Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי חודש של שיתוק: הממשלה אישרה חוקים של גוש כחול לבן

אושר פה אחד: הצעת החוק שתאפשר הקמת מאגר ״אל תתקשרו אליי״- מאגר אליו יוכלו להכנס אזרחים שאינם מעוניינים לקבל שיחות טלפון שיווקיות. מימוש מתווה הסיבים האופטיים שעיקרו פריסה ארצי של אינטרנט מהיר, וזאת לאחר עשור של פיגור בו נמצאת מדינת ישראל בתחום

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי כחודש בהם לא התקיימו דיוני ממשלה סדירים, אישרה היום הממשלה בשולי הדיונים שעסקו בעיקר בסגר, לקדם את החוק למאבק בעושק הקשישים ומימוש מתווה הסיבים האופטיים – חוקים שיזמו שרים בגוש כחול לבן. הממשלה אישרה לפני מספר דקות, פה אחד, את שתי תוכניות.

הצעת החוק למאבק בעושק הקשישים, אשר הוצעה על ידי השרה לשוויון חברתי וגימלאים ח״כ מירב כהן, ושר הכלכלה ח״כ עמיר פרץ. הצעת החוק תאפשר הקמת מאגר ״אל תתקשרו אליי״- מאגר אליו יוכלו להכנס אזרחים שאינם מעוניינים לקבל שיחות טלפון שיווקיות, מה שעשוי למנוע מקרים רבים של עושק קשישים.

מימוש מתווה הסיבים האופטיים שהוצע על ידי שר התקשורת ח״כ יועז הנדל, מתווה פריסה ארצי של אינטרנט מהיר, וזאת לאחר עשור של פיגור בו נמצאת מדינת ישראל בתחום מהירות הגלישה. מתווה זה ישפר משמעותית את מהירות גלישת האינטרנט לצרכן הקצה, שיפור הנדרש בעיקר בתקופה זו בה הקורונה מאלצת ענפים שלמים לעבור למודלים של עבודה מרחוק/מהבית.

חסינות משיחות שיווק טלפוניות: חוק מאגר "אל תתקשרו אליי" עבר בישיבת הממשלה.

כחלק מרפורמת עושק הקשישים אותה מובילים שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ, והשרה לשוויון חברתי וגמלאים, ח"כ מירב כהן, אושרה היום בממשלה הצעת החוק: "מאגר אל תתקשרו אליי", הכוללת הקמת מאגר טלפוני אשר ייאסר להתקשר לנרשמים אליו למטרת שיווק טלפוני (מכר מרחוק).

החוק מסביר כי בישראל התפתחה פרקטיקה של שיווק אגרסיבי ומטעה באמצעות שיחות טלפון המתמקדות בניסיונות מכר לאוכלוסיית הקשישים. זאת ועוד, מרבית הציבור רואה בשיחות השיווק הטלפוניות מטרד ודבר שאינו רצוי. הצעת חוק זו תהווה חומת מגן לצרכנים המוחלשים אל מול חברות שמשתמשות באוכלוסייה זו כטרף קל לביצוע מעשי עושק.

אמדן היקף מחזור עסקאות שנתי של חברות הטלמרקטינג עומד על למעלה מ-500 מש"ח. אל כלל הרשומים במאגר לא יהיה ניתן לבצע שיחות שיווק מרחוק. חברה שתבצע שיחה לאדם הנמצא במאגר, תיקנס ע"י הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן בסכום של עד 22,000 ש״ח ובמקרים מסויימים גם קנס של עד פי 3 מזה.

מאחורי חקיקה זו עומדים אלפי סיפורים של קשישים שנעשקו והפסידו מיליוני שקלים. מדובר בצעד משמעותי נוסף למיגור ולמניעת עושק הקשישים. יש לציין שהצעת חוק ליצירת מאגר לאומי קודמה בעבר בכנסת אך לא חוקקה.

שר הכלכלה והתעשייה, חבר הכנסת עמיר פרץ: ״עושק הקשישים הפך למגיפה, ממנה סובלים אלפי קשישים מדי שנה, וזאת כשהחוק הקיים איפשר לעבריינים לחמוק מעונש והשאיר את הקשישים חסרי אונים ולפעמים גם חסרי כל. הרפורמה של השרה מירב כהן ושלי תשים לזה סוף. כל מי שינסה לעשוק קשישים ישלם על זה בחומרה. מגפת הקורונה, גזרה על קשישים בדידות וריחוק חברתי, אבל לא את ההגנה שלנו כמדינה מפני אותם עבריינים."

השרה לשוויון חברתי וגמלאים, חברת הכנסת מירב כהן: ״בשנים האחרונות ליווינו אלפי מקרים של אנשים מבוגרים שחולשתם נוצלה ע"י נוכלים שהסבו להם נזקים כלכליים ונפשיים אדירים. במרבית המקרים מעשי העושק בוצעו באמצעות שיחות טלפוניות חוזרות ונשנות. בשיחות אלו לא פעם השמיעו אותם נוכלים איומים, התחזו והפעילו לחץ מסיבי על אותם מבוגרים. בהצעת החוק הזו אנחנו מבקשים לספק הגנה גדולה יותר לצרכנים ולאפשר להם לבחור האם הם מעוניינים לקבל טלפונים מגורמים מסחריים או לא. עם אישור הצעת חוק זו, עצם הרמת הטלפון לאדם ששמו מופיע במאגר תהיה בגדר עבירה שיש בצידה קנס. מדובר בשירות חשוב לצרכנים מוחלשים אבל גם לכלל הציבור שלא פעם מוטרד ע"י שיחות שיווקיות שאינו מעוניין לקבלן. מדובר במודל שיושם כבר בעולם בהצלחה והגיע הזמן שגם הצרכנים הישראלים יזכו להגנה זו״.

הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו״ד מיכאל אטלן: ״צורות העוקץ לעולם יפשטו צורה וילבשו צורה ועל מנת לעבור ממאבק מתמשך למיגור התופעה נדרשים כלים נוספים – סמכויות, משאבים ותקנים. אני שמח ששר הכלכלה עמיר פרץ פועל לשם כך. עוקץ הקשישים והאוכלוסיות המוחלשות השונות נמצא בראש סדר העדיפות של הרשות״

הממשלה אישרה את מתווה האינטרנט המהי

בנוסף אישרה הממשלה כאמור את את מתווה האינטרנט המהיר, שנועד לפתוח ולהאיץ את פריסת תשתיות התקשורת של ישראל. לאחר פתיחתו של מכרז הדור החמישי ובהמשך למהפכת תשתיות התקשורת, הביאה היום הממשלה לאישור החלטה היסטורית שעתידה להביא לרישותה של מדינת ישראל בתשתיות תקשורת אולטרא רחבות פס.

המהלך יהפוך את ישראל למדינה עם תשתיות אינטרנט מתקדמות ומהירות, יתרום להאצתו של המשק הישראלי בצורה דרמטית ויוביל לצמיחה כלכלית משמעותית. השר לא קיבל את עמדת הדרג המקצועי, ודרש מתווה משופר שידאג לפריסה במקביל לפריפריה ולמרכז. אזורי כדאיות כלכלית לצד אזורי כדאיות לאומית. גבולות ישראל תחילה.

שר התקשורת הנדל אמר כי "אני מברך את אזרחי ישראלי, אנו נכנסים כעת לעידן דיגיטלי חדש. הגיע הזמן שנדביק את הפער ונפרוס תשתיות תקשורת מתקדמות בכל רחבי הארץ – במרכז, בפריפריה ובגבולות. תשתיות תקשורת הן מנוע צמיחה אדיר לשוק התעסוקה ולתמ״ג. הן מאפשרות עבודה ולימודים מרחוק ומאפשרות תנאי חיים מתקדמים בפריפריה. בדגש על גבולות המדינה. מעוטף עזה, חולות חלוצה, גבול מצרים, הערבה, הבקעה, עמק הירדן, רמת הגולן וגבול הצפון. קו המחרשה וקו הסיב הם קו הגבול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עושק הקשישים זאת לא פריוולגיה .
להגיד שדור חמש הוא חוק טוב באותה נשימה שדואגים לקשישים המרומים שממילא ימותו מהקרינה …

סוף סוף הממשלה התחילה לעבוד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture