האלימות בביתר: "הוא חנק אותי, נתן לי אגרוף והכניס אותי לניידת" • צפו

הנער החרדי שהוכה בבית עילית מספר כי "השוטר תפס דלי וזרק אותו עליי, חנק אותי ונתן לי אגרוף בראש, הכניס אותי לניידת בחוזקה ופשוט לקחו אותי לתחנה". עורך דינו: "השוטר צריך להיעצר עוד הלילה, תוגש תלונה במח"ש ואנו שוקלים תביעה אזרחית"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הנער החרדי שהוכה מוקדם יותר היום (שני) על ידי שוטר בבית עילית מספר כי "בהפגנה נכחו שוטרים שניסו להרגיע, ואז הגיעו שוטרי יס"מ שהתחילו להרביץ באלימות", והוסיף: "הם תפסו מישהו, אזקו אותו, אל אף שהוא סתם ישב בצד ואני רציתי ללוות אותו כדיי לראות לאן הם לוקחים אותו. לאחר מכן השוטר תפס דלי וזרק אותו עליי, חנק אותי ונתן לי אגרוף בראש, הכניס אותי לניידת בחוזקה ופשוט לקחו אותי לתחנה כשאני בטראומה".

עו"ד בן גביר שמייצג את הילד אמר כי "דמו של הציבור החרדי הינו הפקר. הסרטון מלמד על אובדן עשתונות של המשטרה. אנו דורשים השעיית השוטר עוד הערב. המשטרה משקרת כאשר היא טוענת שהילד החזיק אבן ומדובר בעלילה כמיטב המסורת של מקצת מהשוטרים בארץ שנתפסים פועלים באלימות אבל גם אם הילד עבר עבירה ולא היא: לשוטר אסור להתנהג באלימות ולפעול כאחרון העבריינים. השוטר לא רק זרק על הילד דלי אלא גם חנק אותו ונתן לו אגרוף. השוטר צריך להעצר עוד הלילה. מחר בבוקר תוגש תלונה במח"ש ואנו שוקלים תביעה אזרחית".

בן גביר הוסיף כי "התמונות הקשות שראינו היום בתקשורת על שוטר שזרק דלי על ילד חרדי ותקף אותו במכות הם רק סמל לאלימות קשה של המשטרה שמשתוללת נגד הציבור החרדי. אסור להכליל את כל השוטרים זה נכון. יש לא מעט שוטרים שעושים את מלאכתם נאמנה גם זה נכון ודאי בתקופה זו של הקורונה, אולם כאשר משווים בין היחס לאנרכיסטים לעומת היחס לאזרחי שאר המדינה, וודאי חרדים מגלים שיש אפליה, יד קשה כלפי החרדים ואלימות משטרתית שחייבת להיפסק".

"השאלה הגדולה היא איפה הפוליטיקאים של הציבור החרדי ומדוע הם לא מקימים כל זעקה. התשובה היא שהפוליטיקאים מכל המפלגות החוגים והזרמים עסוקים היום במלחמת הישרדות אישית ופחות דואגים לציבור ורק בודדים באמת פועלים כפי שמצופה מהם".

"אמנם לא נבחרתי לכנסת אבל הפעילות הציבורית שלי ממשיכה מידי יום מידי שעה. לא אנוח ולא אשקוט כאשר אני רואה מראות של רדיפה התנכלות ושנאה לחרדים. לא אנוח ולא אשקוט כאשר אני רואה שוטרים אלימים שפוגעים בילדים קטנים. אמנם בתפיסת עולמי אני לא חרדי אבל אני מקנא בציבור הזה על מסירות הנפש ואהבת התורה, והם כמו גם אחי "החילוניים" מתל אביב כמו גם שכניי הדתיים לאומים מחברון כולם מרכיבים פסיפס נהדר של עם ישראל".

כזכור, כוחות משטרה שפעלו היום בסמוך לשטיבלך' ברחוב דרכי איש בבתיר עילית החלו להתעמת עם צעירים שהתקהלו במקום, ובמהלך התקרית עצרו ילד בן 10 שהובל לניידת בחניקה ואב שהיה בעת המעצר עם תינוק בידיים. בתיעודים מהמקום נראה שוטר משליך דלי על ילד.

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "בהמשך להתקהלות של עשרות מחוץ לבית תפילה בביתר עילית מספר מתקהלים סרבו לבקשת המשטרה להתפנות וחלקם החלו ליידות אבנים לעבר השוטרים וגרמו נזק לרכב משטרתי. שניים נעצרו לחקירה בחשד לזריקת אבנים ותקיפת שוטרים וניתנו קנסות נגד מחזיקי המקום ומספר מתקהלים שהפרו את התקנות. בשלב זה המתקהלים התפזרו והכוחות ממשיכים לפעול לאכיפת המגבלות".

בהמשך נמסר כי "‏בהמשך לתיעוד שהופץ מהפרות הסדר בביתר עילית – במהלך פיזור עשרות מתקהלים הושלכו לעבר הכוחות אבנים וחפצים וחשוד שנצפה משליך בלוק לעבר רכב משטרתי נעצר. לצד זאת, אנו רואים בחומרה את התנהלות השוטר, הנוגדת את ערכי הארגון. בהתאם לכך, מפקד המחוז הנחה להעביר את חומרי התיעוד לבדיקת מח"ש".

מעיריית ביתר עילית נמסר כי "בהמשך למראות הקשים שנרשמו הבוקר בעיר, רה״ע מאיר רובינשטיין שוחח עם מפקד תחנת עציון סנ״צ ניר ליפשיץ, במהלכה גינה רה"ע את האלימות מצד שוטרי יס"מ שהובאו אל העיר. רה״ע ציין כי מפקד התחנה גילה רגישות רבה לאורך כל התקופה האחרונה. אך למרבה הצער, הכנסת כוחות יס״מ שאינם פועלים כמצופה, וגוררים ילדים ברחובות, גורמת למראות המזעזעים הללו". רה״ע הוסיף כי "כולי תקווה שמדובר במעידה חד פעמית ומראות כאלו לא יישנו. בד בבד, אני פונה לתושבים ומבקש: שמרו על הנחיות הבריאות כפי שהורו אותנו גדולי ישראל".

עד ראייה אמר בשיחה ל'חדשות JDN' כי "אני יכול לבוא להעיד שאף אחד לא זרק על השוטרים כלום והיה רק צעקות ואפילו המילה 'נאצי' לא נשמעה מתושבי ביתר. זה היה נטו אירוע מצד המשטרה להראות לתושבים 'תיזהרו, אנחנו יותר חזקים'. אנחנו שומרים על הכללים אבל הרבנים לא אמרו לסגור את בתי הכנסת ורק להשתדל לשמור על הכללים וזה מה שאנחנו עושים".

ארגון בצלמו פנה למח"ש בדרישה להשעות את השוטר שנצפה משליך דלי על ילד בביתר עילית. בתיעוד שפורסם נצפה שוטר שמשליך דלי על ילד כבן עשר. "ככל שהשוטר היה בסכנת חיים, היה ניתן לנקוט פעולות מצילות חיים. זריקת דלי אינה אחת מהן". כתבו בבצלמו למח"ש. "על המחלקה לחקירות שוטרים לדרוש מיידית השעתו של השוטר ובטח לפעילות למול המגזר החרדי. התיעוד מזעזע וקשה לצפייה. אנו מבקשים לחזק בד בבד את פעילות המשטרה למאבק בנגיף הקורונה".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "המראות מביתר עילית קשים ביותר. מהתמונות אפשר לחשוב שמדובר בהסתערות המונית של שוטרי היס"מ על מחבל מתאבד עם מטען נפץ. הגיע הזמן לרענן את הנהלים. בד בבד, אני מגנה כל פורעי חוק שנוקטים באלימות כנגד השוטרים שפועלים ללא הפסקה בימים אלו".

יו"ר מר"צ ניצן הורביץ תקף את המשטרה ואמר כי "גועל נפש מה שהמשטרה עשתה בביתר עלית. אכיפה ביישובים חרדיים זה לא לחנוק ילד בראש ולגרור אותו לניידת. זה כולה ילד, לעזאזל. די כבר עם האלימות הזו! משטרה שומרת על האזרחים, לא מרביצה להם. אני אקדם הצעת חוק לאפשר תביעות פיצויים נגד המשטרה ללא הוכחת נזק במקרה של שימוש בכוח לא מידתי".

גם בכירים בתקשורת הכללית תקפו את ההתנהלות האלימה של המשטרה. "משטרת ישראל, מה לא הבנתם? זה שחטפתם על אלימות אתמול בתל אביב זה לא אומר שרוצים שתהיו אלימים היום בביתר עילית או בכל מקום אחר. פשוט אל תהיו אלימים. נקודה. אלו תמונות מזעזעות", אמרה המגישה קרן נויבך. העיתונאי יניר קוזין כתב בטוויטר: "תגידו, משטרת ישראל, לא למדתם כלום מאתמול? מה זו הזוועה הזו? אפס בשיקול דעת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן באמת לעזוב את הפוליטיקאים החרדים ולבחור בסמוטריץ' ובן גביר

דיבורים…
בלה בלה בלה
תעזבו את ממשלת הפשע!!!

שתתחיל כאן מלחמה?!
ששוטרים יחטפו גז מדמיע או גרוע מכך?! הציבור לא ישתוק, בסוף השוטרים גם ישלמו מחיר אישי כבד.
עיני הציבור נשואות לנבחרי הציבור שירסנו את החיות טרף במדים

איזה אכזריות!!!!!!!! אדוני השוטר מה הייתה עושה עם הילד הזה היה הבן שלך???????? גם אז הייתה מתנהג בצורה כזאת???????? הלוואי והבן שלך יחזור בתשובה ואז נראה את התגובה שלך לעולם החרדי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture