AVSHALOM SASSONI/POOL

פרשת דומא: שלושה מאסרי עולם נגזרו על עמירם בן אוליאל

בית המשפט גזר את דינו של עמירם בן אוליאל, שהצית את ביתם של בני משפחת דוואבשה ורצח 3 מהם לאחר שהשליך בקבוק תבערה לעבר ביתם ב-2015. בנוסף הורשע בן אוליאל גם בניסיון רצח והסתה אך זוכה מחברות בארגון טרור

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בית המשפט גזר היום (שני) שלושה מאסרי עולם על עמירם בן אוליאל שנמצא אשם ברצח בני משפחת דוואבשה בדומא. בן אוליאל הורשע ברצח בני הזוג סעד וריהאם דוואבשה ובנם הפעוט עלי ב-2015.

ראש ההרכב השופטת רות לורך אמרה בהקראת גזר הדין: "הנאשם נותן את הדין היום על מעשים חמורים שביצע. מעשיו תוכננו בקפידה. לא מדובר באירוע ספונטני אלא מתוך אידיולוגיה קיצונית גזענית". זמן קצר לפני הקראת גזר הדין אמר חוסיין דוואבשה, סב המשפחה לתקשורת: "הלוואי שזה לא היה קורה לפני 5 שנים, אני רוצה שיישאר כל החיים שלו בכלא".

לאחר הקראת גזר הדין פרצה מהומה בין המשפחות שנכחו באולם, ובין היתר משפחתו של בן אוליאל הטיחה בשופטים: "תתביישו לכם". אל הדיון הגיעו גם כמה חברי כנסת מהרשימה המשותפת. אוריין בן אוליאל, זוגתו של הנאשם, צעקה בבית המשפט: "הרשיעו אדם חף מפשע. בושה. לא חיפשו אמת וצדק, החליטו להרשיע את בעלי בכל מחיר. אני לא יודעת איך השופטים ישנים בלילה. שמו אותו בכלא על לא עוול בכפו. הרוצחים מסתובבים חופשי". לדבריה, בכוונתם לעתור על גזר הדין לבית המשפט העליון.

השופטת רות לורך אמרה כי "הנאשם נותן היום את הדין על מעשים חמורים שביצע, שגרמו לתוצאה קשה מנשוא – אובדן חייהם של בני משפחה אחת: שלושה אנשים, ופציעתו הקשה של אחמד. מעשיו נבעו מאידאולוגיה קיצונית וגזענות. הוא רצה במותם אך בשל היותם ערבים", לשון השופטת. עוד ציינו השופטים: "שקלנו את התנהלות רשויות החקירה של הנאשם. שב"כ הפעיל לראשונה מאז הקמתו אמצעים מיוחדים נגד נאשמים יהודים. הפעלת האמצעים פגעה פגיעה חמורה בזכויות היסוד של הנאשמים ובפגיעה בשלמות הנפש".

בתוך כך, אוריין בן אוליאל אשתו של עמירם מסרה לאחר גזר הדין כי היא יוצאת למאבק על חפותו של בעלה וכי בכוונתם לערער לבימ"ש העליון "השופטים לא חיפשו צדק ולא חיפשו אמת, הם החליטו להרשיע את בעלי בכל מחיר. למרות כל מה שהוכחנו, למרות הממצאים בזירה, למרות כל הראיות שמראות שבעלי לא עשה את זה הם הרשיעו אותו.

"אנחנו לא מתייאשים אנחנו הולכים להילחם על זה, אנחנו מתכוננים לבימ"ש העליון להוכיח את חפותו של בעלי. השופטים השליכו אדם חף מפשע לכלא, אני לא יודעת איך הם ישנים בלילה ואיך אפשר בכלל לקרוא להם שופטים". מסרה בן אוליאל.

נזכיר כי הבוקר תחת הכותרת "נותנים תקוה לעמירם – שמים סוף לעלילה" יצאה אוריין יחד עם משפחת בן אוליאל, חברים, תומכים וארגון חוננו למבצע גיוס המונים לטובת ניהול הערעור של בן אוליאל בבימ"ש העליון לצורך הוכחת חפותו.

עורכות הדין יעל עצמון ודנה אלון מפרקליטות מחוז מרכז מסרו בתום הדיון: "בית המשפט גזר על הנאשם שלושה מאסרי עולם מצטברים בגין הרצח של סעד, ריהאם ועלי דוואבשה ז"ל ועוד 20 שנות מאסר בגין העבירות הנוספות, בין היתר, ניסיון הרצח של הילד אחמד דוואבשה שהיה רק בן חמש בזמן הפיגוע. ביהמ"ש קבע פיצוי מקסימאלי עבור כל אחד מהקורבנות ועוד 200,000 ש"ח פיצוי עבור אחמד. בגזר הדין בית המשפט העביר היום מסר חשוב לפיו טרור הוא טרור ומי שמבצע פיגוע טרור ממניע אידיאולוגי ועל רקע גזעני ייענש בכל חומרת הדין, וזאת מתוך אותו עקרון שכולם שווים בפני החוק וללא קשר לזהותם של המבצעים".

כזכור, ביולי 2015 הגיע בן אוליאל לכפר דומא והשליך בקבוקי תבערה לעבר שני בתים בכפר, אחד מהם – בית משפחת דוואבשה. הבית עלה באש ובשרפה נהרגו שלושה מבני המשפחה – הפעוט עלי סעד בן השנה, האב סעד והאם ריהאם. בנם בן ה-4 אחמד נפצע קשה, אך בהמשך עבר שיקום ושב ללכת. על הבית רוססו כתובות בעברית, "יחי המלך המשיח" ו-"נקמה", ולידן צוייר מגן דוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הורשע על בסיס הודאה תחת עינויים שנפסלה על ידי בית המשפט אבל בפעם השלישית איימו עליו ששוב יענו אותו, הוא נאלץ להודות ולכן הורשע, בושה וחרפה

למה רק שיש חשד על מחבל יהודי מפלים לרעה את הדין לרעת היהודי ובכלל הוא רק בגדר חשוד . ושיש מחבל ערבי שרצח יהודים נותנים לו עונש קל. באיזה מדינה אנחנו חיים . בסדום. נראה לי שמשיח לא רוצה לבוא בגלל שהוא נגעל מהמדינה הזאתי כמה שהיא מושחתת.

מסכן הלבישו עליו תיק

חוצפה לכם, בסוף אתם גם כותבים את האשמה כאילו היא באמת היתה….
"ומחה ה' דמעה…"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture