Official White House Photo by Andrea Hanks

השרה לעיתון באמירויות: "הברית היא צעד בדרך לשים את ימי החרם מאחורינו"

שרה לנושאים אסטרטגיים במאמר באתר היוצא לאור בדובאי: "כאשר ישראל מוכרת ומקבלת ערבויות לביטחון שלה, הציבור הישראלי מוכן לקחת צעדים נועזים ולשלם מחירים תמורת שלום". שר התקשורת יועז הנדל שוחח עם עמיתו, שר התקשורת הבחרייני הוד מעלתו כאמל בין אחמד מוחמד

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מאמר של השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש-הכהן פורסם היום (שני) באתר Gulf News היוצא לאור בדובאי. המאמר מדבר על הצעד המשמעותי שנעשה בהסכמי השלום של ישראל עם איחוד האמירויות ובחריין בדרך לשלום כחלופה למדיניות של חרם כמו גם צעד נוסף לבניית מזרח תיכון בטוח ומשגשג.

"התמונות המלבבות במעמד חתימה הסכמי אברהם במדשאות הבית הלבן, כאשר ראש ממשלת ישראל הצטרף למנהיגים מהאמירויות ובחריין באישור ציבורי של שלום בין המדינות, היו צעד היסטורי חשוב בדרך למזרח תיכון יציב ומשגשג יותר. עכשיו זה ברור: ביטחון, שגשוג ושלום יתממשו דרך מנהיגות אמיצה ודיאלוג", פתחה פרקש-הכהן.

"עבור ישראלים מרקעים, דתות וחברות אתניות שונות, המעמד הזה היה התגשמות של השאיפה הלאומית שלנו לשלום. ישראלים מבוגרים נזכרו בהסכמי קמפ-דיוויד עם מצרים, אחרים חשבו על הסכם השלום עם ירדן. צעירים משני הצדדים פצחו באופן מידי בשיחות זום, והעלו לרשתות החברתיות פסיפסים של צעירים ישראלים, אמירתיים ובחרייניים שמדברים על היום החדש".

"שר החוץ ושיתוף הפעולה של איחוד האמירויות, עבדאללה בן-זאייד אל-נחיין, הצהיר שהגיע הזמן "להושיט יד לשלום ולקבל יד של שלום." ברוח מגילת העצמאות הישראלית, אנו שמחים ומתכבדים לקבל את ידכם המושטת. כחברה בממשלת ישראל, אני מצפה לאשרר את ההסכמים הללו".

"היום החדש שאנו עדים לו, יביא עמו שינויים חיוביים ומדידים לכל הצדדים. בנוסף למלחמה המשותפת בנגיף הקורונה, המדינות באזורנו מתמודדות עם אתגרים רבים – אך גם עם הזדמנויות אדירות: ניהול משאבי מים, איכות הסביבה, אנרגיה, ביטחון, בריאות, טכנולוגיות ותיירות הם רק רשימה חלקית. מכון ווייצמן למדע המבוסס בישראל כבר חתם על מסמך הבנות עם אוניברסיטת מוחמד בן-זאייד של איחוד האמירויות. עם הידע והניסיון הייחודיים שכל אחד מהצדדים מביא לשותפות זו, אנו יכולים לצמוח ולשגשג יחד".

"חתימת הסכם השלום הזה גם מאפשר לנו להתמודד עם איומים משותפים באמצעות חזית אחידה. באופן לא מפתיע, איראן, חיזבאללה וחמאס, כמו גם ארגונים המזוהים עם קמפיין הדה-לגיטימציה נגד ישראל, יצאו באופן מפורש נגד שלום ונורמליזציה. ההחלטה של איחוד האמירויות לבטל את חוק החרם נגד ישראל, כמו גם החלטת הליגה הערבית לא לגנות את הסכם השלום, משדרים מסר ברור וחזק: ימי החרם מאחורינו, עכשיו אנחנו מוכנים לשלב ידיים נגד טרור, קיצוניות ותוקפנות. ההיסטוריה מלמדת אותנו שקבלה הדדית היא קריטית לקידום סולחה וקידמה באזורנו".

"כאשר ישראל מקבלת הכרה מהעולם הערבי, וערבויות לביטחון שלה, הציבור הישראלי מוכן לקחת צעדים נועזים ולשלם מחירים תמורת שלום. אלו שרוצים באמת ובתמים לקדם שלום צריכים להשקיע בלגיטימציה, הבנה ודיאלוג. מנגד, מי שמנסה לשסות אותנו באמצעות בניין חומות של שנאה, הפרדה ושקרים צריכים להיות מוקעים בגלל מה שהם: קיצוניים, מתנגדי השלום או ליצנים שימושיים".

"הטקס בשבוע שעבר היה צעד בהתהוות ההיסטוריה. עכשיו מוטלת עלינו המטרה המשותפת להתעלות לגובה האירוע. עלינו לשאוף לבנות שותפויות שיקדמו את המזרח התיכון, יביאו מדינות נוספות להצטרף", לשון המאמר שפורסם על ידי השרה לנושאים אסטרטגיים באתר של המפרץ.

בתוך כך, שר התקשורת יועז הנדל שוחח עם עמיתו, שר התקשורת הבחרייני הוד מעלתו כאמל בין אחמד מוחמד. בשיחה העלו הצדדים נושאים משותפים לקידום משותף, וביניהם: קידום טכנולוגיות תקשורת מהירה ומתקדמת, פתיחה וקידום של דיוור וקווי טלפון ישירים, סייבר ותקשורת לווינית. השרים סיכמו על המשך עבודה משותפת, הקמת קבוצות עבודה והזמינו אחד את השני לביקורי עבודה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture