Yonatan Sindel/Flash90

אייכלר לאוחנה: "מי נתן הוראה להופעה תקשורתית של המשטרה בסערט ויז'ניץ" • צפו

לאחר שבמהלך ראש השנה התפרצו שוטרים לחצר חסידות סערט ויזניץ בחיפה, פנה ח"כ אייכלר בשאילתה דחופה לשר לבט"פ: "המתפללים הרגישו כמו היהודים בזמנים אפלים שהמשטרה באה לפזר אותם מבית הכנסת". סגן השר: "הנחינו את המשטרה להפגין שיקול דעת בכל הנוגע לכניסה במהלך תפילות חג"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ח"כ ישראל אייכלר הגיש שאילתה דחופה לשר לביטחון פנים: "במהלך תפילות ראש השנה הגיע מפקד משטרת חיפה אמיר גולדשטיין לחצר בית הכנסת סערט ויז'ניץ למרות השמירה על ההנחיות במקום. ברצוני לשאול, מי נתן הוראה להופעה תקשורתית בחסות המשטרה, ומה נעשה כדי למנוע פגיעה בחופש הדת בעתיד"?

בעת הגשת השאילתה הקריא אייכלר את עדויות המתפללים במקום: "הייתה שמירה קפדנית על ההנחיות, והשוטרים אפילו לא נכנסו לבית הכנסת כדי לבדוק זאת. השוטרים הגיעו מספר פעמים, כאשר פעם אחת הייתה בערב בשעה שכל המתפללים היו בכלל בבית הכנסת, והשוטרים עמדו בכיכר בחוץ, לעיני הצופים והתקשורת, וערכו הופעה תקשורתית. לדברי המתפללים, הם הרגישו כמו היהודים בזמנים אפלים שהמשטרה באה לפזר אותם מבית הכנסת."

בסיום דבריו אמר: "יש היום תיק 4000 הנוגע לשוחד תקשורתי" הזכיר ח"כ אייכלר ואמר: "קיים חשש כבד שדבר כזה קורה בין שוטרים וקצינים שרוצים לקבל סיקור תקשורתי חיובי ובתמורה לכך מביאים את כלי התקשורת למקום אטרקטיבי על חשבון כבודם של המתפללים וקדושת החג".

סגן השר גדי יברקן השיב: "השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הנחה לחדד את הנהלים על מנת לוודא שגורמים משטרתיים לא יתנהלו מול כלי התקשורת שלא באמצעות דוברי המשטרה". כמו"כ, "השר הנחה את המשטרה להפגין שיקול דעת בכל הנוגע לכניסה ולצילום אירוע במהלך תפילות חג וקדשי ישראל".

כזכור, עם צאת החג הביעו זעם רב בחסידות סערט ויז'ניץ בחיפה על התנכלות חוזרת של המשטרה לקהילה, שקיימה את תפילות ראש השנה בבית הכנסת הגדול של החסידות בהתאם למתווה הקפסולות, אך מפקד התחנה בעיר החליט להגיע למקום ולהפריע מתוך מטרה של יחסי ציבור, תוך חילול מחפיר של החג הקדוש. בחסידות אומרים שמפקד המשטרה הגיע למקום עם צוות צילום של ערוץ טלוויזיה וכרז במקום, למרות שלא הייתה הפרה של ההנחיות.

בהודעה שפרסמה המשטרה בעיצומה של החג נכתב כי "שוטרי תחנת חיפה הגיעו אתמול בשעות הערב לשכונת ויזניץ' בעיר, עם קבלת דיווח במוקד 100 בדבר התקהלות רבת משתתפים סמוך לבית הכנסת ברחבה החיצונית, באופן המנוגד להנחיות משרד הבריאות. בתוך כך , עם הגעת השוטרים למקום דרשו מגורמי ההנהגה המקומית לפנות את ההתקהלות מהרחבה ומאות האנשים פוזרו לבתיהם, כאשר חומרי התיעוד הועברו לבחינה וזימון האחראים אל תחנת המשטרה בהמשך.

"במסגרת האכיפה היזומה והממוקדת, שוטרי תחנת חיפה הגיעו היום בשעות הצהריים בשנית, בפיקודו של מפקד התחנה – נצ"מ אמיר גולדשטיין, אשר ביקש מראשי הקהילה לפזר את ההמון וכן כרזו לבאי המקום לשוב לבתיהם ולנהוג בהתאם להנחיות, למען שלום הציבור". להודעה אף צורפה למרבה החפרה סרטון יח"צ שצילמה המשטרה במקום בעיצומו של החג.

איש התקשורת דודי זילברשלג, המשתייך לחסידות סערט ויז'ניץ, הפריח את טענות המשטרה וכתבה כי "‏זהו סיפור על מפקד משטרה שהחליט לעשות קריירה על גבה של קהילה קטנה: הויז'ניצים שזכו להכרה נרחבת בהקפדתה על הוראות משרד הבריאות מתחילת המגפה הפכה שעיר לעזאזל של אזלת ידה וכזביה של משטרת חיפה. הקהילה השקטה שלא ידעה מימיה רישום פלילי, אלימות ופשיעה הפכה לטרף קל, משולל יסוד ושרירותי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מערכת המשטרה מפקדיו קציניו וחיליו
עברו ועוברים חינוך מחדש
בכל הקשור לשלטון דקטטורה ודת

הרב אייכלר המשך ואל תרפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture