צילום: יוסי זמיר / פלאש 90

עוד טיוח בפרקליטות: האם סוכלה בדיקת תרגיל החקירה ומה התובעת הבכירה ידעה?

הפרקליטות הכחישה נמרצות את הפרסום על טיוח חקירת העדויות על תרגיל החקירה שבוצע לניר חפץ, אבל תכתובת מייל חושפת: אחרי הפרסום ידעו בפרקליטות שהתקבלו עדויות בעניין, אבל לא העבירו את המידע להגנה. מקורבי נתניהו: "רק חקירה בלתי תלויה תגלה את כל האמת"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

עמית סגל חוש, ב'חדשות 12' התכתבויות פנימיות של בכירי הפרקליטות ומח"ש, בהם: המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית ופרקליטת מחוז תל אביב עו"ד ליאת בן ארי שמשמשת כתובעת הראשית בתיקי נתניהו, ראש המחלקה לחקירות שוטרים בראשות קרן בר מנחם, וסגנה משה סעדה. הממצאים: חשד חמור לטיוח נוסף בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, בחשיפה הקודמת של סגל בנושא, נטען כי כדי להגן על המשטרה במהלך תיקי נתניהו, ראש המחלקה לחקירות שוטרים בראשות קרן בר מנחם סירבה לבדוק תלונה אנונימית של חוקר בתיק 4000. החוקר יצר קשר עם המחלקה והציע למסור מידע על תרגיל החקירה הפלילי שנעשה לניר חפץ כדי להפוך אותו לעד מדינה. אבל בר מנחם דרשה באופן חריג שיזדהה בשמו.

הפרקליטות הגיבה אז לטענות בהכחשה נזעמת ומסרה כי "הטענות שקריות". עם זאת, מיד לאחר הפרסום פנו פרקליטי הנאשמים ודרשו לברר אם הפרסום נכון, ולקבל לידיהם כל חומר בנושא. בעקבות כך, החל בירור פנימי בפרקליטות, בכדי להשיב לעורכי הדין, אך אז התובעת בתיקי נתניהו ליאת בן ארי גילתה כי למרות ההכחשה שיצאה תוך זמן קצר, הסתבר לבן ארי שיש אמת בפרסום

שבוע לאחר פניית עורכי הדין, בן ארי כתבה לראש מח"ש קרן בן מנחם את הדברים הבאים: "קרן שלום, סברנו כי נכון להשיב לפניות הסנגורים שלא נמצא כל בסיס לפרסום האמור. והנה הפתעה: אנו מבינים כי בעת גיבוש מענה לשאילתה בנושא על ידי אנשי מח"ש עלתה אמירה סתומה לפיה אפשר שאולי היה אירוע שכזה".

"לפיכך על מנת שחלילה לא תצא שגגה תחת ידנו, אנא פני ובררי עם אנשי הדוברות במה דברים אמורים. אנא ערכי את הברור והביאי בפנינו את תוצאותיו ככל הניתן עד היום בשעות אחר הצהריים שכן הצורך להשיב לסנגורים הוא דחוף מאוד. בברכה ליאת", לשון המייל שחושף סגל. בר מנחם העבירה את הפנייה של בן ארי לסגן שלה, משה סעדה, ואז התבררו ממדי ההסתרה.

"היי", הוא כתב סעדה בתגובה לשניים, "בתאריך 9 בספטמבר קיבלתי פנייה בנושא מאפרת דוברת מח"ש. הבהרתי לאפרת (הדוברת) באופן חד וברור כי אכן קיבלתי פניה בעניין, עת שימשה קרן כמנהלת מח"ש. דובי (החוקר הראשי) מסר לי שיש גורם חקירתי שמטפל בתיקי ראש הממשלה שמעוניין למסור מידע רגיש אודות התנהלות בחקירות ראש הממשלה. ציינתי בפני הדוברת כי גם עמרי, ראש צוות מודיעין מח"ש באותה תקופה היה מודע אף הוא בזמן אמת לעניין. בשלב מסוים בשיחה העליתי את דובי לשיחת ועידה עם אפרת".

ראש מח"ש כתבה בתגובה למייל: "האם ידוע לך פרט נוסף כל שהוא והאם יש תיעוד לעניין?". והתשובה של סגנה לא מאחרת לבוא, גם אליה ליאת בן ארי מכותבת: "היי קרן, בשל הנחייתך לא טיפלתי בעניין וכן מטבע הדברים לא ערכתי כל תרשומת. ציינתי בפני הדוברת שתגובת המשרד כלל לא מדויקת וזאת בלשון המעטה, אך מסרה שזו החלטת המשרד (משרד המשפטים)".

סגל מסכם את הפרטים הדרמטיים שהביא: "אם כן מהתכתובת עולה שמישהו במשרד המשפטים החליט להכחיש בפני הציבור מידע על טיוח תרגיל חקירה, אך למחרת כבר קיבל עדויות על תרגילי חקירה פסולים אך לא הבהיר זאת לציבור". לסיום הוא מזכיר, "התובעת בן ארי רצתה תשובות באופן 'דחוף מאוד' כדי להשיב לסנגורי נתניהו שלא היו דברים מעולם. מרגע שהתברר שדווקא כן היו דברים מעולם, דממה. עד עתה, קרוב לחודש, מוסתר המידע מפרקליטי הנאשמים".

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "רק לאחר הפרסום בעניין, בחלוף מספר שנים, העלו גורמים שונים במח"ש מטעמים השמורים עימם, להעלות טענות בעניין זה. בעקבות זאת נערך בירור, בהובלת המשנה לפרקליט המדינה במטרה לבחון את העניין לגופו ולהשיב לפניית הסניגורים בנושא. בירור זה העלה, בין היתר, כי אותם גורמים במח"ש לא ערכו כל תיעוד לפנייה הנטענת, והם אף שללו שהיא נקשרה למר חפץ. תוצאות בירור זה יפורטו במסגרת המענה לבקשת הסניגורים לעיון בחומרי החקירה (לפי סעיף 74), שהוגשה במקביל לו, ואשר לאחר עיון בה הוחלט בפרקליטות מיסוי וכלכלה להשיב לכלל הטענות במרוכז. אין בכוונתנו לנהל את המשפט בתקשורת".

מקורבי ראש הממשלה בנימין נתניהו אמרו על הדיווח כי "שוב נחשף שבכירים במשטרה ובפרקליטות ביצעו בכוונה מעשים פליליים כדי לתפור תיקים נגד ראש הממשלה נתניהו: סחיטת עדי מדינה, ניגודי עניינים של החוקרים והפרקליטים, טיוח חקירות ושקרים לבית המשפט ולציבור. ברור לכולם שהתיקים נגד ראש הממשלה נתניהו תפורים. רק חקירה עצמאית ובלתי תלויה תגלה את כל האמת ותעשה צדק".

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד אמר על החשיפה: "הפרקליטות מוגנת כל עוד היא מגינה על האינטרסים של כחול לבן – ניסנקורן, גנץ ואשכנזי. אתרוג גרסת 2020. ליאת בן ארי צריכה להתפטר מיידית מתפקידה בכלל, ובפרט כתובעת במשפט. קרן בר מנחם צריכה ללכת הביתה אתמול".

חה"כ מאי גולן: "כמעט כל שבוע נחשפים עוד תרגילי חקירה בזויים, עוד סחיטה של עדי מדינה, עוד ניגודי עניינים שזועקים לשמיים ועוד תפירת תיקים והכל מבית היוצר של המשטרה והפרקליטות. הצורך בהקמת ועדת חקירה שתחשוף את האמת ובעיקר תחשוף את הצדק – הוא כאן ועכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוצפנים, הגזימו לגמרי עם השערורויות בפרקליטות

ביבי השליח עד ביאת המשיח תפסיקו כבר לבזות את ראש הממשלה תנו לו לעבוד בשקט

איך קורה דבר כזה? הנהגות של עולם התחתון ומבקר המדינה שותק, משטרה- שותקת, פרקליטות ברור ששותקת , הדמוקרטיה- רק לקיום הפגנות, זכות הציבור לדעת- רק בספרים. אם יש הצדקה לצאת לרחובות – זאת הסיבה האמיתית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture