"תשתוק אתה – אל תגיד חכם": עימות נשיאותי סוער בין ביידן לטראמפ • צפו

נשיא ארה"ב הרפובליקני וסגן הנשיא לשעבר הדמוקרטי התייצבו לעימות סוער, כ-5 שבועות לפני הבחירות לנשיאות. "תצא מהבונקר שלך וממגרש הגולף ותגיד מה לעשות כדי להציל חיים", אמר ביידן. טראמפ הגן על המינוי לעליון: "זו זכותנו, ניצחנו בבחירות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"


צפו בקטעים מתוך העימות. צילום: פוקס ניוז. תרגום: 'חדשות 12'

הלילה נערך בקליבלנד שבאוהיו העימות הטלוויזיוני הראשון בין המועמדים בבחירות לנשיאות ארצות הברית – הנשיא המכהן דונלד טראמפ וסגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן. מדובר בעימות ראשון מבין שלושה שיקיימו שני המועמדים בשבועות הקרובים. את העימות הנחה מגיש החדשות כריס וואלאס מ"פוקס ניוז". הנושאים בהם עסק העימות: מינוי שופטים לבית המשפט העליון, הטיפול של הנשיא במגפת הקורונה ובמשבר הכלכלי ושאלת מחאות הגזע בארצות הברית.

טראמפ וביידן עלו הלילה לבמה ללא לחיצות ידיים, כפי שהצדדים סיכמו מראש עקב מגבלות מגפת הקורונה. כשנעמדו מול הדוכן ביידן עוד פנה לטראמפ בידידות ושאל אותו "מה קורה, גבר?", אך תוך רגעים ספורים התפתח קרב מכוער וסוער ביותר בין השניים. לאורך העימות טראמפ השתלט על הדיון ונכנס לדבריו של ביידן, והתעמת לא אחת גם עם המנחה. ביידן קרא ליריבו כמה פעמים "לשתוק", וכינה אותו "ליצן".

העימות הפך לסוער, ובמהלכו אמר ביידן כי "כולם יודעים שטראמפ שקרן". מעבר לכך, הוא אף כינה אותו "כלב של פוטין", וטען כי הוא הנשיא הגרוע ביותר שהיה לארצות הברית. "הוא ידע כמה מסוכן נגיף קורונה עוד בפברואר", אמר ביידן. "עוד הרבה אנשים ימותו אם הוא לא יעבוד יותר חכם". בתגובה קרא לעברו טראמפ כי "אין כל דבר חכם בנוגע אליך ג'ו, אל תגיד אפילו את המילה חכם".

אחד הנושאים שבהם התמקד ביידן הוא החשיפה על החזרי המס של טראמפ, שלפי הדיווח בניו יורק טיימס שילם רק 750 דולרים מס הכנסה ב-2016, שנת הקמפיין הראשון שלו. עוד נחשף כי הנשיא לא שילם כל מס בעשר מתוך 15 שנים עד 2017. טראמפ אמר כי "שילמתי מס של מליוני דולרים, אתם עוד תראו". הוא הוסיף כי "בעבר הייתי יזם פרטי ופעלתי כך, אובמה הוא זה שנתן לנו הקלות במס".

טראמפ תקף את משפחתו של ביידן ואמר כי "אין ספק שהבן שלך נכנס פנימה לאוקראינה, לוקח להם מיליארדי דולרים, לניהול שלו. הוא מרוויח מיליוני דולרים לעצמו ורק מתוך סקרנות, אשת ראש העיר של מוסקבה נתנה כספים רבים לבן שלך. מדוע? מה הוא עשה עם הכסף הזה? ביידן מגיב: "הדברים האלה לא נכונים. אפשר לדבר גם על המשפחה שלך אבל זה לא מה שהציבור רוצה לדבר עליו".

ביידן הפנה את האצבע המאשימה על העליה בתחלואה לטראמפ, "לנשיא אין תוכנית, הוא לא הציע כלום. כבר בפברואר הוא ידע כמה חמור המשבר ומה הוא עשה? בטייפ הוא אמר שהוא לא אמר והוא לא הזהיר כי הוא לא רצה ליצור פאניקה. הוא קיבל פאניקה לא אתם" והוסיף: "הוא חיכה וחיכה ולא הייתה לא תוכנית ואני אמרתי כבר ביולי שאנחנו צריכים לספק את כל ציוד המגן ולחלק כסף לאנשים כדי שהם יוכלו לפתוח את העסקים ואת בתי הספר. הכל עולה כסף. תצא מהבונקר שלך וממגרש הגולף שלך ותלך לחדר הסגלגל ותגיד מה לעשות כדי להציל חיים".

טראמפ הגיב בתקיפות ואמר כי אם דברים היו תלויים בביידן, המדינה הייתה נשארת פתוחה וכל ללא מאמצת סגר. הוא המשיך לתאר כיצד התמודד ממשלו עם מגפת הקורונה ואמר: "עשינו עבודה נהדר. המקום היחיד שבו לא הצלחנו היה בגלל תקשורת הפייקניוז". הוא הוסיף כי "בנינו כלכלה למופת. סגרנו אותה, דבר קשה מאוד, כשהנגיף פרץ, ביידן לא רצה לסגור אותה, זה יכול היה לעלות בחייהם של שני מיליון בני אדם".

במהלך רבע השעה שהוקצתה לעניין הקורונה, אמר ביידן שבעוד טראמפ מבטיח חיסון בקרוב, "כל חברה רצינית מדברת על כך שאולי יהיה חיסון בסוף השנה, אבל הפצתו לא תתחיל לפני החצי השני של השנה הבאה, אם יהיה חיסון". הוא טען שאי אפשר לבטוח בטראמפ בעניין הקורונה, והזכיר שהנשיא העלה את האפשרות להזריק חומרי חיטוי לגוף האדם כדי להרוג את הנגיף. טראמפ טען שאמר את הדברים בסרקזם.

טראמפ ענה לשאלה אם יקבל את תוצאות הבחירות: "אני רוצה שהאנשים שלי יפתחו את העיניים, אבל אני רואה מניפולציות והונאות, פתקים בפחי זבל". ביידן אמר שיכיר בתוצאות הבחירות ומגן על הליך הבחירות. ביידן טוען שטראמפ מפחד מהתוצאות שיתקבלו עם ספירת כל הקולות. טראמפ טען כי "לפני 3 ימים נמצאו פתקי הצבעה שמולאו על ידי חיילים שנזרקו לפח – ובכולם היה כתוב טראמפ, הם מרמים". לדבריו, "זה הולך להיות אחד הזיופים הגדולים שנראו מעולם. אולי לא נדע מה התוצאות במשך חודשים". ביידן הגיב כי "מנהל ה-FBI טוען שלא יהיו זיופים בבחירות בדואר". הוא הוסיף כי יכבד את תוצאות הבחירות וביקש מהאזרחים לצאת להצביע.

הנושא הראשון שנבחר היה מינויה של אמי בארט להחליף את השופטת רות ביידר גינסבורג בבית המשפט העליון."זכינו בבחירות ולכן יש לנו את הזכות לבחור בה. הדמוקרטים בחיים לא היו מוותרים על זה. הם לא עשו את זה רק כי הם נתקעו", אמר טראמפ. ביידן האשים את טראמפ כי ההחלטה במהלך שנת בחירות עלולה לפגוע במאמץ להציג תוכנית בריאות מקיפה במהלך נשיאותו, אם ייבחר.

המשך העימות התעסק בנושא הגזענות. ביידן טען שטראמפ גזען, הזכיר את המקרה המצער של ג'ורג' פלויד שהוביל למחאות אלימות ברחבי המדינה והדגיש: "אנשים כמוהו שופטים אנשים על פי הצבע, על פי מעמד כלכלי. טראמפ מתסיס, מוסיף שמן למדורה", טראמפ מצידו השיב כי "ביידן לא רוצה לדבר על חוק וסדר כי הוא פוחד לאבד את תמיכת השמאל הקיצוני".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ראיתי חצי עימות, ביידן היה חלש מאד. לא ענה לשאלות בנוגע למיליונים שבנו קיבל על לא כלום, סרב לגנות את "אנטיפה", תשובות כגון: "נשב עם כולם ונפתור את זה" בנוגע לסוגיות מהותיות. גם מבחינה פיזית ומנטלית נראה תשוש.

הישיש והקשיש …

יאלללללה בלאגן

שתי דפוקים החולים במחלת הליצנים

אפשר בבקשה להביא קטעים שלמים?
תודה מראש.

רואים שביידן חלש.. לא נתנו לטראמפ לדבר (מי שראה את כל העימות) כל הזמן קטעו אותו.. ובכל זאת דיבר לעניין

לב מלכים ושרים ביד ה' – כדי שיהיה טוב ליהודים – שנזכה בעז"ה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture