמתין לנקמה קשה מצד המוג'האדין הרוצים לשחרר את אל-קודס ואת האומה האסלאמית הגאה של המדינה הזאת", נכתב באתר הרשמי של משמרות המהפכה.

בהודעה שפורסמה בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" נאמר כי משמרות המהפכה מגנים את ההסכם בין ישראל לבחריין "ומבטיחים כי מבצעי הבגידה הזאת יהיו מטרה בפני הכעס והנקמה הכואבת של האומה האיסלאמית, ובמיוחד העם השיעי בבחריין". בנוסף הזהירו משמרות המהפכה את השלטון בבחריין ומנהיגים ערבים אחרים, "הנחשבים בוגדים, מלתת לציונים דלת וכוח באזור המפרץ הפרסי".

בהודעת משמרות המהפכה הייתה גם התייחסות לחתימה הקרובה בבית הלבן של ההסכם בין ישראל לאיחוד האמירויות: "דומינו הנורמליזציה של הישות הציונית עם כמה משליטי מדינות ערב, בתכנון ובהובלת הממשל האמריקני הטיפש והשנוא, מטרתו להשפיל את מדינות האיסלאם, לגנוב את אוצרות הטבע שלהן, ולספק ביטחון למי שכבש את פלסטין ואת ירושלים. זה רק יוסיף למוטיבציה של האומה האיסלאמית להסיר את הגידול הסרטני שנקרא ישראל".

גם חיזבאללה פרסם היום הודעת גינוי להסכם ישראל-בחריין. בהודעה נכתב: "חיזבאללה מגנה בתוקף את ההכרה בישות הציונית ואת נרמול היחסים עימה, ורואה בצעד הזה עוד מהלך בהעברת היחסים של הארגונים הבוגדים כלפי העם לאופן פומבי וגלוי. כל הניסיונות להצדיק את המהלך שהשלטון הבחרייני מנסה למכור לא מצדיקים את הבגידה הענקית הזאת ואת הדקירה הכואבת בגב העם הפלסטיני".

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, טען כי כינון היחסים הדיפלומטיים לא יביאו לשלום אלמלא יימצא פתרון לסכסוך הישראלי פלסטיני. "ההסכם בין ארצות הברית, ישראל ובחריין הוא חלק ממשהו גדול יותר שקורה באזור", הוסיף עריקאת, "לא מדובר בשלום, או ביחסים בין המדינות – אנו עדים לברית צבאית אזורית". אולם, הוא טען, "לתלות את ביטחון איזור המפרץ בישראל זה דבר שגוי".

עריקאת האשים כי "האמירויות ובחריין הסכימו לעסקת המאה ושמסגד אל-אקצא יהיה תחת ריבונות ישראלית. לפני שבוע היינו בקשר עם בכירים בבחריין והם אמרו שהם מחויבים ליוזמה הערבית". ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה גינה גם הוא את ההסכם המתגבש והגיב ברוח דומה. "נרשום בהיסטוריה את הגינוי שלנו לנרמול הבחרייני עם ישראל. זוהי הפרת העמדה הערבית הרשמית", מסר אשתיה.

"מדובר בהצבת שיקולי אסטרטגיה מעל מטרותיה של האומה הערבית, ומעל זכויותיהם של הפלסטינים. זהו מתן חוקיות לכיבוש הישראלי. אנו מברכים את הקולות בבחריין המתנגדים להסכם, ובטוחין כי הסוגיה הפלסטינית הצודקת מקננת בלבבות כל העמים הערביים והאסלאמיים וכל עמי העולם החופשי", אשתיה הוסיף.

עם ההכרזה אתמול על כוונתה של בחריין לחתום על הסכם נורמליזציה עם ישראל, יצאה הודעת גינוי מטעם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. מלשכתו נמסר כי ההסכם הוא "בגידה בסוגיה הפלסטינית, בירושלים ובמסגד אל-אקצא, ומתן לגיטימציה לפשעי הכיבוש הישראלי נגד הפלסטינים", מצדה של בחריין.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי הודיע כי הוא מחזיר את השגריר הפלסטיני במנאמה להתייעצויות ברמאללה, כאות מחאה על ההסכם עם ישראל. באש"ף אמרו כי זו "בגידה בסוגיה הפלסטינית". בג'יהאד האסלאמי טענו כי "ההסכם הציוני-בחרייני הוא הוכחה כי מלך בחריין וממשלתו פועלים לפי הנחיות והוראות אמריקניות".

בחמאס מסרו כי זו ההתעקשות "ליישם את 'עסקת המאה' שמחסלת את הסוגיה הפלסטינית". על פי ההודעה מטעם הארגון, "מה שעשתה בחריין עם הציונים הוא בושה, המהווה נסיגה מדינית ומפלה של שליטי בחריין. זהו איום אמיתי על ביטחון האזור והעולם הערבי לצד הפגיעה בסוגיה הפלסטינית". חמאס אף הזהיר כי "כל מה שנובע מהסכמים האלה לא מייצג את עמנו ואומתנו, והתגובה עליו תהיה מאבק תוך שימוש בכל האמצעים".

טורקיה גינתה את את הצעד שנקטה בחריין, ואמרה כי הוא "מעודד את ישראל להישאר באופן קבוע בשטחים הפלסטיניים הכבושים". שר החוץ של ירדן, איימן א-ספאדי, הגיב על ההודעה ואמר כי על ישראל לנקוט צעדים הכרחיים כדי להשיג שלום הוגן וכולל באזורנו, ולחדול מפעולות המערערות את פתרון שתי המדינות. הוא הדגיש כי על ישראל לסיים את הכיבוש הלא חוקי בשטחי הפלסטינים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture