Miriam Alster/Flash90

עימותים אלימים בהפגנות ברחבי הארץ: עשרות נעצרו בתהלוכה בתל אביב

אלפים הפגינו נגד ראש הממשלה נתניהו ברחבי הארץ. בתל אביב התפתחו הפגנות אלימות בכיכר הבימה ובכיכר רבין ובאחד התיעודים נראה שוטר כשהוא מכה מפגין בפניו. במשטרה הבהירו כי המפגינים לא שמרו על הנחיות הסגר, וניסו לפזר את המחאה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי בני אדם הפגינו אמש (מוצאי שבת) במאות מוקדים ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך כמה מאירועי המחאה התפתחו עימותים בין מפגינים לכוחות המשטרה. חלק מהמפגינים בתל אביב יצאו לתהולוכות בכמה רחובות, וחסמו צירי תנועה מרכזיים. יותר מ-15 מפגינים נעצרו בעיר בעקבות הפרת ההגבלות והפרת הסדר הציבורי, ושלושה מפגינים נוספים נעצרו בהפגנה מול ביתו של שר החוץ גבי אשכנזי בכפר סבא.

אירועים אלימים דווחו במקומות שונים בארץ, בהם בין היתר ברמת החייל בת"א, בפרדס חנה, בחיפה, בנתניה, בכפר סבא ובקריית אונו. בדרום תל אביב, ברחוב אילת, טענו מפגינים כי אופנועי משטרה ופרשים דרסו אותם, ודיווחו על פצועים במקום. מפגינים ברחוב אברבנאל בעיר צעדו לכיוון שכונת פלורנטין, לקול תרועות תושבי השכונה ממרפסות הבתים.

הפרת תנאים נרשמה במחאה בכיכר המושבות בת"א אשר הובילה לפיזורה. בנוסף למאות מפרי ההנחיות נרשמו דוחות בגין הפרת התקנות וכן בוצעו מעצרים של מפרי הסדר הציבורי. בטרם רישום הדו"חות הזהירו הכוחות את המפגינים: "לשמור על קפוסולות, לשמור על מרחק ולעטות מסכות, אנו נבצע אכיפה".

מפגינים ברמת החייל בתל אביב טענו כי אחת המפגינות הותקפה. לטענתם היא עמדה עם זמבורה, כשאדם דחף לה את הזמבורה לפנים והרביץ לה. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים איכילוב. החשוד בתקיפה צעד עם אשתו ועגלת תינוק, ובשלב כלשהו תקף את המפגינה בפניה. הרקע עדיין לא ברור, אך התוקף אמר לשוטרים שהרקע הוא אישי, אם כי לא ברור אם יש היכרות מוקדמת בין השניים.

במשטרה עדכנו על "עשרות עצורים ומאות דוחות נרשמו למפרי סדר ומפרי תקנות שע"ח במהלך המחאות הערב בתל אביב. עד כה המשטרה עצרה 21 מפרי סדר וכאלו שתקפו שוטרים. במהלך המחאה המפגינים לא קיימו את תקנות שע"ח, סיכנו את בריאות הציבור והמשטרה רשמה מאות דוחות למפרים.המשטרה חזרה והודיעה למפגינים כי הפגנה אינה חוקית וקראה להם להתפזר אולם אלו המשיכו להתהלך ברחובות תל אביב חלקם ללא מסכות וללא שמירת מרחק אחד מהאחר. כעת מרוכזים המפגינים ברחוב אלנבי פינת רחוב ברנר בתל אביב. המשטרה כורזת למפגינים ומאפשרים להם זמן סביר כדי להתפזר".

מהמשטרה נמסר עוד כי "מתוקף תפקידה, משטרת ישראל פועלת לאכוף את החוק, התקנות והגבלות התנועה וההתקהלות שנקבעו בהם, ללא יוצא מן הכלל. חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק ע״י הדרג המדיני בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור".

"לצערנו הערב התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי מחאות, כולל הפרות סדר, חסימות צירים ואירועי אלימות ולכן נרשמו דו״חות ובוצעו מעצרים היכן שנדרש, ובפרט במקרים בהם לא נשמעו להוראות ואזהרות השוטרים ואף התעמתו עמם. המשטרה לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שידרש ומתי שידרש", לשון ההודעה.

מפקד מרחב ירקון תנ"צ דני לוי אמר לשוטריו: "אנחנו כרגע מתמודדים עם עדר ללא רועה, אני דורש מכם לנהוג בנחישות – לא לוותר לאף אחד. כל מי שצריך לחלק לו דוח לעשות זאת, אם זה הפרת סדר או סכנה לבריאות הציבור. כל מי שלא עומד בכללים – לתת לו דוח". עד כה נרשמו כ-80 דוחות בקרב המפגינים בת"א.

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כתב בטוויטר: "שוטרות ושוטרי משטרת ישראל, מפקדות ומפקדים, אתם ניצבים כסלע איתן לצידו של הציבור שומר החוק וחפץ החיים, ממלאים נאמנה את שליחותכם לשמור על שלומו, ביטחונו, וכעת בריאותו של הציבור הישראלי. רוחות רעות מנסות ממניעים זרים לרפות את ידיכם מלאכוף את החוק והסדר. חזקו ואמצו, אתם מצילים חיים".

ח"כ עפר שלח מיש עתיד קרא למפגינים שלא לשלם את הקנסות שקיבלו: "התנהגות המשטרה הערב היא תוצאה ישירה של טירוף המלחמה בהפגנות של ביבי, והכניעה המוחלטת של כחול לבן לטירוף הזה. התשובה היא הגברת המחאה, ועוד דבר: אל תשלמו את הקנסות. תבחרו לעמוד לדין. נראה אותם מביאים אלפי מפגינים לבית המשפט. אני וכל נבחר ציבור ישר נהיה שם להילחם בשבילכם".

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שהגיע להפגנות, נפצע קלות בזמן המהומות בעיר. סגניתו, ציפי ברנד, תקפה בחריפות את המשטרה וקראה להקים ועדת חקירה: "״לכל אורך הערב שוטרים לא הפסיקו להטריד מאות אזרחים אכפתיים שבאו להגן על ערכים דמוקרטיים. השוטרים פעלו באלימות, הלהיטו את הרוחות ובמקום לנסות ולסייע באקט דמוקרטי פעלו כדי להפריע לו. אני מאחלת החלמה מהירה לראש העיר חולדאי ולכל מי שיצא הערב להפגין באופן דמוקרטי ונפצע הערב כתוצאה מאלימות משטרתית״.

גם ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים האלימים וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "תקיפת המפגינים הערב ובימים האחרונים בלתי מתקבלת על הדעת. ההפגנות המתקיימות לפי ההנחיות הן דבר לגיטימי וחיוני בדמוקרטיה. אני קורא למשטרה לשים את ידה על התוקפים ולמצות עימם את הדין. האלימות שאנחנו רואים בימים האחרונים נגד מפגינים, נגד שוטרים, נגד אנשי תקשורת בלתי נסבלת".

ח"כ סמוטריץ' אמר בתגובה לעימותים בין המפגינים למשטרה: "‏הסיפור של הערב פשוט ושאף אחד לא יעבוד עליכם עם נרטיב שקרי: כמה אלפי עבריינים אנרכיסטים שיצאו בכוונה תחילה להפר את החוק, להתריס נגד הוראות הבריאות, ולהתעמת עם המשטרה שנדרשת לאכוף אותם, ומקבלים גיבוי מטורף מאנשי תקשורת מוטים וחסרי אחריות שלא מנסים אפילו לשמור על מראית עין מקצועית".

"‏יודגש", הוסיף הח"כ מימינה, "לא מדובר באזרחים נורמטיבים שנעים על הגבול הדק שבין חוק לדמוקרטיה בפעילות מחאה לגיטימית (כפי שקורה מעת לעת בדמוקרטיה), אלא בעבריינים שהתארגנו קולקיטיבית, במודע, במוצהר ומראש, כדי לרמוס את החוק ברגל גסה וחסרת אחריות ולסכן את מדינת ישראל, בריאותה וכלכלתה, ואת המאבק בקורונה".

"‏אני מגנה את העבריינים, מגבה את המשטרה במשימתה החשובה והמורכבת לאכוף את החוק וקורא לה לעשות זאת בנחישות ובאגרוף ברזל כפי שנדרש מול עבריינים מהסוג הזה, להתעלם ולא להיבהל מעיתונאים ופוליטיקאים צבועים שמתייצבים לצד העבריינים ומאיימים לשרוף את המועדון על יושביו ולחסל את הדמוקרטיה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

להעלות את הכנס ל10000 שח לכל מבגין שיהיה הכנסה למדינה שעופר שלח יוכל לקבל משכורת עם תוספת להסתה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture