Yonatan Sindel/Flash90

השכל בהתבטאות גזענית לשוטרת ממוצא אתיופי: "הבאתי את ההורים שלך"

אחד מהפעילים הבולטים בהפגנות נגד ראש הממשלה, אמיר השכל, התעמת לפני חודש וחצי עם שוטרי מג"ב ותועד פונה לשוטרת ממוצא אתיופי: "לא מתביישת? אני הבאתי את ההורים שלך". השכל הגיב: "הניסיון לייחס לי אמירה גזענית חסר כל בסיס, אך אם יש מי שנפגע - אני מצטער"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, תא"ל במיל', אמיר השכל, תועד לפני כחודש וחצי בהתבטאות גזענית חמורה. כששוטרי מג"ב ניגשו לעצור אותו הוא הטיח בשוטרת ממוצא אתיופי: "אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה – איך את לא מתביישת". התיעוד שפורסם היום ברשתות החברתיות גרר תגובות רבות נגד השכל.

השכל אמר בתגובה כי "מדובר ביום בו פונה המאהל בבלפור בניגוד לחוק ועל מנת לשרת אירוע של ראש ממשלה. לאחר מכן פונו תא"ל במיל' אסף אגמון ואנוכי בכוח ברוטלי על ידי השוטרים מהכניסה האחרת של בית ראש הממשלה שוב בניגוד לחוק ולפסיקת בג"ץ. הרגעים בסרטון הם הרגעים בהם מספר שוטרים צעירים וחזקים דוחפים אותי ומרעיפים עלי איומים וקללות. הניסיון לייחס לי אמירה גזענית היא חסרת כל בסיס אך אם יש מי שנפגע אני מצטער".

"זה המקום להדגיש כי במשך שנות שירותי בחיל האויר עסקתי רבות בהעלאת יהודי אתיופיה – פרויקט שאני גאה בו. שוב מערכת תעשיית השקר מנסה ליצור יש מאין – שהרי במקום שיתעסקו באלימות השוטרים הנוראה כנגד המפגינים בכלל ובעיקר באותו יום, אשר פעלו בניגוד לחוק ופסיקת בג"ץ, בוחרים להוציא מהקשרה את כל הסיטואציה", דברי השכל.

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה אמרה: "שוטרים יוצאי אתיופיה, חיילים יוצאי אתיופיה, סדרנים יוצאי אתיופיה, כבאים יוצאי אתיופיה, עובדי הצלה יוצאי אתיופיה, וכל עובדי המדינה הישראלים יוצאי אתיופיה – הרימו ראש, היו גאים במי שאתם ועשו עבודתכם בצורה הטובה והנאמנה ביותר".

"שאף אדם לא יצפה לרגע שתעמדו דום בפניו ותמעלו בתפקידכם רק כי הוא חושב לעצמו שהוא אדון הארץ או מעליכם בצורה כה פטרונית. הורינו חירפו נפשם וצעדו מאות קילומטרים באמונה ובנחישות כדי לעלות לישראל. שאף אחד לא ינכס את סיפור הגבורה וההיסטוריה שלנו לעצמו. התייחסות למוצא שלכם בשל צבע עורכם זו גזענות תבועה באנשים שלא מבינים שאין כאן אדונים ומשרתים. כולנו ישראלים שווים".

סגן השר לביטחון פנים, ח"כ גדי יברקן, אמר בתגובה כי "תת אלוף אמיר השכל מתגזען ומתנשא על שוטרי ישראל ועל יוצאי אתיופיה. בושה. כך לא מתבטא קצין צהל. כשתת אלוף אסף אגמון, שותפו של השכל ל"מחאה", דאג להזכיר לי שהוא "הביא אותי" לארץ, הבלגתי. עכשיו כשאמיר השכל מתנשא על שוטרת ואומר: "אני הבאתי את ההורים שלך מאתיופיה", כאילו שהארץ היא שלו, לא אבליג עוד. זו בדיוק הנקודה. השכל וחבריו בטוחים שהארץ שלהם. הם אדוני הארץ וכל השאר אורחים במקרה הטוב, ועבדים במקרה הרע".

"אם הם לא שולטים, הלכה המדינה. נתניהו הוא רק התירוץ. מסתבר שתחת הכסות היפה של דמוקרטיה, שוויון זכויות ומלחמה בשחיתויות, יושבת לה מפלצת גזענית וגאוותנית, מוצפת תחושת אדנות. לצערי הולך ומתחזק הרושם שהיא זו שמנהלת (גם אם ללא מודע) את המחאה של אמיר השכל וחבריו. אגב, אמיר השכל, ההורים שלנו היו מגיעים לארץ גם ללא עזרתך. אתה היית חייל שביצע פקודה, בדיוק כמו השוטרת שנשלחה לבצע משימה שקבלה ממפקדיה. תתביש לך", דברי יברקן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture