צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ריבלין: "איש לא בדק אם יש לך פאות מקופלות מתחת לקסדה"

נשיא בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים: "הביטחון הלאומי שלנו מחייב בניין מחדש של החוזה בין הציבור לנבחריו, כבוד לחוק וציות להנחיות, ואיחוי השסעים העמוקים בעם. ההפתעה שהייתה מנת חלקנו במלחמה ההיא אסור לה להישכח ואסור לה שתחזור"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין השתתף היום (שלישי) בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים בהר הרצל בירושלים "47 שנים חלפו מאז הפרו יללות הצופרים את קדושת יום הכיפורים. מהתפילות בבתי הכנסת מיהרנו אל נקודות האיסוף. ומשם במהירות אל שדות הקטל. ואל המלחמה הנוראה, העקובה מדם", אמר הנשיא.

"מלחמת יום הכיפורים הייתה מהנוראות במלחמות ישראל. היא הטביעה את חותמה הקשה על מדינת ישראל, על צה"ל ועל החברה הישראלית כולה. היא עיצבה דור שלם, דורות שלמים. לא בכדי איננו מפסיקים את החיטוט בפצעיה של מלחמת יום כיפור גם היום. לא בכדי אנחנו חוזרים ושבים אל לקחיה: לא להיכנע לשאננות, לקונספציה, ליוהרה, אלו, יחד או לחוד, עלולים להביא איתם אסון. עלינו להיות מודעים לסכנות הרובצות לפתחנו, להיות מוכנים לקדם אותן מבעוד מועד. והלקח המתנשא גבוה מעל כולם: החובה שלא לשקוע באשליות נוחות, כאלו המסתדרות עם מאווי הלב על חשבון העובדות".

"בחודשים האחרונים וביתר שאת בשבועות ובימים האחרונים בעיצומה של מגפת הקורונה, שבים ועולים מונחים שהכרנו עד היום ממלחמת יום כיפור. אני מבין את התחושה: התסכול, האכזבה ממבצעי המדיניות, הכעס, הרצון להאשים מישהו. אך אני מבקש, מכל הציבור בישראל, הניחו לרגע את ההשוואות, את החיטוט בפצעים. בעת הזו עלינו להיות ממוקדי מטרה, והמטרה היא לנצח את הנגיף, להביס אותו. הביטחון הלאומי שלנו מצריך התמודדות נחושה עם המשבר הבריאותי, והמשבר הכלכלי שבעקבותיו. הביטחון הלאומי שלנו מחייב בניין מחדש של החוזה בין הציבור לנבחריו, כבוד לחוק וציות להנחיות, ואיחוי השסעים העמוקים בעם. ההפתעה שהייתה מנת חלקנו במלחמה ההיא אסור לה להישכח ואסור לה שתחזור: לא בביטחון, אבל גם לא בבריאות, או בכלכלה".

עוד הדגיש: "לחמתי בשדות הקטל של המלחמה האיומה ההיא, והנה אני כאן גם היום. כמעט יובל מאוחר יותר, ואני זוכר היטב איך נצחנו את המלחמה ההיא. בשוחות, לחמנו כתף אל כתף. איש לא בדק אם יש לך פאות מקופלות מתחת לקסדה או אם אתה טומן בחגור את הפנקס האדום שלך. הסתערנו יחד, מתוך ידיעה שאם לא נשעט קדימה, ייתכן שלא יהיה לאן לשוב".

"גם היום, אנו במלחמה. היא שונה, היא אחרת, אך היא פוצעת אותנו בבשר החי שלנו כחברה, כמדינה, לא פחות", הוסיף הנשיא ואמר: "אם לא נסתער קדימה יחד, מתוך אחריות אישית, מתוך מחשבה על הזולת, כשאנו משאירים את כל מה שהיה מאחור, נתפרק מכל הערכים שבזכותם הקמנו את המדינה הזו. אנחנו עוד נתעורר ליום שאחרי המגיפה. איני יודע מתי הוא יגיע, אבל הוא יגיע. וכשיגיע אנחנו חייבים לוודא שנקום אליו אחים זה לזה. ערבים זה לזה".

בתום דבריו פנה הנשיא למשפחות השכולות והדגיש את חובתה המוסרית של מדינת ישראל להשבת בניה, נעדרי כל מערכות ישראל: "משפחות יקרות, מלחמת יום כיפור – על אף נתוני הפתיחה הקשים שלה – הסתיימה בהישג צבאי מרשים. היא הוכיחה לנו שלא ניתן לגבור עלינו גם בגרועות שבנסיבות. אבל היה לזה מחיר כבד. אתם, בני המשפחות השכולות – שילמתם את המחיר. עבורכם, מלחמת יום הכיפורים תימשך לנצח. יש ביננו גם מי שבני משפחותיהם, שלחמו במלחמת יום הכיפורים, עדיין נעדרים. מדינת ישראל חבה חוב מוסרי עצום להשבת בניה כולם, נעדרי כל מערכות ישראל. גם היום, אנו פועלים ללא לאות כדי להשיב את כל נעדרינו, ולא נשקוט עד שישובו בנינו לגבולם", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture