Marc Israel Sellem/POOL

בכירים בכחול לבן: "אם נתניהו רציני – נסכים לדחות במעט את נושא התקציב"

דיווח: בכירים בכחול לבן אומרים כי יהיו מוכנים לדחות במעט את אישור התקציב, אם רה"מ יהיה רציני ויקיים את ההסכם בנוגע אליו. כחול לבן: "שקר". השרה רגב: "אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות אבל כחול לבן צריכים להבין שיש הסכמים ודרך משותפת ואי אפשר כל הזמן להפקיר את האלונקה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכירים בכחול לבן אומרים כי יהיו מוכנים לדחות במעט את אישור התקציב, אך ורק אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יהיה רציני ויקיים את ההסכם הקואליציוני בנוגע אליו. "המהומה שהקמנו בימים האחרונים והפנייה של גנץ במכתבו לנתניהו להעביר באופן מיידי את התקציב היא רצינית ביותר. עם זאת, אם בליכוד יצטרכו מטעמים טכניים להאריך במעט את המועד, נתגמש", אמר בכיר במפלגה.

בכיר אחר במפלגה שצוטט בדיווח של דניאל רוט-אבנרי ב'ישראל היום' אמר כי: "האמון שלנו בנתניהו כמובן נמוך מאוד, אבל אנחנו רוצים להאמין שגם הוא ירצה לראות את טובת המדינה ולא רק את טובתו האישית ויעביר את התקציב בהקדם כדי לטפל במשבר הקורונה". מכחול לבן נמסר בתגובה: "שקר וכזב".

עוד דווח כי לאחר עזיבתו של שר התיירות אסף זמיר את הממשלה, ובעקבות מה שמגדירים במפלגה כ"גרירת רגליים מצד נתניהו", הביטחון העצמי בכחול לבן הידרדר. שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ מנסה בימים האחרונים ליצור תדמית של שוויון לנתניהו, ומכאן מגיעה גם קריאתו לקדם את התקציב ולהימנע מבחירות.

ובכל זאת, בכחול לבן ערוכים לבחירות, לעומת הפעמיים האחרונות שבהן החלו להתניע קמפיין מאוחר. "אנו ערוכים לבחירות במקרה שיגיעו", הבהירו גורמים במפלגה. כשנשאלו על הסקרים, התגוננו וטענו שאינם מייצגים את מצבם בשטח. "נתניהו צופה בסקרים ומבין שמצבו לא טוב. הוא מוטרד מההפגנות ומהלך הרוח במדינה", הם אמרו, "מבחינתו הממשלה התכנסה יחדיו כדי לפתור את משבר הקורונה, וברגע שאין תקציב וטיפול בכלכלה, אין לממשלה הזו זכות קיום".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה בראיון ל'כאן רשת ב' כי "ממשלת אחדות שיש בה הרבה חריקות". לדבריה, בליכוד מרגישים שהם עובדים בממשלה בתוך ממשלה. רגב טענה כי "אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות אבל כחול לבן צריכים להבין שיש הסכמים ודרך משותפת ואי אפשר כל הזמן להפקיר את האלונקה". בשאלה האם יעמדו בהסכם הרוטציה אמרה השרה רגב כי "יש הסכם ואנחנו נעמוד בו, אמר את זה גם ראש הממשלה". לדבריה, כרגע קשה מאוד להתמודד מול כחול לבן – מרגע שהם נכנסו לממשלה קשה מאוד לקבל החלטות.

בכיר בליכוד מעריך כי למרות הסקרים המחמיאים לבנט, בשל היעדר תקציב לשנת 2020, הכנסת תתפזר ב-23 בדצמבר (עוד כשבועיים וחצי) ונלך לבחירות – כך דווח ב'כאן חדשות'. מנגד, בכיר בכחול לבן אמר כי במפלגה מדברים עם חברים בליכוד על אפשרויות להקמת ממשלה חלופית. במקביל, שרים בכחול לבן מתחילים להפעיל לחץ על חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל להסכים לממשלה זמנית בתמיכת המשותפת – אם יתברר זמן קצר לפני סוף השנה שבליכוד לא יעבירו תקציב ל-2021.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture