צילום מסך: פוקס ניוז

טראמפ ניצח – ביידן לא הפסיד: הם לא התחרו על אותו דבר / שמואל בן צבי

העימות הרדוד ביותר בהיסטוריה האמריקנית: הפרשנים הגיעו לעימות הזה עם 0 ציפיות מביידן, רק תהייה מתי ה"פדיחה" תקרה, וכשהוא עבר בשלום את ה-90 דקות, למרות שטראמפ כמעט לא נותן לו להשלים משפט, הוא מיד הוגדר כמנצח. וגם: הקו המשווה בין ביידן לגנץ • פרשנות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כששני אנשים מתחרים על אותו דבר, יש מנצח ומפסיד, טראמפ וביידן לא התחרו בעימות הלילה על אותו דבר. טראמפ הגיע במטרה ברורה, להשפיל את ביידן, לומר משהו שיוציא אותו משלוותו ויגרום לו לגמגם. מנגד, ביידן הגיע בכדי לשכנע את הציבור שהוא ראוי להיות נשיא, ובזה במידה מסיומת הוא הצליח.

במידה רבה, ביידן עבר את העימות בשלום "בזכות" טראמפ. בשבועות האחרונים טראמפ לועג לו ללא הרף וטוען כי אינו כשיר להיות נשיא, הוא דרש שייעשה בדיקה לפני העימות שלא קיבל חומרים ממריצים. לסגן הנשיא לשעבר יש רקורד של "פדיחות", גמגומים, ופעם אחר פעם במהלך העימותים בפריימריז הדמוקרטים איבד את חוט המחשבה.

כל אלו הביאו לכך שהפרשנים הגיעו לעימות הזה עם 0 ציפיות מביידן, רק תהייה מתי ה"פדיחה" תקרה, וכשהוא עבר בשלום את ה-90 דקות, למרות שטראמפ כמעט לא נותן לו להשלים משפט, הוא מיד הוגדר כמנצח. למרות, שאם אדם היה נוחת מהירח וצופה בעימות הזה הוא היה חד משמעית קובע שביידן הפסיד.

ניכר שביידן נערך לעימות הזה היטב, גם מבחינת תשובות לשאלות קשות ולא נעימות, וגם מבחינת עקיצות לטראמפ. אבל גם מבחינת גימקים, שבעיקרון הם טובים ומוצלחים אך חזרו על עצמם יותר מידי. במשך הדקות הראשונות של העימות ביידן גיחך כמעט כל פעם שטראמפ פתח את הפה, הוא מספר פעמים יישר מבט למצלמה בכדי לדבר ישירות לצופים בבית, וגם העקיצות לטראמפ: "תשתוק אתה", "בן אדם תהיה בשקט", "פשוט תסתום", היו כולן מוצלחות וטובות, אך הוא היה אמור לעשות בהן שימוש פעם או פעמיים, לא שוב ושוב ושוב.

באופן כללי אין ספק שטראמפ התנהל במהלך העימות באופן אלים יותר, נכנס יותר בדברי ביידן והמראיין, שגם לו נמאס ושאל את טראמפ "אתה רוצה שנחליף כסאות?", אך אי אפשר להתעלם מכך שזה נובע גם בגלל דעה מוקדמת על הנשיא. בפועל, סגן הנשיא לשעבר, שידע שטראמפ יירד נמוך, ירד גם הוא והשתמש פעמים רבות בשפה רחובית: "אתה פודל של פוטין", "ליצן", "שקרן", היו רק חלק מהביטויים שביידן ירה לעבר יריבו.

על דבר אחד אין ויכוח, העימות הזה היה הרדוד ביותר בהיסטוריה האמריקנית. ממסורת של עימותים רציניים ומעמיקים על הנושאים החשובים, הוא הפך לקרב אגרוף מביך של שני אנשים בשנות ה-70 לחייהם, בהנחיית עיתונאי וותיק ולא צעיר, שמתקוטטים בצעקות ילדותיות לעיני אומה שלמה ולא נותנים להשלים משפט. על תוכן לא דיברו שם. ואנחנו חשבנו ששלוש מערכות בחירות כאן בישראל היו מלוכלכות…

ואם כבר מדברים על ישראל, יש שישוו את ביידן לגנץ. גם מבחינה צינית, לשניהם יש תקריות מביכות בנאומים, אבל גם מבחינה תדמיתית, ביידן וגנץ מנסים להציע פוליטיקה אחרת, פחות מתלהמת, יותר מאחדת, אבל בסוף שניהם נגררים למגרש של היריב ולפעמים עוקפים אותו בסיבוב.

"תשתוק אתה – אל תגיד חכם": עימות נשיאותי סוער בין ביידן לטראמפ • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture