בריונות משטרתית בביתר: ילד בן 10 נעצר בחניקה – אב עם תינוק בידיים הותקף • צפו

במהלך אכיפת התקנות ברחוב דרכי איש עצרו שוטרים ילד בן 10 שהובל לניידת בחניקה ואב שהיה בעת המעצר עם תינוק בידיים. בתיעודים מהמקום נראה שוטר משליך דלי על ילד. המשטרה: "רואים בחומרה את התנהלות השוטר - מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"







צילומים: ארי קופרשטוק ושימוש לפי סעיף 27א*

זעם חוצה מגזרים: כוחות משטרה שפעלו בשעות האחרונות בסמוך לשטיבלך' ברחוב דרכי איש בבתיר עילית החלו להתעמת עם צעירים שהתקהלו במקום, ובמהלך התקרית עצרו ילד בן 10 שהובל לניידת בחניקה ואב שהיה בעת המעצר עם תינוק בידיים. בתיעודים מהמקום נראה שוטר משליך דלי על ילד.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בהמשך להתקהלות של עשרות מחוץ לבית תפילה בביתר עילית מספר מתקהלים סרבו לבקשת המשטרה להתפנות וחלקם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים וגרמו נזק לרכב משטרתי. שניים נעצרו לחקירה בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים וניתנו קנסות נגד מחזיקי המקום ומספר מתקהלים שהפרו את התקנות. בשלב זה המתקהלים התפזרו והכוחות ממשיכים לפעול לאכיפת המגבלות".

בהמשך נמסר כי "‏בהמשך לתיעוד שהופץ מהפרות הסדר בביתר עילית – במהלך פיזור עשרות מתקהלים הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים וחשוד שנצפה משליך בלוק לעבר רכב משטרתי נעצר. לצד זאת, אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר, הנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם לכך, מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש".

מעיריית ביתר עילית נמסר כי "בהמשך למראות הקשים שנרשמו הבוקר בעיר, רה״ע מאיר רובינשטיין שוחח עם מפקד תחנת עציון סנ״צ ניר ליפשיץ, במהלכה גינה רה"ע את האלימות מצד שוטרי יס"מ שהובאו אל העיר. רה״ע ציין כי מפקד התחנה גילה רגישות רבה לאורך כל התקופה האחרונה. אך למרבה הצער, הכנסת כוחות יס״מ שאינם פועלים כמצופה, וגוררים ילדים ברחובות, גורמת למראות המזעזעים הללו". רה״ע הוסיף כי "כולי תקווה שמדובר במעידה חד פעמית ומראות כאלו לא יישנו. בד בבד, אני פונה לתושבים ומבקש: שמרו על הנחיות הבריאות כפי שהורו אותנו גדולי ישראל".

עד ראייה אמר בשיחה ל'חדשות JDN' כי "אני יכול לבוא להעיד שאף אחד לא זרק על השוטרים כלום והיה רק צעקות ואפילו המילה 'נאצי' לא נשמעה מתושבי ביתר. זה היה נטו אירוע מצד המשטרה להראות לתושבים 'תיזהרו, אנחנו יותר חזקים'. אנחנו שומרים על הכללים אבל הרבנים לא אמרו לסגור את בתי הכנסת ורק להשתדל לשמור על הכללים וזה מה שאנחנו עושים".

ארגון בצלמו פנה למח"ש בדרישה להשעות את השוטר שנצפה משליך דלי על ילד בביתר עילית. בתיעוד שפורסם נצפה שוטר שמשליך דלי על ילד כבן עשר. "ככל שהשוטר היה בסכנת חיים, היה ניתן לנקוט פעולות מצילות חיים. זריקת דלי אינה אחת מהן". כתבו בבצלמו למח"ש. "על המחלקה לחקירות שוטרים לדרוש מיידית השעתו של השוטר ובטח לפעילות למול המגזר החרדי. התיעוד מזעזע וקשה לצפייה. אנו מבקשים לחזק בד בבד את פעילות המשטרה למאבק בנגיף הקורונה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "המראות מביתר עילית קשים ביותר. מהתמונות אפשר לחשוב שמדובר בהסתערות המונית של שוטרי היס"מ על מחבל מתאבד עם מטען נפץ. הגיע הזמן לרענן את הנהלים. בד בבד, אני מגנה כל פורעי חוק שנוקטים באלימות כנגד השוטרים שפועלים ללא הפסקה בימים אלו".

יו"ר מר"צ ניצן הורביץ תקף את המשטרה ואמר כי "גועל נפש מה שהמשטרה עשתה בביתר עלית. אכיפה ביישובים חרדיים זה לא לחנוק ילד בראש ולגרור אותו לניידת. זה כולה ילד, לעזאזל. די כבר עם האלימות הזו! משטרה שומרת על האזרחים, לא מרביצה להם. אני אקדם הצעת חוק לאפשר תביעות פיצויים נגד המשטרה ללא הוכחת נזק במקרה של שימוש בכוח לא מידתי".

גם בכירים בתקשורת הכללית תקפו את ההתנהלות האלימה של המשטרה. "משטרת ישראל, מה לא הבנתם? זה שחטפתם על אלימות אתמול בתל אביב זה לא אומר שרוצים שתהיו אלימים היום בביתר עילית או בכל מקום אחר. פשוט אל תהיו אלימים. נקודה. אלו תמונות מזעזעות", אמרה המגישה קרן נויבך. העיתונאי יניר קוזין כתב בטוויטר: "תגידו, משטרת ישראל, לא למדתם כלום מאתמול? מה זו הזוועה הזו? אפס בשיקול דעת".

צילומים: ארי קופרשטוק

*הסרטון מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא"ל [email protected]. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס"ח-2007

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כחרדית, בני ברקית, שחיה את המגזר שלנו, שואלת בכאב, למה???
למה בכוונה לגרום לדברים האלו לקרות? למה להתקהל? לגרות ולהתגרות? לעשות בדווקא ואז לצייץ עושים ליף לקחו לי, חנקו אותי?
עד מתי נתנהג כמו ילדים קטנים חסרי אחריות?

צריך להשעות את כל השוטרים שהשתתפו באירוע הזה!!

מזעזע!!!

ממש חיות אדם
איכס איזה התנהגות חונקים ילד קטן

איפה הדרך ארץ

אני מרחמת על השוטרים( אחינו היהודים חסרי הדעת) שחלקכם לעבוד במקום טינופת מקום שקר ורוע לב!!! במקום לעשות את שליחותכם נאמנה.. כך אתם ניראים מהצד זה ניראה יותר גרוע מערבים!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture