Hadas Parush/Flash90

סקר: 8 מנדטים למפלגה בראשות שאשא-ביטון; 60% בעד סגירת בתי הכנסת

סקר מפתיע: מפלגה בראשות יו"ר ועדת הקורונה מורידה את הליכוד ב-3 מנדטים ל-26, ימינה יורדת ב-2 מנדטים ל-19, יש עתיד-תל"ם יורד במנדט ל-16, כחול לבן יורדת ב-2 מנדטים ל-7. רוב מוחלט בציבור סבור שצריך להטיל הגבלות על קיום ההפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור

מנתוני סקר חדש שערך היום (רביעי) מכון מדגם בראשות מנו גבע בשיתוף iPanel עבור חדשות 12 עולה כי רוב הציבור תומך בהגבלת ההפגנות בבלפור ובסגירת בתי כנסת במטרה להוביל להורדת נתוני התחלואה המאמירים בקורונה. עוד עולה מהסקר כי מפלגה חדשה בראשותה של יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון, צפויה לזכות ב-8 מנדטים ולפגוע בעיקר בליכוד.

סקר המנדטים: הליכוד בראשות בנימין נתניהו 29, ימינה בראשות נפתלי בנט 21, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד 17, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה 15, כחול לבן בראשות בני גנץ 9, ש"ס בראשות אריה דרעי 9, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 5.

על פי הסקר, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ומפלגה בראשות יפעת שאשא ביטון היתה מתמודדת ויתר המפלגות ללא שינוי, היא הייתה מקבל 8 מנדטים. הליכוד יורדת בעקבות כך ב-3 מנדטים ל-26, ימינה יורדת ב-2 מנדטים ל-19, יש עתיד-תל"ם יורדת במנדט ל-16, כחול לבן בראשות בני גנץ יורדת ב-2 מנדטים ל-7. הרשימה המשותפת, ש"ס, ישראל ביתנו, יהדות התורה ומר"צ ללא שינוי.

אם שאשא-ביטון לא רצה לבד, גוש הימין עומד על 66 מנדטים, במקרה והיא תתמודד הגוש כולל בנט ירד ל-61. גוש המרכז-שמאל-ערבים כולל כחול לבן מקבל על 43-45 מנדטים (תלוי בהתמודדות שאשא ביטון). לא עברו את אחוז החסימה: העבודה בראשות עמיר פרץ 1.8%, הבית היהודי בראשות רפי פרץ 0.5%-0.6%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס 0.5%-0.4%, דרך ארץ בראשות יועז הנדל וצבי האוזר 0.6%.

לשאלה האם יש לסגור את בתי הכנסת ביום הכיפורים בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים בקורונה, רוב בציבור של 60% סבור שיש לעשות כן, זאת לעומת 32% שחושבים שלא ו-8% שלא יודעים. מהנתונים עולה ש-75% מתומכי המרכז-שמאל תומכים בצעד כזה לעומת 53% ממשיבים שהגדירו את עצמם תומכי ימין.

רוב מוחלט בציבור סבור שיש צורך להטיל הגבלות על קיום ההפגנות מול בית ראש הממשלה בבלפור בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים: 70% חושבים שכן (44% בטוחים בכך ו-26% חושבים כך), זאת לעומת 22% שבטוחים או חושבים שלא ו-8% שלא יודעים. בקרב מי שמגדירים את עצמם ימין – 84% חושבים שיש להגביל את ההפגנות ובקרב מי שמגדירים את עצמם מרכז-שמאל גם כן יש רוב, אך קטן הרבה יותר – 53% סבורים כך.

עוד נשאלו הנסקרים מי האשם העיקרי במצב התחלואה בקורונה בישראל, ובקרב כלל המדגם עולה כי עיקר האשמה מופנית אל הציבור: 48% מהמשיבים סבורים שהציבור הוא האשם בכך, זאת לעומת 42% שענו שהממשלה היא זו שאשמה ו-10% שלא יודעים. בקרב מי שמגדירים עצמם כתומכי ימין, 62% סבורים שהציבור אשם, ואילו בקרב מי שמגדירים עצמם כתומכי מרכז-שמאל, 66% מפנים אצבע מאשימה לעבר הממשלה.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 512 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+
מועד איסוף הנתונים: 23 בספטמבר 2020

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ילך לה טוב עם פייגלין קדימה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו