Olivier Fitoussi/Flash90

ליצמן: "אנשים שאמורים לשמור על החוק – מפעילים אלימות כלפי ילדים"

דרעי שוחח עם מ"מ המפכ"ל: התריע בפניו כי ההתנהגות הקשה של השוטרים ייגרמו לפגיעה בשמירת ההנחיות. פינדרוס: "למנות בדחיפות מפכ''ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה". סמוטריץ: "איך חברי הכנסת החרדים יכולים להסתכל לעצמם היום במראה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן מגיב הערב (ראשון) לגל האלימות המשטרתית כלפי הציבור החרדי בביתר עילית, בני ברק וירושלים, ואומר כי "ההתנהגות האלימה שראינו היום כלפי חרדים היא תעודת ביזיון למשטרה. אנשים שאמורים לשמור על החוק והסדר, מפירים כל נורמה ציבורית, פוגעים בחפים מכל עוול ומפעילים אלימות כלפי ילדים וחלשים".

"קורא לשר הבט”פ אוחנה לבער התנהגות זו מהמשטרה לאלתר. לצד זאת יש לראות בחומרה אותם כלי תקשורת שהבעירו את המדינה, נגד התנהגות המשטרה כלפי המפגינים בגשרים ובבלפור בכדי להדהד את המחאה הפוליטית, נדם קולם מול נאקת החרדים שהוכו ללא רחם", אמר ליצמן.

בעקבות התיעודים הקשים שפורסמו בשעות האחרונות בכל הריכוזים החרדים – שוחח הערב יו"ר ש״ס השר דרעי עם מ"מ מפכ״ל המשטרה מוטי כהן והתריע בפניו כי ההתנהגות הקשה של השוטרים בכל הריכוזים החרדים, ייגרמו לאווירה קשה ולפגיעה בשמירת ההנחיות בתוך ציבור שרובו המוחלט שומר על כל ההנחיות וההוראות.

השר דרעי עדכן את מ"מ המפכ״ל כי עד כניסת הכוחות לרחובות הריכוזים החרדים, היה שקט מוחלט ושמירה מלאה של כל ההנחיות. מר כהן התחייב בפני השר דרעי כי הוא יבדוק את הנושא לעומק ויפעל להוריד את ההנחיות לשטח.

בתגובה לכאוס ולאלימות המשטרתית ברחובות הערים החרדיות קורא יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס למנות בדחיפות מפכ"ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה "צמרת הפיקוד של משטרת ישראל שכחה כי מולם נצבים אזרחים שווי זכויות ולא אויבים. במקום לפעול בשום שכל ובאיזון באכיפת תקנות הקורונה, פעלו היום השוטרים באלימות משולחת רסן, תוצאה של הסתה תקשורתית וריקבון מוסרי בצמרת הפיקוד המשטרתי.

"יש למשטרה שלל דרכים לאכוף את התקנות, אבל היא בחרה בדרך הקלה – לשלוח פלוגות לרחובות הערים החרדיות כדי להראות נוכחות. לא אכיפת התקנות עניינה את הקצינים החתומים על ההוראה, אלא הדיפת טענות התקשורת על העדר נוכחות בערים החרדיות. 'אם קציני משטרת ישראל שכחו את ערכיה הבסיסים של המשטרה – שירות והגנה, אין פתרון אחר מלבד מינוי מפכ"ל קבוע שיגיע מחוץ לשורות המשטרה, מארגון עם ממשק אזרחי. אחד שיידע שבצד השני יש אזרחים שווי זכויות ולא אויבים", דברי פינדרוס.

חה"כ אוריאל בוסו שוחח הערב עם ניצב קובי שבתאי מפקד מג"ב, בעקבות גל האירועים האחרונים. חה"כ בוסו ביקש ממפקד מג"ב ש"מגיעים לזירה של המגזר החרדי להגיע קשובים, תיעודים של ילדים מובלים ומבהולים סביב שרשרת שוטרים, זה תיעודים שמייצרים משבר שהחזרה ממנו תהיה ארוכה אם בכלל, השניים סיכמו לבדוק אופציות נוספות בהנחיות באירועים הבאים ולהמנע מהגעה וחיכוכים מיותרים, ולהגיע יחד לזירה עצמה לבחון את האלימות ואת רענון הנהלים לפקודים בשטח".

ח״כ יעקב מרגי בטוויטר: ‏"קורא לשר אוחנה ולמפכ״ל לחקור במיידית את המפקדים שנתנו הוראה להפעיל אלימות ברוטאלית שכזו. הש"ג בטוח יתן את הדין אך מה עם המפקד שנתן את ההנחיות. תמונות מזעזעות. אם זה היה בשטחים או בהפגנות, המדינה היתה מזדעזעת, אך להכות בחרדים מותר על גזענות ושנאת האחר הפסקנו לדבר".

סגן שר הפנים הרב יואב בן צור בתגובה לאלימות המשטרתית הערב: "כדי למגר את המגיפה. חייבים להקפיד על ההנחיות. זו דעת מועצת חכמי התורה וכך נפסק להלכה. עם זאת יש דרך לאכוף את ההנחיות, האלימות המשטרתית שהופעלה הערב חרגה מכל פרופורציה. אני קורא לשר לבט"פ לעצור מיידית את ההשתוללות בריכוזים החרדים ולפתוח בחקירה נגד שוטרים שהפעילו אלימות ברוטאלית נגד ילדים ועוברי אורח".

ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר כי "אין שום קשר בין השתוללות המשטרה הערב מול החרדים לאכיפת הסגר והתקנות (משימה חשובה והכרחית של המשטרה). הסיפור הוא שהמשטרה נבהלה כנראה מהביקורת של התקשורת והשמאל על האכיפה (בכפפות משי) שלה אתמול מול מפגיני השמאל וכדי להיראות "מאוזנת" החליטה להיכנס היום בחרדים בברוטליות קשה. בושה".

סמוטריץ הוסיף: "שואל את עצמי איך חברי הכנסת החרדים ביהדות התורה ובש"ס יכולים להסתכל לעצמם היום במראה אחרי שהתנגדו להצעתי להקמת וועדת חקירה לבדיקת אלימות המשטרה נגד הציבור החרדי בתחילת משבר הקורונה".

ח"כ משה בוגי יעלון: ‏"התמונות הקשות מהעימותים ברחוב החרדי הן עוד הוכחה להתפרקות אליה מוביל אותנו נתניהו. הכאוס משרת אותו. אין מנהיג ואין דרך. רק הישרדות אישית של מי שדואג לעצמו, ומקריב מדינה שלמה, על כל חלקיה, בדרך לתהום. מחדל נתניהו. די! תתפטר! אנחנו נדאג לתקן".

ח"כ יוראי להב הרצנו גינה בתוקף את אלימות המשטרה בשכונות החרדיות: "‏על אלימות משטרתית באשר היא אסור לעבור לסדר היום. אחרי המראות הקשים בשכונות החרדיות, מצטרף לפנייתה של חברתי אורנה ברביבאי ליו"ר ועדת הפנים מיקי חיימוביץ' – כנסי את הועדה ודרשי דין וחשבון ממשטרת ישראל. כך זה פשוט לא יכול להמשך".

האלימות בביתר: "הוא חנק אותי, נתן לי אגרוף והכניס אותי לניידת" • צפו

עימותים אלימים בצומת כיכר השבת: המשטרה במבצע מעצרי שווא • תיעוד

במהלך פעילות אכיפה בבני ברק: 13 עצורים ואלימות משטרתית • צפו

בריונות משטרתית בביתר: ילד בן 10 נעצר בחניקה – אב עם תינוק בידיים הותקף • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תתפטרו מהממשלת זדון אתם שם לא מועילים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture