Abed Rahim Khatib/Flash90

בתגובה לירי בזמן הטקס והמטח הלילי: צה"ל תקף פעמיים יעדים של חמאס בעזה

כלי טיס של צה"ל תקפו כעשרה יעדי טרור במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס. במהלך התקיפה השניה הותקפה תשתית תת קרקעית של הארגון. הרב אשר ביטון נפצע אתמול קשה מרקטה באשדוד

בתגובה לירי 2 הרקטות בזמן הטקס ההיסטורי בבית הלבן: מטוסי קרב ומסוקי קרב של צה"ל תקפו הלילה מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך התקיפה הותקפו כעשרה יעדי טרור במפעל לייצור אמצעי לחימה וחומרי נפץ, ומתחם צבאי המשמש לאימונים וניסויי ירי רקטי של ארגון הטרור חמאס.

עוד נמסר כי "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל הערב. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל ובריבונותה. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

כחצי שעה לאחר מכן נמסר מדובר צה"ל כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועה. במהלך התקיפה הותקפה תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך הלילה", נמסר. זאת בהמשך לשיגור 13 הרקטות הלילה לעבר עוטף עזה ושדרות.

כזכור, רקטה שנורתה אמש מרצועת עזה נפלה באשדוד ורקטה נוספת יורטה מעל אשקלון. מהירי נפצעו באשדוד הרב אשר ביטון בן ה-62 באורח קשה וארבע נוספים נפצעו באורח קל מרסיסים, והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסותא בעיר. בנוסף, חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי לשמונה נפגעי חרדה בזירת הנפילה.

נזק רב נגרם לרכוש בסביבות נפילת הרקטה. מהמשטרה נמסר כי "שוטרים וחבלני המשטרה הוזעקו לזירת נפילה באשדוד. כוחות המשטרה סגרו את זירת האירוע ובשלב זה מבצעים את משימתם להסרת הסכנה במקום, טיפול חבלני המשטרה בפריט הרקטי וחלקיו באופן מקצועי למניעת פגיעה בנפש והשבת החיים למסלולם במקום".

13 נפגעים מהרקטה באשדוד: הרב אשר ביטון נפצע קשה בדרכו לסיוע לנזקקים

בעקבות הירי לדרום, קיים שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייעצות ביטחונית בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, בסיומה העביר את הנחיותיו לצה"ל וגורמי הביטחון. גנץ אמר כי "בערב היסטורי של שלום, קיבלנו תזכורת מאויבינו שעלינו תמיד להיות חזקים ודרוכים להגן על תושבי ישראל בכל זירה ובכל עת".

הירי מהרצועה הגיע במקביל לטקס החתימה על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ובחריין, שנערך בבית הלבן בוושינגטון. שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן התייחס לירי לאשדוד ואשקלון בזמן הטקס: "זה סימן שהעבודה שלנו לא הסתיימה".

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן אמר בראיון ל'גלי צה"ל' ממדשאת הבית הלבן כי "אנחנו רואים את ההבדל בין הפלסטינים, שההנהגה שלהם יודעת לדבר רק בשפת האלימות, לבין מה שקורה כאן. קשה להסביר את הפער, פה התחושה היא של התרגשות".

בחמאס אמרו לאחר הירי, כי "הסכמי נרמול היחסים בין ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין לא שווים את הדיו שבו הם נכתבו ולא מעניקים לישראל לגיטימציה על אדמות פלסטין. העם הפלסטיני יגיב באמצעות עמדה פלסטינית מאוחדת, באמצעות החרפת ההתנגדות בכל דרכיה. אנחנו מחויבים להמשיך את המאבק עד השגת זכויותיו של העם הפלסטיני שיתמודד עם ההסכמים האלה כאילו הם אינם".

שר הבריאות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני יולי (יואל) אדלשטיין הגיב לחתימת ההסכם וירי הרקטות מעזה: "יש מבקשי שלום ויש את אלו המחפשים מוות ומלחמה. תמונה אחת מוכיחה היטב מי הם העמים החפצים בשלום לעומת ארגון הטרור חמאס שמבקש לזרוע הרס וחורבן. ההסכם היום מוכיח: מי שמושיט לנו יד לשלום, נשיב יד בחזרה בנפש חפצה. למי שמבקש מלחמה צריך להשיב באגרוף ברזל".

"אני מחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו ומברך אותו על ההסכם החשוב שנחתם היום. יחד עם זאת לא נוותר על הריבונות, היא הכרח קיומי עבור עם ישראל. כשחלמתי בכלא בסיביר על ארץ ישראל לא היה קו ירוק ומעבר לו, הייתה מדינה שדאגה לכל אזרחיה ולא הפלתה לרעה את החלוצים שלה. אנחנו שמחים על השלום ואוהבים את ארץ ישראל שלנו", דברי אדלשטיין.

שרת התחבורה מירי רגב: "ראש הממשלה בנימין נתניהו ייזכר לדורות בהיסטוריה כמנהיג ששבר את הפרדיגמה של השמאל: שלום תמורת שטחים. ראש הממשלה חתם הערב על הסכמי שלום מתוך עוצמה – שלום תמורת שלום. במהלך הטקס נשמעו הערב אזעקות צבע אדום באשקלון ובאשדוד. זו דרכם של המפסידים הגדולים של הערב – ארגוני הטרור. דרך הטרור לא תוביל אתכם לשום מקום. נמשיך לשמור על האינטרסים הביטחוניים והלאומיים של מדינת ישראל ונמשיך לחתום עם מדינות ערביות נוספות על הסכמי שלום ובכך נביא למזרח תיכון חדש. ראש הממשלה בנימין נתניהו אני גאה בך – לך בכוחך זה ותצליח".

יו״ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, התייחס לחתימה על הסכמי השלום ולירי מעזה בכנס מזכירי סניפים של המפלגה שנערך בזום: "ממשלת האחדות עצרה את הסיפוח שרע לישראל, והביאה שלום עם מדינות במפרץ שטוב לעתידנו. יש להלחם בחמאס ובטרור כאילו אין שלום, ולכונן שלום כאילו אין טרור".

יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר בטוויטר: "‏נשוב ונדגיש: את עזה יש לפרז מטילים. זה ההישג הנדרש". ח"כ הילה שי וזאן מ'כחול לבן': "השלום בינתיים נשאר בוושינגטון בזמן שמשוגרים טילים על אשדוד ואשקלון. ישראל צריכה להגיב בחריפות על כל ניסיון לפגוע בביטחונה, במיוחד בעת החשובה הזו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתי נחזור לשיטת חיסולים של ראשי הטרור?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו