AS WRITTEN

זוהר: "אם כחול לבן יאפשרו להמשיך להפגין למרות המצב – יש לפרק את הממשלה מיד"

יו"ר הקואליציה תקף את המפגינים ואמר כי הם "שמחים בליבם על 7,000 נדבקים ביום כי זה פוגע בממשלה ובנתניהו. הדרך שלהם לנטרל את ראש הממשלה היא לייצר כאוס וחורבן במדינה באמצעות הפצת הקורונה". ח"כ קרעי נגד כחול לבן: "הם מטרללים את הממשלה ואת עם ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר תקף הבוקר (חמישי) בחשבון הטוויטר שלו את המשך קיום ההפגנות בבלפור: "אם כחול לבן יכנעו לדרישת ה'הדגלים השחורים' ויאפשרו להם להמשיך להפגין למרות המצב המטורף אליו נקלעה המדינה – יש לפרק את הממשלה מיד. אין זכות קיום לממשלה שמובלת לתהום באמצעות פופוליזם שפל שפוגע בבריאות הציבור ומסכן את המדינה רק כדי לרצות מספר אנרכיסטים המונעים משנאה ורוע".

מוקדם יותר היום תקף זוהר בראיון לגל"צ את המשתתפים בהפגנות המחאה מול מעון ראש הממשלה בירושלים, מדבריו עלה כי הם ממשיכים בהפגנות בניסיון לפגוע בממשלה ובהישגיה: "המפגינים שמחים בליבם על 7,000 נדבקים ביום כי זה פוגע בממשלה ובנתניהו. הדרך שלהם לנטרל את רה"מ היא לייצר כאוס וחורבן במדינה באמצעות הפצת הקורונה".

יו"ר הקואליציה האשים: "הם רוצים שתיווצר אנרכיה שתפגע בראש הממשלה". לדבריו: "ההפגנות לא מחלישות אותנו פוליטית, אלא מחזקות. הן הוגבלו כי הן מוקד תחלואה במימדים של אלפים והן הורגות את היכולת שלנו להסביר ולאכוף את ההנחיות".

הדגלים השחורים מסרו בתגובה לדברי זוהר: "הגענו לסגר הנוכחי בין היתר כי ח״כ זוהר דאג לפתוח את אולמות האירועים כדי שקרוב משפחתו יעשה קופה. הוא אחד האשמים העיקריים במצב התחלואה". כזכור, במתווה הסגר הכללי שייכנס מחר לתוקפו נקבע כי בהפגנות יש לשמור על מרחק של שני מטרים בין המפגינים, וכן להתיר לשוטרים לאכוף הפרה של חוקי ההתקהלויות, לרבות מתן קנסות".

הדגלים השחורים תקפו גם 'כחול לבן' ואמרו כי  "מפלגת כחול לבן בראשותו של בני גנץ הבטיחה לבוחריה שני דברים בכניסתה לממשלה: שמירה על הדמוקרטיה וטיפול בקורונה. הטיפול בקורונה הוא מחדל גדול מזה של מלחמת יום הכיפורים. כעת כחול לבן עומדת להצביע בעד חוק שיהווה חיסול מוחלט של הדמוקרטיה הישראלית. אין כזה דבר הפגנה במרחק קילומטר מהבית. קביעת כללי בטיחות להפגנות כן- חיסול הדמוקרטיה- לא".

"אנו מודיעים בזאת לבני גנץ, שרי המשפטים והחוץ: אם תתנו ידכם להרס הדמוקרטיה נרדוף אתכם, נפגין מולכם, אתם תיזכרו לדראון עולם כאלה שהפכו את ישראל לידקטטורה. שום תירוץ לא ינקה את ידכם. שמותיכם יזכרו בהיסטוריה הישראלית לא כגיבורי ישראל, אלא מחרבי ישראל", לשון ההודעה.

חבר הכנסת שלמה קרעי מהליכוד פרסם הודעה הקוראת להצביע בעד החוק כפי שכחול לבן רוצים, לדבריו: "יש קושי גדול בהצבעה בעד חוק מיותר, רק כדי לרצות את מנדלבליט וניסנקורן, כשחוק הקורונה הנוכחי מאפשר להגביל הפגנות. הם מטרללים את הממשלה ואת עם ישראל. אבל, במצב התחלואה הנוכחי, חייבים להגביל הפגנות. לכן אין לנו פריבילגיה להתווכח איתם, שגם כשרואים את תוצאות מעשיהם, לא שבים בתשובה".

ד"ר גיל לימון, עוזרו של היועמ"ש הודיע כי חוק הקורונה החדש קובע שלא ניתן למנוע את חופש ההפגנה. בדברים שאמר הבוקר (חמישי) לכאן 11 הוא הודיע: "בהפגנות בבלפור יכולים להיות גג 2,000 בני אדם". מגבלות התנועה מאפשרות להפגין במרחק של עד 1 ק"מ מהבית ולכן 2,000 המפגינים שיוכלו למחות בבלפור, יהיו חייבים לגור באזור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture