Official White House Photo by Joyce N. Boghosian

טראמפ: "סעודיה תצטרף להסכם בבוא העת – יש מגעים עוד 7-9 מדינות שיצטרפו"

נשיא ארה"ב צופה שערב הסעודית תצטרף ל'הסכם אברהם': "דיברתי על זה עם מלך סעודיה. הם ילכו בעקבות איחוד האמירויות ובחריין בבוא העת". טראמפ שוחח עם מלך בחריין: "הגישה שלכם תעודד את כולם להצטרף לתהליך השלום". אבו מאזן תקף: "אף אחד לא ידבר בשם העם הפלסטיני"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי שוחח עם מלך סעודיה סלמאן לאחר חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, והעריך כי סעודיה תצרף בקרוב להסכם השלום עם ישראל. לדברי טראמפ, "דיברתי על זה עם מלך סעודיה. הם ילכו בעקבות איחוד האמירויות ובחריין בבוא העת". הוא הוסיף כי יש בין 7 ל-9 מדיניות שמתקיימות איתן מגעים להצטרפות ל"הסכם אברהם".

סעודיה מסרה לאחר לאחר הטקס כי "הממלכה עומדת לצד העם הפלסטיני ותומכת בכל המאמצים שמטרתם להגיע לפתרון צודק ומקיף בסוגיה הפלסטינית, שתאפשר לפלסטינים להקים מדינה עצמאית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים המזרחית – בהתאם להחלטות הבינלאומיות וליוזמת השלום הערבית".

סוכנות הידיעות הממלכתית של בחריין דיווחה כי המלך חמד בן עיסא אל-חליפה שוחח עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בטלפון. לפי הדיווח, אל-חליפה אישר בפני טראמפ כי השלום הוא אפשרות אסטרטגית עבור בחריין. הוא הוסיף כי חזון הממלכה מבוסס על דיאלוג, שיתוף פעולה ודו-קיום בין עמים. טראמפ, לפי הדיווח, אמר לו שגישתו כלפי השלום "תעודד את כולם להצטרף לתהליך".

ג'ארד קושנר, יועצו הבכיר וחתנו של הנשיא טראמפ, אמר בריאיון לערוץ אל-ערביה כי הממשל האמריקני לא מחפש אחר הנהגה פלסטינית חדשה, אך ברשות הפלסטינית שולט במשך 15 שנים אותו נשיא, ולהערכתו "זהו דבר לא פשוט עבור העם הפלסטיני הרוצה לעשות שינוי". הוא הוסיף כי הנשיא טראמפ ממשיך לחפש אחר רעיונות חדשים במטרה להפוך את חיי הפלסטינים לטובים יותר".

בריאיון לרשת 'פוקס' אמר קושנר בתגובה להצהרה הסעודית שהמביע תמיכה בפלסטינים ובמאמציהם להקים מדינה עצמאית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים: "זו קלישאה ישנה שאנשים משתמשים בה הרבה זמן. המדינות שחתמו על ההסכם היום, גם השתמשו באותה קלישאה בעבר, אבל בסופו של יום אנשים מבינים שההנהגה הפלסטינית אינה מתקרבת להשגת הסכם ואנשים רוצים להתקדם".

התמונות מוושינגטון התקבלו כצפוי בזעם אצל הפלסטינים. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס להסכם השלום שנחתם בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין, ואמר כי "אף אחד לא ידבר בשם העם הפלסטיני, שנציגו הוא אש"ף. לניסיונות לעקוף את העם הפלסטיני ואת הנהגתו יהיו השלכות חמורות, שישראל וארה"ב יהיו אחראיות להן".

בהודעה רשמית שהוציאה רמאללה נכתב כי "חתימת הסכמי הנורמליזציה לא תשיג שלום באזור, כל עוד ארצות הברית וישראל לא יכירו בזכותו של עמנו להקים מדינה עצמאית, בעלת רצף טריטוריאלי בגבולות 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה. בנוסף, לפתור את נושא הפליטים הפלסטינים בהתאם להחלטה של 194 האו"ם".

"החתימה של היום היא תחילתו של נתיב חדש, ויהיו מדינות רבות שיצטרפו למנהיגים הנהדרים הללו", אמר טראמפ בטקס אמש. ראש הממשלה בנימיו נתניהו אמר כי "שמעתם את הנשיא אומר שיש לו כבר רשימה של מדינות נוספות. לפני מספר שנים אי אפשר היה אפילו לדמיין את זה, אך בנחישות והחלטיות, מתוך נקודת מבט חדשה על הדרך לעשות שלום, זה קורה".

עוד הוסיף נתניהו כי "הברכות שיביא השלום שאנו עושים היום תהיינה עצומות. ראשית, משום שהשלום הזה יגדל בעתיד ויכלול מדינות ערב נוספות, ובסופו של דבר עשוי לסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי אחת ולתמיד; שנית, בגלל היתרונות הכלכליים האדירים של השותפות הזו שיורגשו ברחבי האזור כולו ועל ידי כל אחד מאזרחינו; ושלישית, משום שזה אינו שלום רק בין מנהיגים אלא שלום בין עמים".

 

ההסכמים נחשפו: "השגת פתרון לסכסוך שעונה על הצרכים של שני העמים"

"אני מאוד נרגש": נתניהו עם רשמים מהטקס ההיסטורי בבית הלבן • צפו

חֲתִימָה טוֹבָה: ישראל, האמירויות ובחריין חתמו על ההסכמים בבית הלבן

היסטוריה בתמונות: מעמד חתימת 'הסכם אברהם' בבית הלבן • גלריה

נאום נתניהו בטקס: "ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום – סלאם עליכום"

טראמפ נפגש עם נתניהו: "יש שיחות עם עוד 5-6 מדינות על הסכמים עם ישראל" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture