Olivier Fitoussi/Flash90

השר אשכנזי חתם על הבאת 1,000 עובדים סיעודיים מנאפל וגאורגיה

העובדים מגיעים כחלק מהחלטת ממשלה הקשורה בתכנית 'מגן אבות ואימהות' והשמירה על אוכלוסיית המבוגרים ובעלי המוגבלויות. אשכנזי: "במסגרת ההיערכות לחורף והקטנת התחלואה, והצורך בהגנה על דיירי מוסדות הגיל השלישי, חתמתי על ההסכמים להגדלת כוח האדם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

כחלק מהתכנית הלאומית 'מגן אבות ואימהות', חתם שר החוץ, גבי אשכנזי, על הסכם הבאת כוח עזר של 1,000 עובדים סיעודיים מנפאל וגיאורגיה שיועסקו בבתי אבות בישראל. השר אשכנזי: "הסכמים אלה מגיעים כחלק מהצורך להבטיח את החוסן הלאומי, והרצון להגן על אוכלוסיית הגיל השלישי ואוכלוסיית בעלי המוגבלויות השוהים במסגרות החוץ ביתיות והדאגה לשלומם ורווחתם". השרה מירב כהן: ״החלטה זו מהווה בלון חמצן שיאפשר את התפקוד התקין של המוסדות שמטפלים בזקנים שלנו״.

החתימה התקיימה במעמד שגרירי המדינות ובהשתתפות השרה לשיוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן ומנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ׳ שלמה מור יוסף, ובהמשך להחלטת הממשלה מה-5/7 להבאת 2,500 עובדים סיעודיים זרים.

שר החוץ, גבי אשכנזי אמר במהלך הטקס: "אוכלוסיית בתי האבות והטיפול בתשושי הנפש דורשים טיפול מיוחד בשל היותם אוכלוסיה בסיכון. על מנהלי המוסדות מוטלת אחריות כבדה ועלינו לדאוג למתן כלים ואמצעים שיוכלו לעמוד במשימתם. לצורך כך, חתמתי הבוקר, במסגרת ההיערכות הלאומית לחורף והקטנת התחלואה, וכחלק משלים לתכנית הלאומית למתן מענה להגנה על דיירי מוסדות הגיל השלישי, 'אבות ואמהות' על ההסכמים החדשים להגדלת כוח האדם הסיעודי מול מדינות נפאל וגיאורגיה. הסכמים אלה מגיעים כחלק מהצורך להבטיח את החוסן הלאומי, והרצון להגן על אוכלוסיית הגיל השלישי ואוכלוסיית בעלי המוגבלויות השוהים במסגרות החוץ ביתיות והדאגה לשלומם ורווחתם, תוך מתן טיפול מיטבי בראיה לאומית כוללת, במיוחד בתקופה מורכבת זו של התמודדות עם מגפת הקורונה".

"שיתוף פעולה בינ"ל בתחום הבריאות מקבל משמעות וחשיבות מיוחדת בימים אלה בהם אנחנו מתמודדים עם אתגרים בריאותיים משמעותיים. גם בתקופה זו של התמודדות עם מגפת הקורונה, משרד החוץ בראשותי ממשיך לפעול לחיזוק מעמדה הבינ"ל של ישראל, חיזוק והרחבת קשריה עם מדינות העולם, וניצול קשריה אלה לטובת אזרחי ישראל ורווחתם".

השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן: "עוד טרם עידן הקורונה, היה מחסור של אלפי עובדים סיעודיים במוסדות השונים ועם פרוץ המשבר, המחסור בכח האדם הסיעודי רק הלך והחריף לנוכח ריבוי המשימות והבידודים הרבים של עובדי המוסדות.
באמצעות הסכם זה אנחנו מבקשים לתגבר באלפי עובדים את בתי האבות והמוסדות הגריאטריים בעת הקשה הזו ולהקל על המצוקה הגדולה בשטח. יש לציין כי עד היום אושרה הגעה של עובדים זרים אך ורק לטיפול ביתי ובמסגרת הסכם זה לראשונה מאפשרים גם למוסדות להיעזר בכח אדם זר. החלטה זו נעשית במקביל להחלטת ממשלה הכוללת תמריצים שמטרתם לדרבן ישראלים להכנס לתחום הסיעוד, אבל עד אשר נצליח לגייס כח אדם מקומי למשימות אלו, ולנוכח הצרכים הדחופים, החלטה זו היא מחוייבת המציאות ומהווה בלון חמצן שיאפשר את התפקוד התקין של המוסדות שמטפלים בזקנים שלנו".

מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור-יוסף: ״מדובר בפריצת דרך נוספת בכל נושא העסקת עובדים זרים בישראל, מהלך אותו מוביל שר הפנים אריה דרעי יחד עם שרי החוץ והעבודה, שמטרתו לוודא שלא יתהווה מחסור בענפים הנדרשים. הסכם זה מתווסף לרשימת הסכמים בילאטרליים המיושמים על ידי הרשות״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture