צילומים: פלאש 90

"שנה טובה": מנהיגי העולם פרסמו ברכות לעם היהודי לרגל ראש השנה • צפו

שר החוץ של האמירויות בירך בעברית, הנשיא האמריקני התייחס להסכם וכתב: "החגים מגיעים עם תחושת אופטימיות". שר החוץ הגרמני: "הקורונה ליבתה את האנטישמיות". בוריס ג'ונסון התייחס לחגיגות בצל הסגר הנוסף וגם שר החוץ האיראני איחל ליהודים בעולם שנה טובה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מנהיגים מרחבי העולם פרסמו ברכות לעם היהודי לרגל חגיגות ראש השנה. ביניהם בלט שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד, שצייץ בטוויטר "שנה טובה" בעברית, אחרי שחתם בשבוע שעבר על הסכם השלום עם ישראל בטקס בוושינגטון. גם שרת התרבות במדינה, נורה אל-קעבי, פרסמה גם היא ברכה חמה בעברית, בה כתבה: "מאחלת מכל הלב לכל היהודים שנה טובה ומבורכת".

שר החוץ גבי אשכנזי שלח הודעת וואטסאפ אישית לפני החג לשרי החוץ של האמירויות ובחריין: "ידידי היקר, לרגל ראש השנה העברית ברצוני לאחל לך ולבני עמך שנה מלאה בשלום, שגשוג, יציבות ובריאות", כתב השר אשכנזי. שר החוץ מהאמירויות השיב: "ראש השנה שמח גבי היקר, זוהי דרך מעולה להתחיל איתה את השנה. מקווה שזה סימן טוב לשנינו ולכל האזור. עבדאללה" שר החוץ הבחרייני השיב: "תודה ידידי היקר גבי אשכנזי, שר החוץ של מדינת ישראל, על הברכה לראש השנה העברית. שתהיה שנה מבורכת להגשמת השלום והיציבות לאיזור. ברכותיי".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס גם הוא בברכתו השנתית להסכמים ההיסטוריים שנחתמו מוקדם יותר השבוע על מדשאות הבית הלבן. "החגים השנה מגיעים עם תחושת אופטימיות לעם בישראל, כאשר הממשל שלי ממשיך לעשות צעדים גדולים בהבטחת מזרח תיכון יציב, משגשג ושלו יותר", כתב טראמפ בהודעה שפרסם הבית הלבן.

עוד נכתב בברכה של טראמפ: "הגברת הראשונה ואני מאחלים לאחינו ואחיותינו היהודים שנה טובה ותקווה שלמיליוני המאמינים באמריקה וברחבי העולם תהיה התחלה מבורכת של תקופת החגים. תקופה זו של חגיגות, תפילות אדוקות, התבוננות פנימה ותשובה, מזכירה לנו את חשיבותן של האמונה, המשפחה והאחווה לכל אחד מאיתנו. בייחוד בזמנים מאתגרים אלה, תחושת השלווה והעידוד הנלוות למנהגים הללו מעולם לא הייתה חשובה יותר".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בירך את יהודי ארצו לכבוד ראש השנה. בהודעה שפורסמה מטעם הקרמלין, נאמר בשם הנשיא כי "ארגונים יהודיים דתיים עושים עבודה נהדרת בהוצאה לפועל של פרויקטים הנוגעים לצדקה, חינוך ופטריוטיות. אני רוצה להדגיש את דאגתם הבלתי נלאית לחיזוק השלום וההרמוניה, הכבוד הדדי והשכנות בין אנשים, כמו גם את תרומתם למאבק המשותף נגד איום נגיף הקורונה".

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון פרסם סרטון בו גם התייחס לסגר ששהוטל בבריטניה: "לציין את ראש השנה ללא החיבוק הקרוב של המשפחה יקשה לסיים שנה שהייתה קשה. אבל כאן בבריטניה וברחבי העולם הקהילות היהודיות ידעו להתמודד היטב עם צרה". גם משפחת המלוכה בירכה את היהודים ויורש העצר הבריטי הנסיך וויליאם פרסם בטוויטר תמונות שלו מעת ביקורו בבית כנסת.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו צילם גם הוא סרטון, בו אמר כי "ראש השנה הוא זמן להרהר על השנה החולפת. אנחנו לא יכולים להתאחד כרגע באופן פיזי – אך אברך את הקהילות היהודיות ברחבי המדינה בשנה מתוקה ובריאה". לאחר מכן, חזר על המילים "חג שמח", ו"שנה טובה ומתוקה", בעברית. בהודעה באנגלית, ובקנדית, גם פירט על המנהג של טבילת תפוח בדבש והתפילות לשנה טובה. הוא שיבח את המסירות של הקהילה היהודית לסייע לאחר, בכלל ופרט בתקופת משבר הקורונה.

שר החוץ הגרמני הייקו כתב ברכתו לרגל ראש השנה כי "תמה עבורנו שנה קשה ומטלטלת. שנה שהחלה עם פיגוע איום בהאלה ביום כיפור, היום הקדוש ביותר בלוח השנה היהודי. שני אנשים נרצחו בדם קר ורק הודות לדלת עץ חזקה, נצלו חיי המתפללים בבית הכנסת. ועתה נחתמת השנה בתקופה ממושכת של חוסר וודאות, בה העולם כולו עדיין נאבק במגפה שליבתה לצערנו גם את להבות הגזענות והאנטישמיות".

"אני רואה את השנה האחרונה כהתראה לכולנו: האנטישמיות והשנאה מהוות איום לחברה כולה. עלינו להתייצב נחרצים מולן ולגלות אומץ לב אזרחי במערכה למען קיום בחברה ליברלית, סובלנית ופלורליסטית, בכל האמצעים הקיימים במדינת חוק. אנו במשרד החוץ הפדרלי פועלים להשגת מטרה זו, בין השאר באמצעות כוח המשימה הבינלאומי להנצחת זכר השואה; גוף הלוחם בהכחשת השואה ובמזעור משמעותה בזירה הגלובלית. ברצוננו להעצים את המאבק הכולל באנטישמיות גם בנשיאות מועצת האיחוד האירופי וגם כיו"ר העתידיים של ועדת השרים של מועצת אירופה, בה נתמקד בסוגיית השנאה באינטרנט", דברי האס.

מנגד, גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בירך את היהודים ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "לרגל השנה היהודית החדשה אני מאחל לאירנים ולכל היהודים אושר ובעיקר בריאות. ילדיו של אדם אברהם ומשה הם אחים שצריכים לחיות בשלום דמוקרטי אמיתי ולא בעסקאות ודילים. שנה טובה". בנוסף, הוא צירף תמונות של יהודים באיראן מתפללים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה לא אומר שנהיה אדישים זה רק תחפושת זה הלכה עשיו שונא ליעקב וזה תמיד היה כך בגלוי או בסמוי אל תיתלהבו מהמילים תיתלהבו מהישגים מֶמילים לא קונים במכולת

גיזיעי חבל שאין כתוביות בעברית

מרגש מאד

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture