"אני מדברת – משחק בחיים" • עימות הסגנים: קורונה, איראן, ירושלים והזבוב

סגן הנשיא המכהן התגאה בפרישה מהסכם הגרעין והעברת השגרירות לירושלים: "אובמה רק הבטיח". המועמדת הדמוקרטית תקפה את התמודדות עם קורונה: "הכישלון הגדול ביותר בתולדות ארה"ב". האריס הטילה ספק בחיסון, פנס תקף: "משחק פוליטי בחיי אדם"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

סגן הנשיא המכהן, מייק פנס, התעמת הלילה (בין רביעי לחמישי) עם מועמדת המפלגה הדמוקרטית לתפקיד סגנית הנשיא, קאמלה האריס. לאחר העימות הנשיאותי בשבוע שעבר שטיפס לטונים גבוהים במיוחד, המועמדים לתפקיד הסגן שמרו על איפוק יחסי. השניים לא הרימו את הקול ולא הטיחו עלבונות זה בזה – אך התחמקו פעם אחר פעם ממענה על שאלות המנחה.

פנס והאריס עלו על הבמה במרחק של יותר משלושה מטרים זה מזו, כשביניהם מפרידים לוחות מגן שקופים. הצופים המעטים שבאולם חויבו לעטות מסכות ועברו בדיקת קורונה. במהלך העימות התיישב זבוב על שערו של פנס למשך כ-2 דקות, והפך לשיחת היום ברשתות החברתיות, אפילו המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן צייץ תמונה שלו עם קוטל זבובים.

פנס והאריס הרבו אמנם להחליף עקיצות במהלך המשדר, ופנס אף הוזהר על-ידי המנחה כי כמו טראמפ הוא חורג מהזמן שהוקצה לו ומפר את כללי העימות, אבל בסך הכול היה זה אירוע מנומס, מאופק וענייני בהרבה. בראשית האירוע אמר פנס להאריס כי לכבוד הוא לו לחלוק איתה את הבמה, אבל ככל שהעימות התארך התרבו העקיצות ביניהם. האריס האשימה את פנס כמה פעמים כי התפרץ לדבריה וקטע אותה, ושלוש פעמים היא ניסתה להשתיק אותו בעצמו: "סגן הנשיא, אני מדברת. אני מדברת", אמרה.

האריס תקפה את טראמפ על מדיניות החוץ שלו ואמר כי "דונלד טראמפ בגד בחברינו בעולם ואימץ לחיקו את הדיקטטורים כמו רוסיה. טראמפ יצא מהסכם הגרעין עם איראן, וכעת היא מדינת סף גרעינית". בתגובה לדברים אלה אמר סגן הנשיא פנס כי "ההסכם סיפק תזרים מזומנים לספונסרים הטרור הגדולה במזרח התיכון. הפסקנו את התזרים הזה וחיסלנו את קאסם סולימאני". סגן בנשיא הוסיף כי "אנחנו יחד עם בני בריתנו. העברנו את השגרירות בישראל לירושלים. כשביידן היה סגן נשיא הבטיחו ולא קיימ"

האריס תקפה את הממשל על הטיפול בקורונה ואמרה כי "העם האמריקני היה עד לכישלון הגדול ביותר של ממשל נשיאותי בתולדות ארצות הברית. ממשלו של טראמפ הפחית בחומרת המגיפה, הוא טייח את משבר הקורונה. לכבד את הציבור האמריקני זה לומר לו את האמת. אתה מכבד את העם האמריקני כשיש לך את האומץ להיות מנהיג, לדבר על דברים שאתה אולי לא רוצה שאנשים ישמעו, אבל הם צריכים לדעת זאת כדי שיוכלו להגן על עצמם". לדבריה, "אנשים נאלצו להקריב יותר מדי בגלל הממשל הזה".

האריס נשאלה אם תיקח חיסון לקורונה כשיהיה אחד כזה והשיבה: "אם פאוצ'י או גורמי בריאות יגידו שצריך לקחת – אקח, אם טראמפ יגיד לקחת חיסון לא אקח בשום פנים ואופן". פנס השיב לה ואמר כי "הפגיעה שלך באמון בחיסון לקורונה אינה מקובלת. תפסיקי עם המשחקים הפוליטיים בכל הנוגע לחיים של בני אדם". הוא הזכיר כי "הנשיא החליט לסגור את הטיסות מסין ואליה – והציל את חייהם של מאות אלפים".

שני המועמדים נשאלו על העובדה שטראמפ בן 74 וביידן יהיה בנובמבר בן 78, ושגילם המבוגר כנשיאים עשוי לעורר דאגה. פנס התחמק ועבר לתקוף את האריס על סוגיית החיסון. האריס נשאלה גם היא אם שוחחה עם ביידן על ההליכים שיינקטו במקרה שלא יוכל למלא את תפקיד הנשיא אחרי שייבחר. גם היא התחמקה מתשובה, ובמקום זאת שטחה את קורות חייה האישיים והמקצועיים, מילדותה כבת למהגרים, דרך תפקידה כתובעת בקליפורניה ועד לכהונתה בסנאט.

בנוגע לכלכלה האמריקנית אמרה האריס: "היה זמן שבו המדינה שלנו האמינה במדע והשקיעה במחקר" ופנס אמר כי "יום אחד ביידן פשוט עומד להעלות את המיסים שלכם, הוא רוצה ללכת לכלכלה שנכנעת לסין". הוא אמר על ג'ו ביידן: "הוא מעודדת של סין הקומוניסטית". האריס הגיבה: "אתם מפסידים במלחמת הסחר מול בייג'ינג".

האריס אמרה כי "ביידן מאמין שאתה מודד את הבריאות ואת העוצמה של כלכלת אמריקה על סמך הבריאות והחוזק של האמריקאי. העובד והמשפחה האמריקאית. מצד שני, יש לך את דונלד טראמפ, שמודד את חוזק הכלכלה על סמך העשייה של אנשים עשירים". פנס התייחס לסוגייה ותקף את התוכנית הכלכלית של ביידן: "יותר מיסים, יותר רגולציה וכניעה כלכלית לסין יביאו למשבר כלכלי. הנשיא טראמפ ואני נמשיך להצמיח את אמריקה".

למועמדים הוצגה שאלה של תלמיד כיתה ח' מיוטה, שתהה: "אם המנהיגים שלנו לא יכולים להסתדר, איך האזרחים אמורים להסתדר?". פנס אמר שאנשים לא צריכים להניח שמה שהם רואים בחדשות זו השקפתו של העם האמריקני: "כאן באמריקה אנחנו יכולים לא להסכים, אבל כאשר הוויכוח מסתיים אנו נפגשים זה עם זה כאמריקנים. אנחנו אוהבים ויכוח טוב", הוא אמר. קאמלה האריס אמרה כי אחת הסיבות לכך שג'ו ביידן החליט להתמודד לתפקיד הנשיא היא השנאה והפילוג שנוצרו בארבע השנים האחרונות. לדבריה היא וביידן "נלחמים על קולו של כל אדם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture