Gili Yaari.FLASH90

במקביל לסגר חוזרים לעבודה: עומסי תנועה חריגים בכבישי הארץ

לאחר כניסת הסגר לתוקף פרסה המשטרה מחסומים בכל כבישי הארץ בשביל לאכוף את מגבלות התנועה. דיווח: במשטרה החליטו להסיר באופן זמני חלק מהמחסומים. קצין משטרה: "לא הוחלט להסיר מחסומים, אם הציבור יישמע להנחיות - נוכל להמעיט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

עומסי תנועה כבדים הורגשו הבוקר (שני) בכמה מוקדים ברחבי הארץ, העומסים בכבישים מגיעים לאחר שהמשטרה פרסה עשרות מחסומים לאכיפת הסגר. בין היתר נרשמו פקקי תנועה בנתיבי איילון ובמחלף אלוף שדה. המחסומים פעלו במתכונת של סגר נושם והשוטרים בודקים באופן אקראי רכבים ונהגים.

במשטרה אומרים כי הקושי הגדול של הצוותים בשטח הוא מבחינת האכיפה הוא להבדיל בין מפרי הסגר ובין כאלה שנוסעים לעבודתם. ב'חדשות 12' דווח כי בעקבות העומסים הכבדים, במשטרה הודיעו שאיפשרו לתנועה לזרום במחסומים, אך השוטרים ימשיכו לפעול במתכונת של בדיקות מדגמיות.

על פי הדיווח, בעקבות העומסים החריגים החליטו במשטרה להסיר באופן זמני חלק מהמחסומים שהציבה לצורך אכיפת מגבלות התנועה שהוטלו עקב התחלואה הרבה בקורונה. כשתורגש הקלה בתנועה המחסומים יוצבו מחדש. בצומת אלוף שדה הפקק משתרך לאורך קילומטרים. עומסי תנועה חריגים נרשמו גם באיילון, כביש החוף, כביש 1, כביש 40, כביש 70, כביש 85 וכבישים רבים נוספים ברחבי האר

פקקים נוספים הורגשו בכביש 4, בין היתר במחלף בר אילן, גהה, גן רווה, אלוף שדה ומחלף עד הלום. עומסים הורגשו גם בכביש 40 באזור נתב"ג. מאגף התנועה של המשטרה נמסר כי עומסים מורגשים בכביש 4 לדרום בין צומת שמרת לעין המפרץ, בכביש 57 למערב בין ניצני עוז לתנובות, בכביש 40 לצפון בין צומת קסטינה לראם.

המחסומים ה"נושמים" שפרוסים כעת ברחבי הארץ, זזים ממקום למקום בהתאם לצרכים אותם מגדירה המשטרה. ולאחר שהמחסומים נפתחו באופן זמני המשטרה פועלת כעת במסגרת של 'תשאול רנדומלי' בחלק מהמחסומים.

סגן-ניצב זיו שגיב, ראש מפלג חקירות במשטרה, דחה בראיון ל'ווינט' את האפשרות שהמחסומים יוסרו לגמרי. "אין כרגע החלטה להסיר את המחסומים", הוא אמר. "מה שראינו הבוקר זה המשך של מה שהיה בחג. אנחנו התחייבנו לפרוס מחסומים כחלק מהיערכות כללית. נצטרך לשמור על מיתון – מצד אחד לאפשר לאנשים להגיע למקומות העבודה ומצד שני לאכוף את התקנות".

לדבריו, "ברגע שמתאפשר לאזרחים לצאת, אם זה לעבודה, אם זה לקניות, אנחנו נאפשר את זה, אבל מצד שני אנחנו כן נמנע יציאה שלא לצורך". סנ"צ שגיב הוסיף: "המחסומים יהיו מחסומים נושמים – נאפשר תנועה והם גם ידלגו ממקום למקום. כשנראה שהציבור אכן נשמע להנחיות – נוכל להמעיט בכמות המחסומים. כרגע הם יישארו". עוד ציין כי הוא מצפה מהממשלה להגדיר גבולות ולהנחות. "היא זו שצריכה לעצב איך היא תרצה לראות את החיים במדינה בשבוע-שבועיים ואף בחודש הקרוב".

בתוך כך, המשטרה עדכנה כי במהלך ימי חג ראש השנה, ניתנו ע״י המשטרה 6,943 דו״חות בגין ההפרות השונות, מרביתם בגין יציאה ממקום מגורים למטרה אסורה (4,822 דו"חות), ובהם גם 1,798 דו״חות בגין אי עטיית מסיכה וכן 121 דו"חות בגין הפרת חובת הבידוד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture