רוזן. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הנציב על חריגת הבנייה של בן ארי: "משרת ציבור חייב להיזהר לא רק בתפקידו הציבורי"

נציב תלונות הציבור השופט בדימוס רוזן פירסם החלטה בעקבות תלונה על עבירות בנייה לכאורה של המשנה לפרקליט המדינה בן ארי, בהחלטתו כתב הנציב כי אין בסמכותו לדון בטענות שהוגשו. הוא קרא ליועמ"ש לקבוע כללי התנהגות למשרתי ציבור שלא במסגרת תפקידם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט (בדימוס) דוד רוזן, פרסם הבוקר החלטה בעניין תלונה שהוגשה על עבירות הבנייה לכאורה שביצעה המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד ליאת בן ארי. הנציב קבע כי אין בסמכותו לדון בטענות המועלות בתלונה, אשר אין חולק כי עליהן להיבחן כראוי, וללא משוא פנים, בידי הגורמים המוסמכים לכך (הועדה המקומית וגופי האכיפה על פי חוק) – ככל אזרח אחר – ויש לאפשר לגורמים אלה לבצע את פעולתם כדין בלא הפרעה או התערבות.
 
יחד עם זאת, כתב הנציב בהחלטתו: "לא ניתן שלא לומר בקול רם וברור, כי משרת ציבור, בטח ובטח משרת ציבור המכהן במשרה בכירה, מצווה להקפיד ולהיזהר בהליכותיו קלה כבחמורה, שלא רק בעת עשייתו בתפקידו הציבורי. עיני הציבור נשואות אליו ואל כלל התנהגותו ואופן קיום החוק על ידו, והכל, ובצדק, ללא הנחות ומחילות. לאמור, שלהבת בארזים, אף אם מדובר בשלהבת קטנה ואפילו גץ, עלולה להשתלהב ולהבעיר אחרים, הרואים בעיניהם ועושים כמותם".
 
עוד כתב רוזן: "דברים נכוחים אלה יפים, ביתר שאת, בימים אלה, בהם המערכת המשפטית מהווה מטרה לחץ לשונם של המבקשים, על פני הדברים, לערערה ולכרסם במעמדה. מעמדה ועוצמתה של מערכת המשפט הינם בבחינת אבן פינה במדינה מתוקנת המוסדת על שלטון החוק. על משרתי הציבור לנהוג ולילך בזהירות, פן יראו כמי שנאה דורשים ולא נאה מקיימים, ובכך יסייעו, שלא מדעת, לדורשים לכרסם בכוחה של המערכת הנתון לה על פי חוק".

בהמשך לדברים אלה המליץ הנציב רוזן ליועץ המשפטי לממשלה לקבוע בהנחיות היועמ"ש כללי התנהגות למשרתי הציבור, שלא במסגרת תפקידם הציבורי.

כזכור, בחודשים האחרונים נחשפו עוד ועוד פרטים על עבירות בנייה לכאורה המיוחסות לתובעת בתיקי נתניהו ליאת בן ארי יחד עם בעלה אביב שווקי. ב'ישראל היום' פורסם על בית שנקנה להשקעה בראש העין שפוצל בניגוד לחוק וככל הנראה נרכש בניגוד לתנאי המכרז; בערוץ 20 פורסם על עבירות בנייה בבית המגורים של המשפחה במושב חירות.

הנכסים הללו הם רק חלק ממכלול שלם של נכסים והשקעות נדל"ניות של הזוג. וראוי לסוקרם במלואם. בסך הכל איתרנו חמישה נכסים שרכשו בני הזוג במשך השנים, במספר מיקומים ברחבי הארץ, ששוויים הכולל המוערך כיום הוא 15 מיליון שקלים.

בשנת 1997 רכשו בני הזוג דירה ברחוב הפלמ"ח בגבעתיים בגודל 52 מ"ר. היא עומדת כיום להשכרה. על פי מחירי דירות דומות, היא מכניסה לבני הזוג בין 3,500 ל־5,000 שקלים בחודש, והיא שווה כיום בין 1.5 ל־2 מיליון שקלים.

בשנת 2002 קיבלו בני הזוג בית גדול ברחוב סיגלית בראש העין על מגרש בגודל חצי דונם. על פי מסמכי הטאבו, הם קיבלו את הנכס בהעברה "ללא תמורה" מאביו של אביב, יצחק שווקי. בני הזוג התגוררו בבית במשך כשנתיים, במהלכן הם בנו את ביתם הנוכחי במושב חירות. במסמכי התכנון של הבית בחירות מתואר המען ברחוב סיגלית בראש העין ככתובת המגורים שלהם. הם מכרו את הבית בשנת 2004, ועברו להתגורר בחירות. באותה תקופה נכסים דומים באזור נמכרו בשווי 2-1.5 מיליון שקלים.

בקיץ 2004 עברו בין הזוג להתגורר בבית במושב חירות. כפי שעולה ממסמכי התכנון של הבית, בוצעו בנכס מספר חריגות בנייה. מרפסת שעל פי התוכנית אמורה להיות מחופה בפרגולה נסגרה בגג רעפים, וחריגות נוספות שצוינו בכתב ידו של פקח על מסמכי הגרמושקה.

בשנת 2015 הצטרפו בני הזוג למיזם נדל"ן בראש העין ברחוב האלוף גורן. כפי שפורסם ב'ישראל היום' מי שניהל את הפרויקט הוא הדר שווקי, גיסה של ליאת בן ארי. הפרויקט בוצע באמצעות מנגנון של "עמותת בנייה", בשם "עתודת אפק". עמותות בנייה זוכות להקלות מרשות מקרקעי ישראל, אך בתנאי שהמיזמים שהוא בונה מיועדים לאנשים שבכוונתם להתגורר במקום.

כפי שפרסמנו, קריטריונים אלו מופיעים בתנאי המכרז, ובו נכתב במפורש כי עמותה שתזכה במכרז חייבת להיות כזו שמטרתה היא "להקים בבנייה עצמית אזור או אזורי מגורים במקום או במקומות שונים בארץ עבור חבריה בלבד ובני משפחותיהם".

באוקטובר 2019 הסתיימה בניית הפרויקט ואביב שווקי פרסם מודעה שמעמידה את הבית להשכרה תמורת 7,500 שקלים לחודש. ככל הנראה כחודש לאחר מכן הבית כבר פוצל לשתי יחידות. הקומה העליונה הושכרה תמורה 6,500 שקלים והמרתף עומד להשכרה בנפרד תמורת 3,500 שקלים לחודש. כך שהפיצול הלא חוקי שווה לבני הזוג 2,500 שקלים בחודש. בנובמבר 2019 רכשו בני הזוג שתי דירות ברחוב יאיר רוזנבלום ברעננה, בשתי כתובות שונות. מדובר בפרויקט חדש ויוקרתי הנמצא כעת בבנייה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture