גנץ: "דרעי יודע שיש הסכם והם ערבים לזה – לא יודע מבין מה היו השיקולים שלו"

רה"מ החליפי בקריאה למפלגות החרדיות: "מציע להם לא לחפש את הסיבות לפוצץ, יש פה יותר ממיליון אזרחים חרדים שזכאים לשותפות בחברה". על הסכם השלום החסוי: "אין שם שום סעיף שיהווה בעיה, אני מכיר את כולו". תקף את נתניהו: "העיכוב בהעברת משימות למשרד הביטחון היה מיותר"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התראיין הבוקר (שלישי) לאולפן ynet, בתחילה התייחס לחתימת הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות שייערך הערב בבית הלבן: "זה אירוע משמעותי, רגע היסטורי שיש בו כדי לשנות מגמות במזרח התיכון. עם זאת, חשוב לא פחות שלא נעשה רק שלום בחוץ, אלא שנתחיל לדאוג לשלום גם בבית".

גנץ התייחס למתיחות הגואה בממשלה ולעבודתה שנפגעת מכך: "הציבור רוצה ממשלה מתפקדת, הוא לא רוצה לראות ויכוחים ופגיעה בבית המשפט, האזרחים רוצים לראות שיש מי שדואג לביטחון, לבריאות, שהחינוך תחת שליטה. נמאס להם מכל המריבות האלה, ואני מציע להפסיק לריב". על תפקוד הממשלה אמר: "אנחנו צריכים לשפר אותה. עלינו לאשר את התקנון, להניע את תקציב 2021, וגם ללכת לקבינט הפיוס".

רה"מ החליפי הביע תקווה: "אני מקווה שלא נגיע למקומות האלה, של לפלג בשביל לשלוט. זו הייתה שיטה לא רעה במשך הזמן, עובדה שזה שרד".

ובמענה לשאלת המראיינים אטילה שומפלבי ומורן אזולאי 'האם נתניהו משתמש בפילוג בכדי לשרוד': "כן, לצערי הרב. אנחנו לא מחנה נגד מחנה, אני מייצג מחנה-מרכז שיודע לחיות בשלום עם גופים מצד ימין, עם גופים מצד שמאל. מחנה שמסתכל על האנשים בגובה העיניים, על האינטרסים שלהם, על האחדות בחברה. אני יודע שזה נשמע מוזר היום, אבל זה דבר שחשוב לקדם אותו".

בהתייחסו להתנערותו של יושב ראש ש"ס השר אריה דרעי מההתחייבות לפיו יהיה ערב שנתניהו יקיים את ההסכם אמר גנץ: "אני מאמין שההסכם שחתמנו – צריך שיכובד וצריך שהרוטציה תגיע. לא רק כי אני אהיה רה"מ, אלא כי זה הסכם בין מפלגות שמייצגות מחנות שלמים ואת כל החברה בישראל. דרעי יודע שיש הסכם, שהם ערבים להסכם הזה, הוא חתום על הסכם עם הליכוד שהסכם כחול לבן מהווה נספח במסמך שהוא חתם עליו, בדיוק כמו שהעבודה חתמה עם כחול לבן"

לשאלה האם הוא מבין למה דרעי אמר שהוא לא חתם, ענה: "לא, אני לא מבין. אני יודע לאיזו קואליציה נכנסתי, מי היה שותף לה, מה נאמר בחדרי חדרים. אני לא יודע מה היו השיקולים של דרעי – שאני מכבד אותו. הוא איש עם הרבה ניסיון מדיני ופוליטי, מנהיג ציבור שלם"

בנוסף, פנה שר הביטחון לחברי המפלגות החרדיות: "אני מציע להם לא לחפש את הסיבות לפוצץ, אלא לחפש את הסיבות לחיות ביחד. יש פה יותר ממיליון אזרחים חרדים שזכאים לשותפות בחברה, יותר ממיליון וחצי אזרחים ערבים שזכאים לשותפות בחברה".

הוא הסביר מדוע הוא נשאר בארץ: "אני כאן כי רה"מ בחר לנסוע לוושינגטון ולחתום בעצמו על ההסכם הזה". בנוסף אמר כי ראש הממשלה לא הציע לו להצטרף לחתימה על ההסכמים: "הוא לא הציע לי, ואני לא שש לנסוע ולהיות סטטיסט שמוחא כפיים בטקס. אני מכבד את ההסכם הזה, שמח שהוא נסע, שהוא יחתום, ואני כאן לטפל באתגרי הביטחון ובכל תהליכי הכניסה לסגר. אתמול נעשתה עבודה ארוכה מאוד, סיימתי שיחה כמעט בחצות על כל התקנות שאמורות להסדיר בצורה מדויקת את הכניסה לסגר. אני כאן בשביל להמשיך לדאוג לאזרחי ישראל, אם אמחא כפיים מקרוב או מרחוק – זה פחות חשוב".

בנוסף אמר שהב"ט כי הוא ידע על הסכם השלום לפני שנחתם "ידענו שזה מגיע. ידעתי לפני שההסכם קרה, ואני שמח על כך. אפשר לשאול למה הוא לא עדכן, זה לגיטימי".

בנוגע להאשמות לפיהן שר החוץ אשכנזי טרפד את תכנית הריבונות אמר גנץ: "הוא לא טרפד את הריבונות, אמרנו את דעתנו בצורה מפורשת. חשבנו שהחלת החוק בצורה חד-צדדית, לא מתואמת ולא בהסכמה אזורית, היא לא במקום ואמרנו את דעתנו. אנחנו שמחים שההתעקשות שלנו, אפשר שהיא הייתה חלק מפתרון אזורי הרבה יותר רחב שיביא בסופו של דבר גם לפתרון עם הפלסטינים".

גנץ התייחס להסכם השלום החסוי: "אין שם שום סעיף שיהווה בעיה. יתקיים עליו דיון בממשלה וגם אז יהיה אפשר לעשות תיקונים מינוריים. אני מכיר את כל ההסכם, את מה שיש בתוכו, אני שמח עליו ואני משוכנע שיהיה בסדר גמור. אנחנו נשמור על הצרכים הביטחוניים של ישראל, אנחנו יודעים איך לעשות את זה ואני מתכוון לדאוג לכך".

בנוגע לשמועות לפיהן כחלק מההסכם ישראל התחייבה שלא לבצע מהלכים חד צדדיים בעניין הריבונות: "אני לא חושב שזה בכלל מחובר להסכם. יש פה הסכם של שלוש מדינות שמעולם לא לחמו אחת בשנייה, שיש להן אינטרס משותף לפיתוח היחסים ביניהן, לעמידה אסטרטגית אזורית ביניהן". על היחסים בין ישראל לבין הפלסטינים אמר גנץ כי הם "מחייבים הסדרה". לדבריו, הדבר פחות אפשרי כרגע עם הרשות הפלסטינית היות שהם "ממשיכים לסרב". הוא הזכיר כי בין הצדדים לא מתקיים כעת תיאום ביטחוני רשמי.

בהתייחס לזינוק בתחלואה שהוביל לסגר. "צריך להסתכל על זה בצורה רחבה יותר", אמר. "המשק הישראלי נפתח מוקדם, נפתח רחב. זה שיפר את הכלכלה והיה לכך מחיר בתחלואה. המאבק קשור במדיניות הממשלה, יכולות המערכת ושיתוף הפעולה של הציבור עצמו".

ובנוגע לבלבול המורגש ברחוב לגבי העמדות הברורות של הממשלה, אמר: "ישבנו במשך כל 36 השעות האחרונות כדי להתקין תקנות יותר מדויקות שייקחו בחשבון את האפשרות לקדם את קטיעת המחלה ובלימתה, ומצד שני לפגוע כמה שפחות בכלכלה. זה לא פשוט. אנשים מבוגרים יישבו בבית לבד, אנשים צעירים שגרים לבד יישבו גם שלושה שבועות לבד בבית. מה שהיה אמור להיות ארוחת חג משפחתית לא יהיה כזה. אני ער לקושי ולאתגר, אבל אנחנו חייבים להוריד את התחלואה כלפי מטה, כמעט 5,000 אנשים נדבקו אתמול במחלה".

"היקף התחלואה גדל והתפשט וחייבים לבלום אותו", הוסיף גנץ, "אני מקווה שבמהלך החודש הקרוב מערכת הבריאות תמשיך לשפר את יכולת הקליטה שלה, שמערכת קטיעת שרשרת ההדבקה תמשיך להשתפר. היא כבר פעילה ועובדת, והיא תמשיך להשתפר. המספרים יירדו ונוכל לחזור לשגרת קורונה".

במענה לשאלה האם הוא יכול להתחייב על כך שנבנתה בצה"ל מערך קטיעת שרשראות הדבקה איכותית: "כן. המערכת קיימת, עובדת ופעילה. לקח זמן עד שהוחלט להכניס בצורה רחבה יותר את מערכת הביטחון. אני שמח שהדבר הזה יצא לדרך. המפקדה הזו הוקמה, היא פעילה, עובדת, חוקרת אלפי נבדקים ביום והיא תמשיך להשתפר בכל הממדים. מערכת הביטחון יחד עם צה"ל ומשרדי המשלה האחרים נכנסה לעשרות רשויות מקומיות על מנת לסייע בהסברה".

גנץ הדגיש בדבריו שהמצב הנוכחי הוא לא כשל רק של ההנהגה, לדבריו: "המחלה הזו מתעתעת בכולם. כשאתה עושה צעדים שואלים אותך 'למה אתה עושה אותם', כשאתה לא עושה אז שואלים 'למה אתה לא עושה אותם'. אני לא חושב שזה העניין. בחברה הישראלית יש הרבה פנים וצריך להתחשב בכולם ככל האפשר. אני מאמין שיחד נצא בסוף מהאתגר הזה, מהמחלה הזאת, אבל זה מחייב שת"פ בין המשלה והמדיניות, בין הרשויות המקומיות ופעולתן באזורים, ושיתוף הפעולה של האזרחים עצמם. האכיפה, טובה ככל שתהיה, לא יכולה לטפל במיליונים".
על תוכנית הרמזור של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו אמר גנץ כי היא "תוכנית נכונה שמתאימה למספרי הידבקויות מעט נמוכים יותר, ולשם אנחנו צריכים להגיע".

שר הביטחון מתח ביקורת על משך הזמן שעבר עד שהועברו משימות הקשורות במלחמה בנגיף קורונה למשרד הביטחון: "העיכוב בהעברת משימות למשרד הביטחון היה מיותר. אני חושב שצריך להגיד את הדברים כמו שהם, אבל אני שמח שהדבר הזה מאחורינו. מערכת הביטחון לא מבקשת סמכויות, אנחנו מבקשים משימות – וזה מה שעשינו. לקחנו משימות, הקמנו את המפקדה, יש אלפי חיילים שמשרתים היום ברשויות המקומיות".

שר הביטחון הדגיש כי בזמן שנתניהו מטפל בזירה המדינית הוא עוסק בטיפול בנגיף: "המפקדה הזו לא הוקמה מהאוויר, ופיקוד העורף יחד עם מערכת הביטחון לא עובד בריק. הם עובדים כולם סביב ההנחיות שלי, הם מסונכרנים בעניין הזה. הם קיבלו את ההנחיות ותוך שבוע הקימו את המערכת. חוץ משבע שעות היעדרות שהיו קשורות בניתוח שעברתי, אני 24/7 על הדברים".

יו"ר כחול לבן תקף את התנהלות ראה"מ נתניהו בטיפול בקורונה: "היה צריך להעביר סמכויות למערכת הביטחון הרבה יותר מוקדם, היה צריך למנות פרויקטור הרבה יותר מוקדם. נדמה לי שבשפה העברית יש משפט שאומר 'מוטב מאוחר מאשר לעולם לא', וזה מה שקרה. אני לא מסתכל בהתחשבנות אחורה, אלא קדימה".

מנגד ענה גנץ לביקורות המוטחות בנתניהו על כך שהוא עסוק רק בענייניו האישיים: "הוא באירוע, הוא מנהל את ישיבות הקבינט. צריך להתמקד בדברים שהמדינה צריכה ולא בדברים שנתניהו צריך. אני בעד שנמשיך לדאוג למדינה, אתם יכולים לגרור אותי לוויכוח הפוליטי, שהוא לגיטימי והוא חלק מהחברה הישראלית, אבל אני מתמקד אך ורק בדבר אחד – כחול לבן באה לשרת את החברה בישראל על כל גווניה, להיות עניינית וממלכתית והיא תישאר כזאת. היא תשמור גם על מערכת אכיפת החוק והמשפט".

במענה לשאלה האם הא נערך לבחירות, אמר: אני לא נערך לבחירות כי אני לא חושב שהן צריכות לקרות, אבל אני גוף פוליטי ואני יודע שזה יכול להתרחש בכל נקודת זמן. פעילותנו בשטח הולכת ומתמשכת, יש לנו מאות רבות של פעילים מפוזרים בכל הארץ. אנחנו נהיה מוכנים לבחירות, אני לא מפחד מבחירות, אבל אני פשוט חושב שזה לא כדאי, לא צריך ללכת לבחירות".

לדברי גנץ: "ההסכם הזה משרת את ישראל וצריך לקיים אותו. החל מאחרי החגים ניגש לעבודה על תקציב 2021. זה מה שישראל צריכה, על זה אעבוד".

בהתייחסו ללפיד אמר גנץ: "אני לא עוסק בו. הוא בחר ללכת בדרך שלו, ואני בחרתי ללכת בדרך שלי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"אני גוף פוליטי"….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture