Tomer Neuberg/FLASH90

מנדלבליט: "יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות – אני מנסה להיות מאוד שקול"

היועץ המשפטי לממשלה אמר כי אם רה"מ ישתמש בכוחו השלטוני כדי להשפיע על תיקיו הפליליים, "זו בעיה קשה שאי אפשר להתמודד איתה". על ניהול המשפט: "עם ישראל חייב הכרעה מהירה". עוד סיפר: "הופתעתי מהקשר שלו עם מוזס". פרקליטי נתניהו: "שיבוש הליכי משפט"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוציא לפני כמה שבועות הכחשה בהולה, לאחר שדווח כי הוא שוקל להוציא את ראש הממשלה נתניהו לנבצרות. בהקלטות שפורסמו ב'חדשות 12' מתוך ראיון לעיתונאי ישראל יוסקוביץ במגזין החג של עיתון 'משפחה' מסביר מנדלבליט מה באמת עומד על הפרק, ומבהיר בקולו כי נבצרות לא ירדה מהפרק.

מנדלבליט אמר בראיון כי "יש עניין אחר… העניין האחר, זה נורמטיבי, זאת אומרת חוסר בנבצרות של כל התפקודית נורמטיבית. האם, כמו שאני עושה את ההבחנה ואני אומר – יש נאשם מר בנימין נתניהו ויש ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, זה לא אותו דבר. אם אתה מערבב את הדברים ומשתמש בכוח השלטוני שלך כראש ממשלה, כדי להשפיע עליך פלילית, פה מתחילה להיות בעיה קשה. איך מתמודדים עם הבעיה הזאת? אז אם באמת אי אפשר להתמודד איתה, יכול להיות שכן נתגלגל לנבצרות".

מנדלבליט: "זה לא מתמטיקה ואני לא, אני לא, אני לא נחפז ואני מנסה להיות מאוד שקול ומאוד רגוע וכל פעם אני סופר עד אלף ולא עד עשר, אני לא יכול להרשות… אני לא מתנהג כמו רשתות חברתיות… אבל כן אני אומר, שלעניין הזה בדיוק נועד הסדר ניגוד העניינים ולא, הוא לא עושה לי טובה. אני לא מקבל את זה שהוא בא ואומר: "אני אקח על עצמי בהתנדבות מגבלות", לא. אתה חייב לקחת מגבלות, זה גם מה שאמר בית משפט העליון בפסק הדין שלו. המגבלות האלה שתיקח על עצמך שנעשה הבחנה, ואני לא תמים ולא נאיבי וברור לי שזה לא יהיה מאה אחוז, אבל כן צריכים את האמירה שהוא לא עוסק למשל במינוי במערכת אכיפת החוק, לא עוסק בתיקון חקיקה ספציפית לעניין האישי שלו, כשהוא מנצל את הכוח השלטוני שלו, אסור לאפשר את זה".

היועמ"ש רומז גם שלא יסכים לעסקת טיעון בתיקי נתניהו: "ביקשתי שהמשפט יתנהל מיום ליום, אמרתי כמה שיותר מהר כי עם ישראל חייב הכרעה מהירה בעניין הזה. אי אפשר למשוך את זה באמת 5 שנים כמו שאתה אומר, זה רע מאוד אם זה יהיה 5 שנים. צריך לעשות את זה מיום ליום, לסיים את זה כמה שיותר מהר לכאו או לכאן וצריך להכריע בטענות, במיוחד אגב, אני אומר לך את זה עוד אמירה בסוגריים, במיוחד על רקע הטענות שהוא טוען. התפירת תיקים ואין כלום ולא היה כלום כי אין כלום וכל האמירות האלה, בוא נראה… בית המשפט יכריע ונראה מה תהיה ההכרעה. ואני מכבד כל הכרעה, בסוף יש בית משפט, כלל הכרעה – בית משפט, אין שום בעיה".

מנדלבליט הודף את הטענות כי מדובר ברדיפה פוליטית של רה"מ נתניהו: "אני לא הגשתי כתב אישום, אני אמרתי את זה גם. לא הגשתי כתב אישום נגד חלילה, נגד מפלגת הליכוד או כל מפלגה פוליטית שהיא, לא הגשתי נגד הימין, ממש לא… ממש לא במקומות האלה. ביקשתם מעשים אישיים, תנתח את כתב האישום ותראה אותו, לא רק בתיק 1,000, לא, בכל התיקים, זה מעשים אישיים של מר בנימין נתניהו, מיוחס לו אישית עבירות פליליות. למרבה הצער, באמת כואב לי הלב ואני לא אומר את זה סתם. כואב לי הלב ממש כל יום אני מתעורר וכואב לי הלבב. הגעתי למקום הזה, לא טוב, חבל".

מצד שני זאת החובה שלי לעם ישראל… אני לא אוותר על שחיתות על דברים כאלה, בעייני זה שחיתות אישית לכאורה, לכאורה. עומדת לו חזקת החפות, יכול להיות שיוכיח את חפותו, תהיה לו את ההזדמנות בבית משפט, לא יודע. כרגע הראיות שבפני, יש סיכוי סביר להרשעה לדעתי… לא נבהל מה'שתיים וחצי כתבות ב"וואלה" ולא נבהל מה'כמה סיגריות' , כן? זה לא הסיפור, זה לא התיק, לא הייתי מגיש כתב אישום במצבים כאלה. הרבה דברים הפתיעו אותי, מה זה שבנימין נתניהו יישב עם נוני מוזס שנים ומדברים ביניהם, אני כמעט נפלתי מהכיסא כשראיתי את זה, זה לא דבר שלא הפתיע אותי".

פרקליטי ראש הממשלה אמרו בתגובה כי "הרעיון שבעל תפקיד, בכיר ככל שיהיה, שנמצא בעצמו בניגוד עניינים, יחליט על נבצרות של ראש ממשלה מכהן הוא אנטי דמוקרטי, ניסיון לסכל את רצון הבוחר ובניגוד גמור לחוק יסוד הממשלה. הריאיון של היועץ משפטי לממשלה בעניין המשפט, עולה כדי שיבוש הליכי משפט".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הערב בטוויטר: "‏דברי היועמ״ש מנדלבליט מכניסים לנבצרות את הדמוקרטיה כולה. מי שיטיל נבצרות על נתניהו מבקש להטיל נבצרות על מליוני בוחרי הימין, שבחרו 3 פעמים בנתניהו לראשות הממשלה וימשיכו לבחור בו כנציגם".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "‏ניכר היטב שההקלטות של מנדלבליט בושלו מטעמו כדי להעביר מסר לראש הממשלה ועל מנת להלבין את החלטותיו השערורייתיות להגשת כתבי אישום מופרכים שלא הוגשו באף דמוקרטיה. אני מרגיש שהגיע הרגע בו העם שלנו חייב להחליט על אחד מהשניים: מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה או נתניהו ראש הממשלה".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, על הקלטות מנדלבליט: "אם נאשם משתמש בכח שלטוני, זו בעיה קשה". אם כך, מנדלבליט, מדוע אתה עדיין מחזיק בקרנות המזבח? הרי זה בדיוק מה שאתה עושה. מנצל את הכוח שלך כדי להסתתר מפני הדין, כדי לחפות על חביריך מפניו, וכל זה רק כדי להשלים את משימת הפלת שלטון הימין ומנהיגו. אם יעז היועמ"ש לבטל את הכרעת העם, הוא יגלה את הכוח שיש לעם בדמוקרטיה".

שרת המשפטים לשעבר ח"כ איילת שקד אמרה כי "‏חברי הכנסת ורק הם, יחליטו מי יהיה ראש הממשלה. נבצרות לא נתונה להחלטתו של היועץ, זו החלטה פוליטית ולא של התובע שהגיש את כתב האישום". ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏אם נתניהו לא מפטר את מנדנבליט על שורת האיומים החצופה וחסרת הסמכות הזו שהוא מפזר במודע בסיבוב הופעות תקשורתי חריג – מגיע לו שמנדנבליט יכריז עליו כנבצר. מי שמזלזל כך במיליון וחצי מצביעים שבחרו בו ומאפשר ליועמ"ש להשפיל ולרמוס אותם פשוט לא ראוי לאמונם ולא יכול להיות ראש ממשלה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

צבוע מנדבליט הזה משחק אותה עם הכוח שיש לו על ראוש ממשלה

מנדלבליט עם ישראל הכריע כבר בקלפי…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture