Yonatan Sindel/Flash90

אנשי השמאל ועצמאים הפגינו בבלפור נגד נתניהו: 9 מפגינים נעצרו ועוכבו

המחאה נערכה זה השבוע ה-12, כשלראשונה בעלי העסקים חברו רשמית להפגנה המרכזית מול מעון ראש הממשלה בבלפור: "זה הזמן לשלב כוחות. הממשלה לא אמרה מילה על פיצויים". אמן כבל עצמו לעמוד. סמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה מחו כ-500 מפגינים

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי מפגינים הגיעו אמש (מוצאי שבת) למחות בבלפור מול מעון ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך המחאה המשטרה עיכבה ועצרה תשעה מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. המספרים נמוכים יותר מבשבועות הקודמים, אך ארגוני העצמאים שבו למחאה בעקבות ההכרזה על סגר נוסף בחגים. סמוך לבית משפחת נתניהו בקיסריה מחו כ-500 מפגינים.

בתחילה התקהלו כאלף מוחים באזור גשר המיתרים בכניסה לירושלים. חלקם עלו על הכביש וחסמו אותו. לאחר מכן, צעדו המפגינים לעבר מעון ראש הממשלה. על רקע הדיון הצפוי מחר בממשלה על הטלת סגר בתקופת החגים, למפגינים הצטרפו השבוע גם בעלי עסקים שדורשים לקבל מראש פיצוי כספי על הפסדי הסגר. אחד המפגינים קשר את צווארו לעמוד באמצעות מנעול וכוחות כבאות והצלה נאלצו לחלצו.

לדברי המשטרה, מעצר המפגינים נעשה בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים. סגן ניצב אלון חלפון, מאגף המבצעים במשטרת הבירה, אמר כי "רואים שרוב רובם של המפגינים מוחים בצורה מסוימת. ביניהם יש קומץ שמאתגר אותנו בכל שבת ואנחנו יודעים להגיב לטפל בהם. הצעדה לא תואמה אבל אפשרנו לה להתבצע".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד-תלם) השתתף בצעדת המחאה לבלפור. הוא אמר: "אלפי הצועדים בדרך לבלפור באו לכאן כדי לשאת את האלונקה של הדרישה לצדק, לשלטון שאכפת לו, לערכים הכי פשוטים וברורים. את זה תמיד יהיה לנו כוח לסחוב". גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), הגיע למחות עם מפגינים בתל אביב

בשעה 21:30 דרשה המשטרה מהמפגינים לחדול מלהרעיש בכלי ההקשה, התופים והחצוצרות שהביאו עימם. "עברנו את השעה 21:30 ועל פי פסיקת בג"ץ אתם מתבקשים להפסיק להשמיע רעש", כרזו. אולם המפגינים הגיבו לדרישה בצעקות "בוז". במסגרת הוויכוח עם המשטרה על הפסקת הרעש אדם אחד נעצר.

 

מהמשטרה נמסר בתום ההפגנה כי "חלק מהמפגינים הגיעו למתחם המחאה בכיכר פריז, וחלקם התרכזו בצומת הכניסה לעיר ירושלים, משם מפגינים רבים יצאו בתהלוכה לכיוון כיכר פריז וחסמו לזמן ממושך את תנועת הרכבים. במהלך המחאה, המשטרה הבחינה בלב המחאה, באדם שקשר עצמו בצווארו באמצעות מנעול לאחד מעמודי הצומת ככל הנראה במשך זמן רב, ובשל הסכנה שנשקפה לחייו, זומנן למקום ע"י המשטרה צוות כב"ה שחילץ אותו, והוא פונה ע"י גורמי הרפואה".

"סמוך לחצות, המשטרה כרזה למפגינים שנותרו בצומת, שהיא פותחת לתנועה את הצומת והכבישים על מנת להחזיר את השגרה במקום, והמשטרה קוראת להם לפנות הכביש. על אף בקשות המשטרה, חלק מהמפגינים סירבו לפנות את הצומת, והשוטרים נאלצו לפנותם. במהלך המחאה, עצרה / עיכבה המשטרה 9 מפגינים בגין הפרת הסדר הציבורי וחלקם בגין תקיפת שוטרים. כלל הרחובות נפתחו לתנועה", לשון ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture