Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו מנסה לקדם תקש"ח נגד ההפגנות – מנדלבליט טוען: מהלך לא חוקתי

היועמ"ש הפיץ חוות דעת לשרים הקובעת שתקנות לשעת חירום יעקפו את הכנסת, ולכן הממשלה מנועה מלהשתמש בהן. בכחול לבן מתנגדים והבהירו כי ימנעו את כינוס הממשלה במידת הצורך. נתניהו לבכירי כחול לבן: "אם יהיו הפגנות, יהיו יותר מתים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט טוען שהשימוש בתקנות ההגנה לשעת חירום, שאותן רוצה להעביר עוד הערב (מוצאי שבת) שר הבריאות יולי אדלשטיין, אינו חוקתי – ולכן יש מניעה משפטית משימוש בתקנות הללו – שנועדו להגביל את הפגנות. לדעת היועץ, אימוץ תקנות לשעת חירום עכשיו נוגע באופן ישיר בהליך החקיקה של חוק הקורונה שטרם הסתיים בכנסת.

על פי הדיווח ב'ווינט', מדברי היועץ עולה שהתקנות נועדו לעקוף את מה שהוא מכנה "דרך המלך" שהיא חקיקת הכנסת הרגילה. הוא סבור ש"דרך המלך" היחידה להגביל הפגנות מטעמי בריאות היא באמצעות השלמת החקיקה בכנסת וביצוע כללי המשטרה המעודכנים בדבר ריחוק חברתי.

טובה צימוקי מדווח כי כשעה לפני כניסת השבת הפיץ היועץ מנדלבליט באמצעות מזכיר הממשלה חוות דעת המגבה את חוות הדעת של היועץ המשפטי למשרד הבריאות. גורמים שקראו את חוות הדעת אמרו כי אין תנאים חריגים המבססים את הצורך בתקנות לשעת חירום לנוכח הפגיעה הקשה בחופש הביטוי וההפגנה.

לדברי היועץ, חלק עיקרי מהדיונים שהתנהלו בוועדת החוקה של הכנסת אתמול לשם הכנת חוק הקורונה לקריאה סופית התמקד בנושא חופש ההפגנה והגבלתו. הוא מזכיר שבוועדה נדונו אפילו הצעות להתיר לממשלה לאסור הפגנות ללא צורך באישור הכנסת. היועץ מזכיר כי כבר עתה עומדת המגבלה של שמירת מרחק של 2 מטרים בהפגנה וסמכות זו מאפשרת למשטרה להורות על פיזור התקהלות שאינה תואמת את ההוראה הזו ואפילו להטיל קנס על מי שיפר אותה.

ב'וואלה' דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו המשיך בסוף השבוע לקדם אפשרות של תקנות לשעת חירום שיגבילו את ההפגנות, בעוד שר הבריאות יולי אדלשטיין ניסה להביא אותן לאישור הממשלה במשאל טלפוני הערב או מחר בבוקר. עם זאת, בכחול לבן בלמו את המהלך והבהירו כי ימנעו את כינוס הממשלה במידת הצורך.

עוד דווח כי היועץ המשפטי של משרד הבריאות אורי שוורץ העביר אתמול למזכירות הממשלה חוות דעת לפיה קיימת מניעה משפטית להגביל הפגנות בתקנות לשעת חירום של הממשלה כיוון שמהלך כזה אינו חוקתי. לפי גורמים בכירים המעורים בנושא, חוות הדעת של היועץ המשפטי של משרד הבריאות הוגשה יחד עם חוות דעת דומה של היועץ המשפטי לממשלה.

על פי הדיווח של טל שלו וברק רביד, במהלך סוף השבוע התקיימו שיחות בין שר הבריאות, שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים אבי ניסנקורן, שבהן הליכוד שב על דרישתו להעלות את תקנות החירום לאישור בממשלה בהקדם עד לאישור החוק בכנסת שיאפשר להגביל את ההפגנות בשבוע הבא. לפי הגורמים הפוליטיים, גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט עודכן בשיחות והוא הבהיר כי הגבלת ההפגנות בתקנות שעת חירום אינה חוקתית.

לדברי בכירים בכחול לבן, הם הבהירו לאדלשטיין כי הם מתנגדים להגבלת ההפגנות בתקנות שעת חירום והעבירו מסר גם למזכיר הממשלה צחי ברוורמן שאם התקנות יוגשו למזכירות הממשלה – הם ימנעו את כינוס הממשלה להצבעה טלפונית. לפי תקנון הממשלה, דרושה הסכמה של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי לסדר היום של הממשלה. גורם בכחול לבן אמר כי "לא יהיה כלום ללא הסכמת כחול לבן".

ב'חדשות 12' פורסמו ציטוטים מתוך השיחות בהן אמר נתניהו: "למה החקיקה לא מתקדמת? אם אי אפשר לחוקק היום, חייבים תקש"ח. אם יהיו הפגנות אנשים יראו שמותר הכול ויצאו לעשות מה שהם רוצים ויהיו יותר מתים". ניסנקורן הגיב: "אנחנו עושים כל מה שאפשר, אתם לא מסייעים לנו". גנץ: "לא יהיו תקנות, אנחנו בכנסת כדי להעביר את מה שסוכם". ניסנקורן: "אני תמכתי יחד עם כל שרי כחול לבן בבלימה של ההפגנות לתקופת הסגר, כדי שנעצור את התחלואה. הלכנו על החקיקה כשהלכו לנו על הראש. מה באמת הסיבה אתם מקשים על התהליך?"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ההפגנות ימשיכו להיות הם נגד ראש הממשלה דמואשם בשלושה כתבי אישום.ואם לא יעמדו בדרישות יש אכיפה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture